• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Najje79

Hrea: Det kommer att gå jättebra! Vilken v är du i? Ska tänka på dig imorgon och hålla alla tummarna! Kramis!

Igelkott: Vad härligt att få se bebisen!

Fröken: Jag funderade på det, men jag är så orolig att jag inte kommer hitta båda hjärtljuden och då kommer jag bara att må dåligt och nojja över det. Men för andra är det en otrolig trygghet att ha det och kunna lyssna med jämna mellanrum, så det måste man känna själv tror jag.

• Najje79

sushikatten: Är det imorgon du ska på VUL?? Tänker på dig och håller alla tummar för att ni får se ett hjärta picka!

zaq: vet inte om du läser det här, men jag tänker på dig och hoppas ni kan få en någorlunda God Jul! Hjärta

• Gulia84

Hera- Jag hoppas allt går bra! Visst är de där oroskänslan jobbig?! Ska man aldrig få njuta och vara tillfreds?

• Hera78

Det gick finfint bortsett från att jag missat att det var klockan 13 och inte klockan 14 vilket gjorde att det blev ett snabbt VUL och sen ut igen  

Vi såg vår lilla groda och hjärtat tickade så fint så. Lycka! Solig 

• Julia82

Usch ja, blod är inget man vill se när man är gravid. Jag har haft lite små blödningar nu efter jag gjorde UL, men nu när jag vet att bebisen mår bra så känns det lugnt. Men det vore såklart skönare om jag slapp det helt och hållet!!

Nu börjar faktiskt magen puta mer och mer :) Så underbart!!! Jag bara väntar och längtar tills jag kan börja känna små rörelser där inne också, det kommer bli så fantastiskt!!

I onsdags när vi var på akuten ( min man fick ju blindtarmsinflammation!) så blev jag smått rastlös eftersom vi satt ensamma i ett rum i typ 5 timmar. Hittade ett stetoskop (om det nu stavas så) och kunde inte motstå att sätta det mot magen och lyssna efter minis hjärtljud... och nått litet hörde jag, vet inte om det ens är möjligt eller om jag och maken inbillade oss men ett snabbt och litet tickande hörde vi båda två!  ;) Sen kan det väl vart nått helt annat, men häftigt var det i alla fall.

Idag kommer mannen hem från sjukan, nyopererad. Ska bli så skönt att ha honom hemma igen, usch för att sova själv i huset... tur att vi har både hund och larm hemma!

Hoppas ni alla får en lugn och mysig dag, och slipper stressa i julruschen. 
    Kram 

• Bouillotta

God JulTomte, eller god fortsättning kanske man säger idag!

Hoppas ni alla haft en skön julafton. Min var ovanligt bra och tänk att få delta i en familjehögtid som denna och sitta där och veta att man har en liten bebis i magen och nästa är kommer lilla bebisen att vara med och fira jul. Så många jular som jag suttit där och undrat om det någonsin kommer bli på det viset...men nu är det så! Väldigt härlig känsla!

Ser fram emot att lyssna på bebisens hjärtljud hos barnmorskan om en vecka ungefär....

Kram på er!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF