• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Moa Li

Jupa: Här är vår lilla bebis som blev fotad på lunchen idag. Jag har precis gått in i v. 14. (14+0) och vi kunde se bebisen ordentligt. Ser verkligen ut som en liten bebis nu. Låg och sparkade och snurrade runt. Hjärtat syns tydligt på skärmen. En sådan underbar känsla. Fick en tår av lycka i ögat.

Kram Moa Li
  • Julia82

Här kommer en bild på liten i min mage, blir så glad när jag tittar på den :) Den är från 1 dec när jag var i v11+3.
  • Julia82

Hihi, fatta va sjukt det är att möjligheten att ha bilder på sin lill* i magen redan så här tidigt!!! Men herregud va kul det är att titta på dessa bilder, blir så varm och lycklig i hela kroppen när man ser bilder på bebisar som växer och gror i mammas mage <3

• Gulia84

Åååå!!!! Man ser ju verkligen! Det är så fantastiskt! :)
    Hoppas jag får mitt ultraljud. Har frågat en privat klinik.

• Moa Li

Jupa: ja, det är verkligen fantastiskt att se och uppleva. Och så skönt att få berätta denna glada nyhet för släkt och vänner

• Najje79

Hej tejer!

Vilka fina bebisar ni har i magen!

Vi har kommit överens om Elise och Adrian, men måste ju komma på ett flicknamn och ett pojknamn till. Maken vill Ferdinand (efter Ferdinand Porsche) men jag är inte jätteförtjust i det namnet.

V 20 idag, och det både syns och känns kan jag säga... I'm loving it!

• Gulia84

NI som gjort ultraljud i vecka 13, hur gör man det? Vaginalt eller mage? Har fått tid, men glömde fråga!

• Gulia84

Jo det vet jag :) men när jag gjorde VUL V8 så sa de bara att jag skulle göra ultraljud, de sa aldrig hur. Och nu sa de oxå ultraljud så jag blir ju förvirrad.

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF