• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Mrs Igelkott
    Detsamma Najje! =)
    Bouillotta skrev 2011-12-25 13:36:48 följande:
    God JulTomte, eller god fortsättning kanske man säger idag!

Hoppas ni alla haft en skön julafton. Min var ovanligt bra och tänk att få delta i en familjehögtid som denna och sitta där och veta att man har en liten bebis i magen och nästa är kommer lilla bebisen att vara med och fira jul. Så många jular som jag suttit där och undrat om det någonsin kommer bli på det viset...men nu är det så! Väldigt härlig känsla!

Ser fram emot att lyssna på bebisens hjärtljud hos barnmorskan om en vecka ungefär....

Kram på er!
    God fortsättning! Känner så väl igen dessa tankar... Förhoppningar om att vi nästa jul kommer ha en liten... Men ingenting, och åren går... Nu äntligen känns det som att det kommer att bli verklighet =)
    Julia82 skrev 2011-12-24 13:32:19 följande:
    God Jul, hoppas ni alla får en mysig helg :)
    Detsamma! =) Skönt att höra att din man fått komma hem!

Hera 78: Hoppas UL gick bra!
  • Hera78
    Igelkott: Vårt VUL gick alldeles prima, vi såg vårt lilla hallon med ett hjärta som slog så fint. Nu längtar jag efter inskrivning på MVC och nya UL, vill göra hela tiden
  • Mrs Igelkott
    Hera78 skrev 2011-12-28 13:30:55 följande:
    Igelkott: Vårt VUL gick alldeles prima, vi såg vårt lilla hallon med ett hjärta som slog så fint. Nu längtar jag efter inskrivning på MVC och nya UL, vill göra hela tiden
    Vad skönt att höra att allt såg bra ut! Det är ju så svårt att fatta vad att allt kan vara bra när man gått igenom det som alla gjort här i tråden...
    Vi fick UL i vecka 8 och sedan gjorde vi ett extra privat i vecka 13 bara för att se att allt går bra (vi ville inte göra KUB). Det var fantastiskt!
    Lilla hallon! Så fint =)
  • Hera78

Egentligen kallar vi den grodan men med tanke på att den storleksmässigt var som ett hallon vid VUL blev det bara så när jag skrev

• moii

Nu kan jag äntligen buffa och få buffar tillbaka, det är länge sedan jag kände bebisen fladdra ett par ggr men sedan dess nästan inget, men nu! Konstigt även detta att någon bor i mig!

• Najje79

moii: Visst är det häftigt!! Har fått några rejäla sparkar så jag har hoppat till, helt oförberedd! Mest livliga är de på kvällarna efter kvällsmaten och när jag äter vindruvor (!). Magen har växt massor på en vecka och det känns kan jag säga. Foglossningen är samma, vissa dagar kan jag knappt gå, men andra är det mindre smärta. Har ni andra känt av foglossning?

• moii

Vet inte om det direkt är foglissning men när jag varit ute på raska promenader får jag ont i skinkorna ner i låren, och ibland när jag ligger har jag svårt att byta ställning för det gör ont på samma sätt. Även om jag går uppför mycket eller länge på hårt underlag. Min kollega fick svår foglossning redan v 15 så jag är rätt tacksam att jag sluppit det som jon har, men hon är bättre nu och kan jobba halvtid nu i v 24

• Bouillotta
    moii skrev 2011-12-29 11:52:12 följande:
    Nu kan jag äntligen buffa och få buffar tillbaka, det är länge sedan jag kände bebisen fladdra ett par ggr men sedan dess nästan inget, men nu! Konstigt även detta att någon bor i mig!
    Åh, så härligt att äntligen kunna känna livstecken därinnefrån!!

Jag känner efter och känner efter men än så länge inga kännbara rörelser. Vilken vecka är du i nu?
  • Bouillotta
    Najje79 skrev 2011-12-29 13:40:29 följande:
    moii: Visst är det häftigt!! Har fått några rejäla sparkar så jag har hoppat till, helt oförberedd! Mest livliga är de på kvällarna efter kvällsmaten och när jag äter vindruvor (!). Magen har växt massor på en vecka och det känns kan jag säga. Foglossningen är samma, vissa dagar kan jag knappt gå, men andra är det mindre smärta. Har ni andra känt av foglossning?
    hihi, då kanske man ska börja mumsa vindruvor då....Flört

Kan tänka mig att din mage är stooor, tänk att du har dubbelt upp därinne! Så häftigt!
  • moii

Jag är i v 21 och magen är ganska stor men jag är inte trådsmal sedan innan och kanske det spelar roll, fast det är en gravidmage det ser man ju.

Någonstans har jag läst att bebisen känner skillnad mellan sött och beskt så kanske vindruvorna för att den sörplar i sig mer fostervatten och rör sig mer... Vem vet :)

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF