• Längtar2

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

cutepenguin skrev 2023-09-16 08:17:54 följande:

Tycker dina streck varit lite för tydliga för att bara vara spöstreck. Du kan ju haft en kemisk graviditet.. När har du BIM?

Har bim om 6 dagar
  • Längtar2

Sen vet jag inte när ägget släppte riktigt. Va på ultraljud den 4e sep. Då skulle ägget släppas om ungefär 2 dagar eller 3 sa hon, så antingen onsdagen, torsdag eller kanske fredagen till å med. Är jag för tidigt ute? 

• svansmamman
    Längtar2 skrev 2023-09-16 08:27:56 följande:

Sen vet jag inte när ägget släppte riktigt. Va på ultraljud den 4e sep. Då skulle ägget släppas om ungefär 2 dagar eller 3 sa hon, så antingen onsdagen, torsdag eller kanske fredagen till å med. Är jag för tidigt ute? 

Jag tyckte du skrev 1-2 dagar i ditt tidigare inlägg. 🤔 Varje dag gör stor skillnad när det kommer till antal dagar efter äl, så om du hade äl 5-6/9 eller 6-7/9 spelar stor roll. 
  • Längtar2
    svansmamman skrev 2023-09-16 08:50:48 följande:
    Jag tyckte du skrev 1-2 dagar i ditt tidigare inlägg. 🤔 Varje dag gör stor skillnad när det kommer till antal dagar efter äl, så om du hade äl 5-6/9 eller 6-7/9 spelar stor roll. 
    Ja hon vsr inte riktigt säker själv men att det kan ta 1-2 dagar men att det inte är helt omöjligt om det händer senare under veckan. Men hon sa att under veckan släpps ägget iallafall. Det är så svårt å räkna från det
  • Längtar2

Flo appen visar ägglossning den 7e. Så kan nog vara så att jag är på äl+9. Med min yngsta fick jag svaga utslag på äl+11, väldigt svaga

• Cashili33
    Längtar2 skrev 2023-09-16 09:02:53 följande:

Flo appen visar ägglossning den 7e. Så kan nog vara så att jag är på äl+9. Med min yngsta fick jag svaga utslag på äl+11, väldigt svaga

Oavsett när ditt ägg släpptes så ska ett ägg som fäster fördubbla hcg varannan dag 
    så det spelar inte så stor roll om det var 1-2-3 dager sen när du väl börjar få streck för nivån på hcg ska ändå lnte ligga kvar , om du förstår hur jag menar 

hoppet är ju det sista som lämnar en men av erfarenhet så vet jag att streck som är svaga och lnte blir starkare med 48 h mellanrum oftast är kemiska graviditeter 💜
  • Längtar2
    Cashili33 skrev 2023-09-16 09:32:02 följande:
    Oavsett när ditt ägg släpptes så ska ett ägg som fäster fördubbla hcg varannan dag 
    så det spelar inte så stor roll om det var 1-2-3 dager sen när du väl börjar få streck för nivån på hcg ska ändå lnte ligga kvar , om du förstår hur jag menar 

hoppet är ju det sista som lämnar en men av erfarenhet så vet jag att streck som är svaga och lnte blir starkare med 48 h mellanrum oftast är kemiska graviditeter 💜
    Tack för svar✨️ jag hoppas det går bättre nästa månad💓
  • Alvedon83
    Längtar2 skrev 2023-09-16 07:49:29 följande:

Tog ett CB rapid detection innan det digitala. Verksr ha fått spökstreck på alla. 🙃

Sådär blir det alltid på cb, har varit så alla senaste gånger jag tagit och det syns mer när man tar i sär testet. Har inte varit gravid.
  • svansmamman
    Längtar2 skrev 2023-09-16 09:02:53 följande:

Cashili33 skrev 2023-09-16 09:32:02 följande:

Absolut är det som du skriver Cashili33, att HCG ska fördubblas varannan dag och att strecket därmed ska bli starkare i samma takt. Däremot är det såklart skillnad på att jämföra test på äl+7 och äl+9, kontra äl+9 och äl+11. Ju tidigare man är, desto mindre skillnader krävs för att det ska bli märkbara skillnader på resultaten. Jag tänker då främst på koncentrationen i urinen. Att ens plussa svagt på äl+7 är vääääldigt tidigt, så är urinen bara lite mer utspädd två dagar senare är det tillräckligt för att skillnaden på streckens styrka ska vara mindre. Ju längre man är från äl, desto mindre spelar koncentrationen roll eftersom mängden hormon ökar exponentiellt. 🥰
  • Muurrreeee

Nu ställer jag en off topic fråga här för att ni är så duktiga på att svara här..

Jag var på VUL i v. 7+3 och då fanns hjärtslag och barnmorskan mätte till 7+0. Igår när jag var på vanligt UL v. 9+6 kunde barnmorskan inte se något över huvud taget, hon sa att det nog berodde på att jag har en kraftigt bakåtlutad livmoder. Någon annan som råkat ut för samma? Känns så konstigt att ingenting alls syns när det nästan var v. 11?. Inga blödningar eller nånting har jag heller?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester