• Turitella

Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF

Tänkte vi skulle ha en tråd för oss som vet var det innebär att kämpa och längta efter ett barn så man tror man ska gå i tusen bitar. Då månaderna går och mensen kommer som ett blev på posten varje gång.

Jag och min sambo har efter nästan två års försök äntligen lyckats få ett plus efter vår första IVF-behandling.
    Vi bor i södra Dalarna och har gått på IVF-kliniken i Falun. Efter nässpray, hormonsprutor, obehagliga äggplock, insättningar och allt vad en IVF-behandling innebär, längtar vi så efter att allt nu ska gå vägen.

Denna eviga väntan och längtan som blandas med hopp och förtvivlan. Alla ni som fått missfall, men reser er starka igen. Nu ska vi lyckas och gå hela vägen!

Nu vill jag hitta andra i samma situation att älta oro, funderingar och glädjeämnen med. Kan vi inte följas åt till vi äntligen får träffa våra små knyten?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-23 15:34
    Länk till vår BF-lista med tidpunkter för VUL/UL m.m. så vi kan hålla reda på varandra!

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m62211514.html
  • Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF
  • Turitella

Jag har gått upp 9 kg nu i vecka 24. Känns ganska mycket, men jag var ju inte så stor från början. Jag gick upp snabbt i början, var på 7 kg redan i vecka 17. Men sen stannade det av. Bara 2 kg de senaste sju veckorna.

Lilla Neo är helt tokig i magen nu. Känner honom varje dag! Mys!!! Mest på kvällarna när jag sätter mig i soffan och tar det lugnt. Kan även se honom, tydliga buffar så hela magen buktar ut. Längtar till han tittar ut! Känner och ser ni andra era sötnosar?

• Najje79

Turitella: Jag känner båda två väldigt tydligt,  ibland tom ser man en kick utanpå magen. Maken känner dem också, men oftast slutar de sparka när deras pappa vill känna även om de varit helvilda precis innan. Jag älskar att känna dem, blir alldeles lycklig i hela kroppen vid varje spark! De har börjat hålla igång på nätterna också så det har nog med det som du skrev, när man slappnar av och tar det lugnt!

• Bouillotta

Wow, vilken härlig och häftig känsla att kunna känna sin/sina bebisar!!! Låter så mysigt!

Hmmm, tack för tips om vad det kan vara för konstigt som spänner och känns av. Ska absolutt kolla med sjukgymnast om de kan hjälpa mig!

moii skrev 2012-01-04 23:19:55 följande:
    Gjorde UL-screening, där en läkare gick igenom alla organ, hjärna hjärta skelett flöde i navelsträng och moderkaka osv. Utan anmärkning sa de och det känns skönt, nu kanske jag kan slappna av lite och våga tro att cytotecen inte gjorde skada ändå :)
    Skönt att få en bekräftelse så att allt ser bra ut. Vilken pärs det måste ha varit för er att gå igenom det ni gjorde i början av graviditeten. Har du gått vidare med den felbehandling som gavs?
  • Mrs Igelkott
    Bouillotta skrev 2012-01-05 18:14:22 följande:

Hej på er!

Jag har gått upp 2 kg sen ÄP, men så ligger jag ju lite efter er är i vecka 17 än så länge...

Igår jag jag hos BM och fick för första gången höra bebis hjärtljud. Ljuvlig musik i min öron. Lycka!!

Jag har gått upp 2 kilo sedan ÄP, vecka 15 igår. (Gick ifs upp 2 kilo under IVF-en också).
    Känns ju helt ok!
    Åh vad fint att höra hjärtljuden! :) Det är så fantastiskt...
    Hoppas det inte är några problem med sammandragningarna.
    moii skrev 2012-01-04 23:19:55 följande:
    Gjorde UL-screening, där en läkare gick igenom alla organ, hjärna hjärta skelett flöde i navelsträng och moderkaka osv. Utan anmärkning sa de och det känns skönt, nu kanske jag kan slappna av lite och våga tro att cytotecen inte gjorde skada ändå :)
    Ja herregud vad ni gått igenom! Så skönt att se att allt ser bra ut! =)
    Turitella skrev 2012-01-05 20:06:10 följande:
    Jag har gått upp 9 kg nu i vecka 24. Känns ganska mycket, men jag var ju inte så stor från början. Jag gick upp snabbt i början, var på 7 kg redan i vecka 17. Men sen stannade det av. Bara 2 kg de senaste sju veckorna.

Lilla Neo är helt tokig i magen nu. Känner honom varje dag! Mys!!! Mest på kvällarna när jag sätter mig i soffan och tar det lugnt. Kan även se honom, tydliga buffar så hela magen buktar ut. Längtar till han tittar ut! Känner och ser ni andra era sötnosar?
    En tokig Neo låter tokmysigt! Jag har läst att vissa känner redan i vecka 15 där jag är nu. Trodde jag kände ngt i söndags som jag aldrig känt förut. Sedan mådde jag illa ett par timmar och därefter kräktes jag hela natten. Ha ha ha! Knappast fosterrörelser jag kände ;)

Kram till alla!
  • Inanna Li

Jag är gärna med i den här tråden. Har inte vågat ansluta mig tidigare pga dåliga erfarenheter av tidigare graviditeter. Jag är 43 år och har BF med första barnet den 5 augusti. Vi har äntligen lyckats på IVF-försök 7 och jag har 2 trista MA bakom mig. Är nu i vecka 10 + 0 och har idag fått se ett 33 mm foster med tickande härta och spattlande armar och ben på VUL 2. Äntligen kan jag andas ut lite. På torsdag är det inskrivning på MVC och dax att planera för KUB/NUPP

Kram till er alla!

• Najje79

Inanna: Åh, vad roligt att ha dig här! Välkommen! Är du redan i v 11!!! Vad underbart att få se sin lill*. Är så himla glad för din skull! Kraam!

• Inanna Li
    Najje79 skrev 2012-01-09 18:19:24 följande:
    Inanna: Åh, vad roligt att ha dig här! Välkommen! Är du redan i v 11!!! Vad underbart att få se sin lill*. Är så himla glad för din skull! Kraam!
    Tack snälla du Solig! Roligt att du finns här också så vi kan följas åt! Kram!
  • Soligor

STORT GRATTIS och välkommen till graviditetstråd Inanna68!!! Jag är väldigt sällan aktiv skribent men är inne och läser desto mer och din resa har jag bland andras följt och har hoppats på att det skulle gå vägen för dig/er tillslut.

• Inanna Li
    Soligor skrev 2012-01-09 19:35:05 följande:
    STORT GRATTIS och välkommen till graviditetstråd Inanna68!!! Jag är väldigt sällan aktiv skribent men är inne och läser desto mer och din resa har jag bland andras följt och har hoppats på att det skulle gå vägen för dig/er tillslut.
    Tack snälla rara! Blir så glad av vad du skriver! Det känns som ett extra stort mirakel att lyckas vid 43 års ålder efter 7 IVF-försök såhär i sista sekunden av min fertila period! Stor kram Solig
  • Soligor

Inanna68; Jamen det ÄR ju ta mig fanken ett mirakel! Som IVF'are kan man inte ta ett dugg för givet så man tycker tillslut att allas, inkl sin egen graviditet, är ett mirakel Sen vilar tyvärr den där IVF-förbannelsen över en så att man inte törs slappna av och glädjas åt sin graviditet...lika mycket som man skulle vilja iaf. Glöm nu inte bort att kolla dina sköldkörtelvärden för din Levaxindos behöver garanterat höjas, min behövde höjas med 50-75 mikrogram per dag. Kram!

Svar på tråden Vår- /Sommarbebis 2012 efter IVF