• ollasulrika

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mini Léonie skrev 2012-06-01 10:13:54 följande:
    Fast BIM - är helt oviktigt det är ÄL+ eller från insättning vid ivf som räknas... Vilken dag är det då?

Äl hade jag runt 20 / 5 . då hade jag stegringen som högst iaf :)    11 dagar sedan då ....  å jag brukar ha 13 dagar till Bim ... allstår är det kanske BIM -2 - 3 då... räknat lite fel där. ...
  • Jennie83

STORT Grattis till alla na plus!!!!!

här e de nedräkning 15 dagar kvar till UL...nervös =)o längtar =)
    Imorrn blir de Ikea med en massa goa vänner längtar =)  

• Mini Léonie
    ollasulrika skrev 2012-06-01 10:17:26 följande:
    Äl hade jag runt 20 / 5 . då hade jag stegringen som högst iaf :)    11 dagar sedan då ....  å jag brukar ha 13 dagar till Bim ... allstår är det kanske BIM -2 - 3 då... räknat lite fel där. ...
    Oki men då är det inte konstigt om det inte syns något. Jag såg svagt svagt svagt på äl+7/8 men sen i efterhand kan man undra vad jag såg haha!

Anledningen till att bim - inte säger så mkt som äl + är ju att alla har olika antal dagar mellan äl och bim så för dig kanske bim - 4 är äl+8 men för någon annan är bim-4 äl+12. Är du med :) 
  • slemtorsk i din bralla
    ollasulrika skrev 2012-06-01 10:17:26 följande:
    vet man att man är regelbunden och att man brukar ha tex 13 dagars lutealfas så kan man mycket väl använda sig av bim- istället för ÄL+, jag anväder /använde mig uteslutande av BIM utom de två gånger då min ägglossning kom väldigt mycket tidigare än normalt.... men jag hade ÄNDÅ en cykel på 27 dagar så lutealfasen blev helt plötsligt längre då...underligt värre eftersom det egentligen är DEN som är regelbunden men kroppen flippar väl när man håller på och försöker få bebis så klart
  • Mini Léonie
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-01 10:20:39 följande:
    vet man att man är regelbunden och att man brukar ha tex 13 dagars lutealfas så kan man mycket väl använda sig av bim- istället för ÄL+, jag anväder /använde mig uteslutande av BIM utom de två gånger då min ägglossning kom väldigt mycket tidigare än normalt.... men jag hade ÄNDÅ en cykel på 27 dagar så lutealfasen blev helt plötsligt längre då...underligt värre eftersom det egentligen är DEN som är regelbunden men kroppen flippar väl när man håller på och försöker få bebis så klart
    Jag försökte bara förklara slemmis!!!! Det är inget jag hittat på utan klart som tusan att det är missvisande med BIM med tanke på olika faser och när vi då jämför som man gör i tråden så är det bättre att jämföra ÄL+ oavsett hur jämn ens egen cykel är??? Eller?
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-06-01 10:20:27 följande:
    Oki men då är det inte konstigt om det inte syns något. Jag såg svagt svagt svagt på äl+7/8 men sen i efterhand kan man undra vad jag såg haha!

Anledningen till att bim - inte säger så mkt som äl + är ju att alla har olika antal dagar mellan äl och bim så för dig kanske bim - 4 är äl+8 men för någon annan är bim-4 äl+12. Är du med :) 

men man jämför ju med sig själv.... hur många dagar du har spelar ju inte någon roll för MIN cykel så är det bim-3 för mig är det ju det som är det vesäntliga, inte om det är ÄL+8 eller +19 för dig.....Som du säger så har vi ju olika cykler och det enda som är av vikt är att man inte har kortare lutealfas än 12 dagar för då kan det bli problem för embryot att hinna bädda in sig, sen tycker jag att rent allmänt är det mer talande att säga BIM- än ÄL+ för det säger INGET om ifall man gått över tiden eller ej...BIm talar ju om ifall jag gått över tiden, om jag har ÄL +12 kan ju det betyda att jag ska ha mens i dag...eller om en vecka, säger ju INGET om cykeln i sig..

men det kanske bara är jag som tänker så

• ollasulrika
    Mini Léonie skrev 2012-06-01 10:20:27 följande:

jepp hänger med :) 

Där ökade chansen med andra ord..ha ha ha ha ha.... ja vet inte varför ja fått lördag som Bim, har bara vart så inställd på det. men då räknar jag med söndag eller måndag istället...så blir det mer rättvist :)   

Men man e ju så nyfiken å vill veta om man får börja om igen eller inte, så man analyserar ju in i minsta detalj...he he he    .

Men ska försöka släppa det nu under helgen eftersom vi åker upp till mina föräldrar, då blir det så mycke annat å tänka på så man fokuserar mindre på det :) Kan nog vara himla bra att inte stressa upp kroppen :)

Tack för att du är så snäll å svarar , guld värt ! *kram*     
  • ollasulrika

Drar i ljumskarna nåt hemskt med...eller åt den regionen iaf ...

• Binegar

Har bestämt mig för att lägga hela bebisverkstaden på hyllan nu & börja med p-medel nästa cykel.
    Sätter mig i skolbänken istället till hösten. Känns både väldigt bra men ändå ledsamt, när jag ville så mycket..

• Hoppas 2012
    Mini Léonie skrev 2012-06-01 09:52:55 följande:
    Exakt! Den kanske bara vill veta om "snuttefilten" som blir över är rosa eller blå så den väntar tills vårt UL så den vet om den ska bli pojke eller flicka haha!!! 
    Precis hihi, den inväntar det först =)
    ÄL ca 6 juni, BIM 22 juni , 10:e försöket, första barnet
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester