• slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hoppas 2012 skrev 2012-06-01 19:10:42 följande:
    Fast det är väl inte helt sant slemmis? Det har förekommit kommentar att det önskades att hon inte skulle få barn.
    Det har det kanske.. men det har aldrig kommit från MIG så man kan ju knappast belägga mig för allt andra sagt...jag har aldrig sagt något sånt blir förbannad när jag blir anklagad för saker jag inte sagt. Jag har gått över gränsen en gång... och det blev jag varnad för...kan vi ÄNNU en gång släppa detta..

Kan man inte ha motsatta åsikter eller komma med motargument utan att få höra att man är beteendestörd kan ju lika gärna den här tråden stängas.
  • Kalize

Jag måste bara fråga er erfarna testare:
    Har skaffat ÄL-tester, sista mens var 20/5 och jag har testat med stickorna sen 28/5. Nu till problemet. Jag vet inte om det ska vara så, men alla tester jag har tagit är svagt svagt positiva. Ingen stegring över huvud taget. Vad innebär detta? Kan inte svara på när BIM eller ÄL är då jag har oregelbunden cykel, allt mellan 27-33 dagar.

• Meeee

Popcorn- dom två översta testen är nya nu då? Om jag förstår rätt

• Niicesara
    Flisan79 skrev 2012-06-01 18:48:47 följande:
    Niicesara: nej man vet inte äl bara för att man vet bim. Har man en jämn cykel på låt säga 28 dagar är det ju knappast svårt att lista ut när nästa bim är helt utan att ha en aning om när man har äl och hur lång lutealfas man har.
    Resten av ditt inlägg håller jag helt med om och är inne på leonies bana även om hon kanske gick lite långt vid ett tillfälle.

Vet man däremot inte om när man har äl så får man väl utgå från det man vet, dvs bim.

Och på tester står det väl ändå att man KAN testa från bim -4 men att man även kan få ett falskt minus om man testar tidigt?
    Jo, men som jag skrev så utgår dom antagligen från en standard cykel på 28 dagar och en lutealfas på 14 dagar.
    Har man då en lutealfas på 10 dagar så är ju BIM-4 likamed ÄL+6 och på ÄL+6 så är det för tidigt att testa. Tror dom räknar att BIM-4 är ÄL+10 och då kan man få plus. :)
  • Meja2011

Slemmis: men måste du kommentera allt mini skriver? Du tål inte henne och hon inte dig så låt bli då! Är som att du letar bråk ibland!

Mini: håller med dig ang äl. lättare att förstå om man säger äl+dag än bim+dag.

• popcornplaya
    Meeee skrev 2012-06-01 19:57:09 följande:
    Popcorn- dom två översta testen är nya nu då? Om jag förstår rätt

Ja cb testet och preg testet är nya.
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • Flisan79
    Niicesara skrev 2012-06-01 20:01:32 följande:
    Jo, men som jag skrev så utgår dom antagligen från en standard cykel på 28 dagar och en lutealfas på 14 dagar.
    Har man då en lutealfas på 10 dagar så är ju BIM-4 likamed ÄL+6 och på ÄL+6 så är det för tidigt att testa. Tror dom räknar att BIM-4 är ÄL+10 och då kan man få plus. :)
    Jo så är det säkert men de varnar ju samtidigt att det kan vara för tidigt så det spelar mindre roll.
    En lite tillfällig blogg/hemsida http://www.nogg.se/glansitillvaron
  • Flisan79
    popcornplaya skrev 2012-06-01 20:05:19 följande:
    Ja cb testet och preg testet är nya.
    Ser svagt på båda
    En lite tillfällig blogg/hemsida http://www.nogg.se/glansitillvaron
  • Niicesara

Tror att vissa här inne har bestämt att Mini är det svarta fåret för många argumenterar faktiskt emot henne så fort hon skriver något.
    Sen skrev Du Slemmis att Mini alltid ska ha sista ordet men där håller jag inte med. Mini skrev att Du säkert skulle mala på ännu mer och att hon lämnar nu.
    Du valde att fortsätta och därmed ville Du ha det sista ordet.

Kan inte Ni 2 bara sluta kommentera varandras inlägg?
    Båda skriver bra saker och båda skriver dåliga saker. Vilket vi alla gör mer eller mindre.

• Meeee

Popcorn- tycker det ser ut som att det är nått där. :) håller tummarna

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester