• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Julia82

Zaq, tusen kramar till dej från mig också!!! Blev så ledsen när jag läste ditt inlägg :( Så jäkla hemskt!!!

• Najje79

zaq: Blir så ledsen för din skull. så jäkla orättvist! Vilken v var du i? varför är det sista chansen? Styrkekramar i massor!

• moii

Zaq: det är så ledsamt och så sorgligt! Det kunde väl bara ha fått funka!! Förlåt min fråga nu när det är så tungt,
    Men varför sista chansen?

Stor kram till er!!!

• sushikatten

zaq: Beklagar så innerligt och det kan väl inte finnas något värre än att man går dit och hoppas ser ett tickande hjärta och sen blir det absolut inte som man tänkt sig. Så ledsen för er skull. Varför sista chansen? Hade ni bestämt så?  Gråt ut och fundera mer sen. Massa styrkekramar

• Mamaobabba

Hej alla!

Hur mår ni??

Har själv pausat lite från Familjeliv ett par veckor och bara koncentrerat mig på att låta bli att nojja. Har gått helt okej (för mitt übernojjiga jag) och jag känner mig glad och nöjd.. men.. tjock!

Magen växer, men inte så att det tydligt ser ut som en gravidmage, om man inte vet.. Längtar tills det ska göra det, för just nu känner jag mig mest som en fläskhäst och jag vill ju kunna gå och stoltsera med magen i vädret..
    Konstigt nog har jag också bara blivit tröttare och tröttare.. Men, alla har väl sina individuella upplevelser..
    Nu ser jag med spänning (och liiiite oro förstås) fram emot RUL 10 jan!
    Fram till dess ska jag bara försöka glädjas och fira jul med familjen!

Har inte orkat läsa tillbaka så mycket i tråden än, ska ta igen det en dag när jag inte redan borde gått och lagt mig!

Stora styrkekramar till er som har- och har haft det jobbigt!!

Och självklart, stora varma kramar till alla er andra också!

• Moa Li

Zaq: Stor kram till dig. Undrar också varför det var sista chansen?

Mamaobaba: Här har du en fläskhäst till. Magen syns massor, hoppas de flesta tänker gravid och inte bara tjock. Är i vecka 15 nu. UL såg bra ut och "killen" sparkade. Läste att denna vecka får bebisen hår. Fantastiskt. Vi har berättat för alla nu. Känns toppen.  

Kram Moa Li

• 7feb

Nu ska jag iväg till rul och få se vår lilla kille igen. Jag mår bra, har lite mag krångel och nu lite svårt att sova men det kanske beror på tre åringen i sängen:) För mig är det omöjligt att dölja magen. Lägger upp bilder när vi kommer hem igen:)

• Najje79

Ego: Inatt blev det otäckt. Jag hade en konstig värk i magen hela dagen plus att jag bara grät pga smärtan av foglossningen. På kvällen blev magen ännu ömmare och det värkte när jag gick och rörde mig. Sen fick jag sammandragningar som höll i sig och blev tätare och tätare. Tillslut ringde jag sjukvårdsupplysningen och de skickade mig till gynakuten på en gång. Som tur var gick det jättesnabbt att få komma in och läkaren var underbar. Hon gjorde UL och kollade livmodertappen och allt såg bra ut. Tvillingarna mådde bra. Hon blev bekymrad när hon såg hur ont jag hade av fogarna (hon och min man fick lyfta upp mig i gynstolen och jag grät när jag skulle lägga upp benen i "hållarna"). När jag sedan sa att jag jobbar som förskollärare så sa hon på en gång att det är orimligt att jag ska fortsätta så här och att jag kommer driva detta till en förtidig födsel om jag fortsätter jobba och stressa och ha ont. Hon tyckte också att det var konstigt att jag inte blev helt sjukskriven första gången jag var och bad om hjälp hos läkaren.
    Så nu är jag sjukskriven fram till 10/1 när jag ska till läkaren på spec.mödravården som får sköta fortsatt sjukskrivning. Hon frågade om jag ville vara kvar för observation men jag ville bara hem och hon sa att det inte var något att oroa sig för.
    Jag kan säga att så gott som jag sov inatt har jag inte gjort på säkert två månader!

• 7feb

Najje fy vad otäckt!! Dags att varva ner nu då

Här är en bild på min skrattande kille i magen

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF