• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Es Mamma skrev 2012-05-31 15:11:19 följande:
    Kram till dig Swea! Kan inte föreställa mig :( Visst hade ni någon släkting med kromosomavvikelse på mannens sida? Eller minns jag helt fel?
    ja nej det har vi inte =) inte på någons sida !
  • Kaksmulan1
    sweasmamma skrev 2012-05-31 15:03:46 följande:
    jaha..på tisdag är det dags för fvp!! fy jag är nervös, rädd!! =( 

bad things happen to good people!=( fyy va jobbigt detta är 

läser tråden då och då och såg detta nu.. vi fick dålig kub (är i v.27 nu) och försök att tänka positivt.. vi fick bra besked efter moderkaksprovet (inte läskigt alls att ta provet faktiskt, jobbig väntan efter bara) så det behöver inte bertyda något dåligt.. och 2,2 på nackspalt är ju bra och det verkade ju som du gjorde kuben sent, här i gbg gör dom inte kuben efter v. 13 och tar blod senast v.12 annars är det inte helt tillförlitligt och min BM sa att om det är blodet som drar ner värdet på kub så är det oftast ingen fara, barn med tex DS brukar ha en nackspalt på 4-6.
    och tänk i procent, det uppmanade min BM mig att göra, så är 1:36 lika med 2,7% chans att barnet är sjukt, dvs 97,3% att barnet är friskt  Hjärta håller tummarna för er och lycka till...
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Es Mamma

Ok då mindes jag fel Swea. Jag tror ändå att ni kommer få ett lugnande resultat!

• CML

Billigatesters......vet inte vad jag ska tro. vet bara vad jag vill tro!

Tes
  • angie91
    CML skrev 2012-05-31 16:48:09 följande:
    Billigatesters......vet inte vad jag ska tro. vet bara vad jag vill tro!

Tes
    grattis!!
  • CML
    angie91 skrev 2012-05-31 16:51:00 följande:
    grattis!!
    Kan det inte vara spökstreck?
  • Snigo
    CML skrev 2012-05-31 16:52:24 följande:
    Kan det inte vara spökstreck?

Nej! Grattis!! Ta ett digitalt!
  • skumbanan

Apotekets aco preg test är inget att lita på. Fått tydliga färgade streck men var inte gravid.

• Noomi81
    Odella skrev 2012-05-31 15:02:53 följande:
    Grattis!! Cool

Stort grattis!!
    {#emotions_dlg.flower}

oooh så härligt :D

Idag kom mensen, fem dagar sen. Kul födelsedagspresent, eller inte :( Jag var nästan säker på att jag var gravid denna gången. Och snart åker snubben ifrån stan över sommarn så då blir det inga barn gjorda förrän i höst. Men det finns inget att göra åt. Ska sitta inne och äta glass och tycka synd om mig själv hela dagen nu FlörtSkrikandes
    Min mens kom också idag (vi låg väl samma på bim+4?), jag var också säker på att jag var gravid och jag har köpt mig ett paket Ben&Jerry. Vi verkar vara rätt lika.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester