• Springlotus

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Thegirl1 skrev 2012-05-31 18:38:41 följande:
    Spring: grattis ;)
    Tack! Tvekar och jublar av lycka samtidigt!
  • slemtorsk i din bralla
    Springlotus skrev 2012-05-31 18:42:45 följande:
    Tack för ditt snabba svar! Det är av samma färg som Kontroll-fönstret, fast mycket svagare, alltså rosa som du säger. Kan det verkligen stämma att jag gravid! Det vore toppen!!! Undrar varför sa de på apoteket att det betydde att jag inte var gravid, det är ju deras tester...
    Apotekspersonalen kan INGET om testerna..även om det är "deras" så är det inte dem som tillverkar dem. Jag har en kompis som är receptarie och hon säger att Clearblue är bäst, och spökstreck har hon aldrig hört talas om..samma sak när jag köpte tester på apoteket och frågade tjejen i kassan om spökstreck och hon trodde inte jag var klok för det var inget hon nååååååånsin hört talas om.... alla tester är "lika bra men tillverkade på olika sätt och känner av olika hormoner" var hennes svar....ha ha.. ursäkta liksom..HCG är det enda hormon som kan detektera graviditet... men det hade hon tydligen inte koll på.

Läs instruktionerna... nog står det att även ett svagt streck är ett plus????

Jag vågar nog säga Grattis
  • laluna88
    Springlotus skrev 2012-05-31 18:29:43 följande:
    Hej
    Nu är det min tur att undra... Testade idag kväll och det kom ett svagt steck inom den angivna tiden... Men som sagt - för svagt, som kanske syns på bilden! Har varit inne på apoteken och de säger att jag inte är gravid för strecket i T-fönstret måste ha exakt samma färg och intensivitet. Dock är lite fundersam efter att ha läst inlägg här... Vad säger ni? Exalterad och uppgiven samtidigt!  Tack!

Det är klart positivt.... så såg mitt också ut för två månader sedan och jag är nu gravid i v 13 ;) Grattis
    Så här såg mitt test ut.

• sweasmamma
    Springlotus skrev 2012-05-31 18:29:43 följande:
    Hej
    Nu är det min tur att undra... Testade idag kväll och det kom ett svagt steck inom den angivna tiden... Men som sagt - för svagt, som kanske syns på bilden! Har varit inne på apoteken och de säger att jag inte är gravid för strecket i T-fönstret måste ha exakt samma färg och intensivitet. Dock är lite fundersam efter att ha läst inlägg här... Vad säger ni? Exalterad och uppgiven samtidigt!  Tack!

du är gravid!! grattis =)
  • sweasmamma
    CML skrev 2012-05-31 16:48:09 följande:
    Billigatesters......vet inte vad jag ska tro. vet bara vad jag vill tro!

Tes
    det ser ju lite tunt ut MEN rosa och synbart !! håller tumamrna jättehårt 
  • Springlotus
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-31 18:48:18 följande:
    Apotekspersonalen kan INGET om testerna..även om det är "deras" så är det inte dem som tillverkar dem. Jag har en kompis som är receptarie och hon säger att Clearblue är bäst, och spökstreck har hon aldrig hört talas om..samma sak när jag köpte tester på apoteket och frågade tjejen i kassan om spökstreck och hon trodde inte jag var klok för det var inget hon nååååååånsin hört talas om.... alla tester är "lika bra men tillverkade på olika sätt och känner av olika hormoner" var hennes svar....ha ha.. ursäkta liksom..HCG är det enda hormon som kan detektera graviditet... men det hade hon tydligen inte koll på.

Läs instruktionerna... nog står det att även ett svagt streck är ett plus????

Jag vågar nog säga Grattis

Där ser man vad gäller apotekpersonalens kunskaper!
    Det står faktiskt i instruktionerna att om strecket är för svagt bör man testa igen om ett par dagar. Men det är ju jättelångt att vänta! :) Älsklingen kommer idag hem för helgen och det är så pirrigt i magen, vill ju dela med glada nyheter så klart! 
    Tack :)))
  • Springlotus
    laluna88 skrev 2012-05-31 18:53:17 följande:
    Det är klart positivt.... så såg mitt också ut för två månader sedan och jag är nu gravid i v 13 ;) Grattis
    Så här såg mitt test ut.

TACK Laluna! Din test är verkligen lik min!!! Ååh, vad superglad jag blir!! Grattis på din graviditet med!
  • Jess86
    Springlotus skrev 2012-05-31 19:07:24 följande:

Där ser man vad gäller apotekpersonalens kunskaper!
    Det står faktiskt i instruktionerna att om strecket är för svagt bör man testa igen om ett par dagar. Men det är ju jättelångt att vänta! :) Älsklingen kommer idag hem för helgen och det är så pirrigt i magen, vill ju dela med glada nyheter så klart! 
    Tack :)))

Nej men jösses du är ju gravid enligt testet, skit i vad personalen sa! Grattis! Du har inga fler tester hemma då?
  • CML
    sweasmamma skrev 2012-05-31 18:58:02 följande:
    det ser ju lite tunt ut MEN rosa och synbart !! håller tumamrna jättehårt 
    De är faktiskt lika breda men det var svårt att fota. Jag tror nog på detta nu efter 2 lika test!
  • sweasmamma
    CML skrev 2012-05-31 19:25:02 följande:
    De är faktiskt lika breda men det var svårt att fota. Jag tror nog på detta nu efter 2 lika test!
    ja men DÅ SÅ =) GRATTIS TJEJEN !!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester