• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

lamadisco skrev 2023-09-13 14:58:57 följande:

Det stämmer, den bilden var tagen några minuter efter avläsningstiden. Jag såg något även inom tiden, men det blev ännu tydligare när det torkade. Denna bild är tagen inom tiden, jag ser som sagt något svagt men svårt att se när man laddar upp här kanske 

Återstå att se om detta bara är färg som rinner över testet och skapar en illusion av en linje eller om det blir positivt i dagarna 

det torkade testet är negativt 
  • Syskonförsök

Jag ser på denna. Men var det när testet runnit färdigt eller som cashili skriver när det fortfarande rann? Oftast syns streck precis i början när vätskan rinner förbi. Men jag ser något på båda oavsett så håller tummarna. Skulle provat igen imorgon bitti med morgonurin om jag var du!

Det stämmer, den bilden var tagen några minuter efter avläsningstiden. Jag såg något även inom tiden, men det blev ännu tydligare när det torkade. Denna bild är tagen inom tiden, jag ser som sagt något svagt men svårt att se när man laddar upp här kanske 

• lamadisco
    Syskonförsök skrev 2023-09-13 15:33:30 följande:

Jag ser på denna. Men var det när testet runnit färdigt eller som cashili skriver när det fortfarande rann? Oftast syns streck precis i början när vätskan rinner förbi. Men jag ser något på båda oavsett så håller tummarna. Skulle provat igen imorgon bitti med morgonurin om jag var du!

Bilden är tagen när det runnit färdigt, efter 5 min så precis i slutet av avläsningstiden (som är 1-5 min). Tack, får testa imorgon igen helt enkelt :)
  • Syskonförsök

Då tror jag ändå på något! Uppdatera gärna imorgon!! :)

lamadisco skrev 2023-09-13 15:39:50 följande:
    Bilden är tagen när det runnit färdigt, efter 5 min så precis i slutet av avläsningstiden (som är 1-5 min). Tack, får testa imorgon igen helt enkelt :)
  • svansmamman
    lamadisco skrev 2023-09-13 14:50:57 följande:

Tack för svar! Bilden blir verkligen otydligare här än i min telefon, där är det inte bara konturer utan mer ett ?helt? (men svagt) streck tycker jag. Jag hade BIM igår :)
    Om du med säkerhet passerat BIM kan du vara rätt säker på att det är negativt, om du inte har väldigt kort mellan äl och BIM dvs. Strecket borde annars vara tydligt när man testar med dessa efter BIM. Svagt, absolut, men tydligt. 
  • Amandy1990
    lamadisco skrev 2023-09-13 15:39:50 följande:
    Så här svagt var mitt sånt test dagen efter BIM, jag är nu gravid i vecka 10 och sett hjärtat slå på UL. Håller tummarna!  
  • Syskonförsök

Väntar spänt på hur det gått idag?!?

• Längtar2

Hoppar in här!
    Är på äl+8 idag. Ser ni något streck på mitt test? Tog det nu på morgonen.

• lamadisco
    Syskonförsök skrev 2023-09-14 06:54:43 följande:

Väntar spänt på hur det gått idag?!?

Heej! Såg ingenting på dagens test så det verkar vara kört tyvärr ://
  • Alvedon83
    Längtar2 skrev 2023-09-14 07:59:56 följande:

Hoppar in här!
    Är på äl+8 idag. Ser ni något streck på mitt test? Tog det nu på morgonen.

Syns nåt lite svagt men dessa tester är ju inte extra känsliga så borde vara för tidigt att få plus. Kom strecket inom tiden?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester