• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • 7feb

Turitella visst är det underbart med rörelser! Lycko som har en bebis som låter andra känna, bägge mina graviditer har pojkarna i magen vägrat tillkänna ge sig för andra , men jag har kännt sen v14 denna gången. Fröken fröken grattis och välkommen!!!! Vilken lång resa ni haft hit. All lycka till er Zaq, så sorgligt att läsa, beklagar

• Moa Li

Turitella: Åh, vad härligt!!!! Blir helt varm inombords när jag läser det.

Jag är snart i v. 16 och har inte kännt någonting. jo, när jag suttit framåtböjd i soffan har jag kännt en svag puff - men kan inte säga säkert att det inte är gaser eller något annat magknorr.

Jag längtar också efter att få känna sparkarna. Underbart. Vad häftigt det är!!!

Kram Moa Li

• Najje79

Fröken: Välkommen!! Visst är det underbart att när man har kämpat så länge att det äntligen blir ens egen tur! Vi har hållt på och kämpat i 7,5 år och på 5:e Ivf-försöket satte det sig, väntar tvillingar i april (1 maj som BF men räknar med att de kommer tidigare).
    Bra att du har vågat dig in och skriva i gravidtråden, det kommer att gå heeeela vägen den här gången!! Kramis!

• Turitella

Välkommen hit Fröken!

Stort grattis till din bebis i magen. Vad underbart att äntligen få lyckas efter så lång tid!
    Lägg till din BF i vår lista, länk i trådstarten!

Kramar

• Gulia84

Jag är sååå pirriiiiig!!!!!
    Imorgon innan jobbet ska vi på ultraljud! Jag kommer inte kunna sova inatt!! 

• Mrs Igelkott
    Bouillotta skrev 2011-12-18 17:27:41 följande:
    Hej tjejer!
    Undrar om man får hoppa in här tillsammans med er?
    Jag har mer eller mindre tjuvläst tråden under ett par månader men inte vågat hoppa in av ren skrockfullhet över att skriva i "gravid" tråd. Men nu tror jag att jag törsFlört...
    Vi har äntligen lyckats bli gravida efter 6 år av fruktlösa försök och 9 IVF behandlingar och är idag i vecka 14+7.
    Är väldigt lycklig men har också varit otroligt orolig att något ska gå snett. Men efter tredje UL i v. 13 så känns det lite bättre.

Har beräknad BF 17/6 och längtar till sommaren så jag kan gå av.
    Massor av grattis till er alla och hoppas ni alla mår bra!
    /Fröken
    Stort Grattis Fröken och hjärtligt välkommen hit!!! :)
  • Moa Li

Fröken, välkommen! :) Stort grattis. Klart det kommer att gå bra.

• Bouillotta

Tack för alla gulliga välkomnande hälsningarSolig!! Ja, det är verkligen en fantastisk upplevelse att få vara med om, varje UL och att lägga märke till alla olika förändringar som sker i kroppen. Den senaste förändringen jag blivit varse är: Klååååååååda!
    När man längtat så länge efter att få vara gravid så gnäller man ogärna och man står ju ut med det mesta, men
    ihhhhhh, vad det kliiiiaaar!!

Nån som känt av ngt liknande? Tips mot klåda tas tacksamt emot!

• Bouillotta

jo, just det ja.....försökte lägga till mig i BF listan (mycket trevligt att få skriva in sig på en sådan) men det gick inte alls att kopiera och lägga till. Jag provar igen senare, men om någon är inne och justerar så får ni gärna lägga till mig med BF 17/6!!

• 7feb

Jag har klåda med, kom i femte månaden förra gången med men jag ytor jag har lindrig klåda och mot det finns ingen hjälp men om man har mycket tror jag det finns receptfritt, fåga din bm

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF