• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Mrs Igelkott
    Sushikatten: Så frukstansvärt för er! Jag hoppas så oerhört mycket att det kommer finnas en liten till...
  • Moa Li

Suschi: Håller alla tummar jag kan för att det ska gå bra. Håller hoppet uppe

• zaq

Suschikatten: Å vad jag hoppas att det finns någon där i den andra hinnsäcken, håller alla tummar jag kan!!

• Najje79

sushikatten: Håller verkligen alla tummarna för er! Hoppas ni får se ett litet hjärta picka! Styrkekram!

• sushikatten

Tack alla för omtanken men det känns så overkligt! Man hade börjat sörja och så blir det så här. Känner lite mensvärkliknande smärtor är det gravsymptom eller är det ? Näää blir snart knäpp. Ni vet hur det är! Tankarna tar över ibland. Tack ännu en gång! 

• moii

Jag hade lite molverk fr.o.m. 1 v före testdag t.o.m ca v 11 12 kanske och det har jag i efterhand tolkat som växtvärk även om jag också trodde i ca 5 veckor att jag fått ett missfall. Lite molvärk har så väldigt många att det betyder något!

• sushikatten
    moii skrev 2011-12-10 21:38:21 följande:
    Jag hade lite molverk fr.o.m. 1 v före testdag t.o.m ca v 11 12 kanske och det har jag i efterhand tolkat som växtvärk även om jag också trodde i ca 5 veckor att jag fått ett missfall. Lite molvärk har så väldigt många att det betyder något!
    Tack för dina ord och förstår nu att det kan känna så olika och nu har illamåendet tagit över totalt. Nu är det bara att vänta tills på torsdag. 
  • zaq

Har nu varit på VUL och det var inget liv, en alldeles för liten, så det känns så väldigt tungt, detta var sista chansen för mig, man är så ledsen.

• Gulia84

Styrkekramar till dig zaq!! Så ledsen för er skull :(

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF