• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • 7feb

Moi det låter som ichias du har problem med, jag har det med så till den grad att jag undrar hur det ska sista halvan nu.... Med sonen fick jag det i v. 34 och med den graviditetn som slutade i mf 2010 fick jag det samma dag jag plussade och samma nu, så det måste vara hormonellt:( min bm ger akupunktur på mig för det. Jag har verkligen en vilding i min mage. Kallar honom Widar Vilding:) han rör sig nästan hela tiden Köpte alkohol fri skumpa igår och det står att alc halten är 0,5? Jag trodde att det skulle vara noll? Kan man dricka det ändå tror ni?

• Najje79

7feb: 0,5% räknas som alkoholfri, det står samma på alkoholfri öl så du kan allt ta några glas med gott samvete!

• moii

Gjorde UL-screening, där en läkare gick igenom alla organ, hjärna hjärta skelett flöde i navelsträng och moderkaka osv. Utan anmärkning sa de och det känns skönt, nu kanske jag kan slappna av lite och våga tro att cytotecen inte gjorde skada ändå :)

• 7feb

Härligt Moi! Hoppas ni hade en bra nyårsafton. Jag hade 30 års fest och skålade i alkoholfri skumpa! Hur mycket har ni gått upp hittills som ska ha i april maj?

• Najje79

7feb: Jag pendlar mellan -1 kg till +2 kg. Så egentligen har jag väl inte gått upp något eftersom det pendlar från vecka till vecka. Nu har jag iofs druckit en massa cider och ätit godis över jul och nyår så nu kanske det lägger sig på +2 kg, inte jättefarligt för att vara i v 24.

• moii

My god inte jättefarligt.. Jag är rätt nöjd med + 6-7 kg fast jag borde tänka om inser jag :(

• Najje79
    moii skrev 2012-01-05 11:14:08 följande:
    My god inte jättefarligt.. Jag är rätt nöjd med + 6-7 kg fast jag borde tänka om inser jag :(
    Nejmen, absolut inte!
    Jag är överviktig sedan innan så jag får inte gå upp så mycket BM tyckte 10-15 kg var det mesta jag fick gå upp allt som allt. Jag har fortfarande många veckor kvar och kommer bara att bli större...
    6-7 kg är jättebra, fullt normalt!
  • Bouillotta

Hej på er!

Jag har gått upp 2 kg sen ÄP, men så ligger jag ju lite efter er är i vecka 17 än så länge...

Igår jag jag hos BM och fick för första gången höra bebis hjärtljud. Ljuvlig musik i min öron. Lycka!!

Det enda lilla orosmolnet just nu (alltid finns det något) är att jag, sedan två dgr tillbaka, fått sk tidiga sammandragningar. Rätt som det är så spänner det till långt ner i magen precis ovanför blygdbenet och så blir det stenhård utbuktning som håller i sig i några sekunder. Ingen smärta bara märklig känsla. När jag berättade detta för barnmorskan så reagerade hon knappt på infon, som att det var ett alldeles normalt symtom att bocka av på listan. Meeeeen, jag har googlat lite....och där hittar man varierande information. Och nu har jag skickat iväg sambon till apoteket för att köpa stickor för UVI, bara för att utesluta en eventuell "tyst" sådan.

Någon med liknande erfarenheter? Eller någon som vet mer om fenomenet?

• Najje79

fröken fröken: det kan vara foglossning, precis så kändes det för mig, det nöp till, krampade precis över blygdbenet och bak i ryggen. Trodde det var UVI och sammandragningar i flera veckor. Ring sjukgymnast så kan de snabbt kolla om det är foglossning för då behöver du få bälte inna det blir värre. Jag är ganska säker på att det är det du har, du beskriver det precis som det kändes på mig.

• 7feb

Jag har gått upp 3-4 kg sammandragningar är vanligt, men bra att utesluta uvi.

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF