• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Moa Li

7feb: Hehe, cooling där inne. Visst är det häftigt! Vi var på ul nyss, men jag vill se bebisen igen. V. 20 är nästa tillfälle, om 5 veckor.

Kram Moa Li

• zaq

Tack alla för era värmande ord.  Redan när  vi började med ivf, så sa de att oddsen var dåliga, att äggkvaliteten inte alls var bra, jag är även 39, så de sa att det är nu eller aldrig, de var inte särskilt hoppfulla, vi har ju försökt i 3 år utan resultat, första ivf:n som vi gjorde i somras gick inte bra, men den andra nu ihöstas blev ju bra till en början, men sen slutade den ju abrupt. Vi har bekostat bägge privat, så det är ju också en aspekt. De säger att våra chanser utan ivf finns knappt och att en ny ivf förmodligen inte heller leder till ngt, så därför känns det verkligen som detta var sista chansen...
    Har inte börjat blöda ännu, men det kommer väl, vet inte vad som händer härnäst, ska tillbaka på fredag för att höra hur man gör, jag var inte riktigt mottalig för all info i måndags.
    Hoppas det går bra för alla er andra!!

• Gulia84

Jag beklagar zaq. Va tråkigt att de inte är så hoppfulla:(

• Gulia84

När ni säger vilken vecka ni är i,hur räknar ni då? Idag gick vi in i 11+0. Ena appen (Ja, jag har laddat ner 61380 st appar:) ) säger att jag är i v. 11, medan en annan räknar som man är i vecka 12.
    Jag blir tossig på det.

• Hera78

Om du är på dag 11+0 så har du gått in i vecka 12 idag, du har gjort 11 fulla veckor och är på din tolfte  

• Najje79

zaq:Ledsamt att höra Rynkar på näsan. Hoppas ni kan se framåt så småningom och kanske titta på andra alternativ. Varma styrkekramar!

• Turitella

Här har det börjat röra sig för fullt i magen. Jag känner den lilla varje dag nu och det blir bara kraftigare och kraftigare.

I veckan var jag hos min syster när jag kände en ordentlig puff. Jag tog hennes hand och la den på magen nedanför naveln och det dröjde inte länge innan hon fick en rejäl spark i handen. Både hon och jag började gråta. Det känns så stort och fantastiskt! Som någonting man aldrig någonsin kännt förut. Lycka! Kvällen efter försökte jag med sambon och även han fick sin första puff i handen.

• Bouillotta

Hej tjejer!

Undrar om man får hoppa in här tillsammans med er?

Jag har mer eller mindre tjuvläst tråden under ett par månader men inte vågat hoppa in av ren skrockfullhet över att skriva i "gravid" tråd. Men nu tror jag att jag törsFlört...

Vi har äntligen lyckats bli gravida efter 6 år av fruktlösa försök och 9 IVF behandlingar och är idag i vecka 14+7.

Är väldigt lycklig men har också varit otroligt orolig att något ska gå snett. Men efter tredje UL i v. 13 så känns det lite bättre.

Har beräknad BF 17/6 och längtar till sommaren så jag kan gå av.

Massor av grattis till er alla och hoppas ni alla mår bra!

/Fröken

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF