• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Muurrreeee skrev 2023-09-16 13:04:14 följande:

Nu ställer jag en off topic fråga här för att ni är så duktiga på att svara här..

Jag var på VUL i v. 7+3 och då fanns hjärtslag och barnmorskan mätte till 7+0. Igår när jag var på vanligt UL v. 9+6 kunde barnmorskan inte se något över huvud taget, hon sa att det nog berodde på att jag har en kraftigt bakåtlutad livmoder. Någon annan som råkat ut för samma? Känns så konstigt att ingenting alls syns när det nästan var v. 11?. Inga blödningar eller nånting har jag heller?

Vadå hon kunde inte se ett foster ?? 
  • svansmamman

Nu ställer jag en off topic fråga här för att ni är så duktiga på att svara här..

Jag var på VUL i v. 7+3 och då fanns hjärtslag och barnmorskan mätte till 7+0. Igår när jag var på vanligt UL v. 9+6 kunde barnmorskan inte se något över huvud taget, hon sa att det nog berodde på att jag har en kraftigt bakåtlutad livmoder. Någon annan som råkat ut för samma? Känns så konstigt att ingenting alls syns när det nästan var v. 11?. Inga blödningar eller nånting har jag heller?

Vad var anledningen till ultraljudet? Du blev inte erbjuden att göra ett VUL? Det låter konstigt om de inte kunde se något alls, absolut att det kan vara svårt att se tydliga detaljer (beroende på hur man är byggd) men att inte se något öht låter konstigt.
  • Muurrreeee

Precis; de såg inget foster över huvud taget. Hon sa att jag hade ett väldigt rymligt bäcken; att livmodern var väldigt gömd och att den var kraftigt bakåtlutad 

• Muurrreeee

Anledningen till ultraljudet var för att jag själv bett om ett då jag bär på så mycket oro efter tidigare Missfall 

• Syskonförsök

Jag hade bett om ett till ultraljud. uppenbart är du fortsatt gravid om du Sett ett foster med hjärtslag i vecka 7. Endera var fostret gömt hur de ens är möjligt eller så var sköterskan värdelös men jag hade inte accepterat att de inte hittade något. Även om det är ett MA så ska ju fostret hittas och du ska veta att det inte har puls så du kan besluta om vad du vill göra nu. 

• Muurrreeee

Men ha något hört talas om att en kraftigt bakåtlutad livmoder gör att det kan synas så pass dåligt?

• Syskonförsök

Nej aldrig. Men vad sa de då? att de troligtvis är MA eller att de bara inte kan hitta fostret och vet inget?

Muurrreeee skrev 2023-09-16 14:03:42 följande:

Men ha något hört talas om att en kraftigt bakåtlutad livmoder gör att det kan synas så pass dåligt?

• Muurrreeee

De sa bara att de inte kan hitta fostret, troligen pga bakåtlutningen och att de utgår från att allt är bra eftersom hjärtat slog 7+3 och jag inte haft blödningar? reagerade också på att hon sa att att urinblåsan ställde till det, jag hade medvetet låtit bli att kissa då jag förstått att man kan se bättre med full blåsa; men hon antydde att det gör det svårare att se Om den är full? Det gäller väl bara vid VUL? Den ska väl gärna vara full vid UL

• Syskonförsök

Det här låter lite konstigt: om hon trodde det var problemet, kunde du inte bara fått kissa och provat igen?

Muurrreeee skrev 2023-09-16 14:21:46 följande:

De sa bara att de inte kan hitta fostret, troligen pga bakåtlutningen och att de utgår från att allt är bra eftersom hjärtat slog 7+3 och jag inte haft blödningar? reagerade också på att hon sa att att urinblåsan ställde till det, jag hade medvetet låtit bli att kissa då jag förstått att man kan se bättre med full blåsa; men hon antydde att det gör det svårare att se Om den är full? Det gäller väl bara vid VUL? Den ska väl gärna vara full vid UL

• Muurrreeee

Ja men visst; kände exakt samma. hennes kollega sa till och med ?kanske hon ska kissa då?? Men det svarade hon inte ens på

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester