• Mini Léonie

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Slemmis:
    Som sagt innan.. Jag ORKAR inte besvara dina uttalanden för det ena är värre än andra. Klart vi här inne har i tankarna när "andra brukar plussa" och därför undrar.

Men ja det är nog bara du som tänker så!!!

• slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-06-01 14:53:18 följande:
    Slemmis:
    Som sagt innan.. Jag ORKAR inte besvara dina uttalanden för det ena är värre än andra. Klart vi här inne har i tankarna när "andra brukar plussa" och därför undrar.

Men ja det är nog bara du som tänker så!!!
    ja jag förstår inte ditt tänk alls....men det gör å andra sidan inte mina läkare heller så jag vet att jag inte är ensam i den tanken. Man räknar från bim, sin egen bim och det är det man utgår ifrån, sen är det bra att veta hur lång lutealfas man själv har men när du ägglossar påverkar ju inte min cykel, så om du säger att du testat positivt på ÄL+12 är ju totalt ovidkommande när man jämför med en annan som kanske har 11 dagars lutealfas och därmed gått över tiden medan du kanske inte har det.

Jag undrar också när andra plussar men när de ägglossar betyder överhuvudtaget inget eftersom det är när de har beräknad mens och när i förhållande till den det sker, så resonerar även medicinsk personal jag har talat med och belive me, det har blivit ett antal läkare genom årren.

Men men.... som sagt, du har svårt för argumentationer och att folk inte håller med dig det vet jag så vi låter väl det vara här och nu.
  • slemtorsk i din bralla

men ge dig Leonie... du måste verkligen ha sista ordet i alla argumentationer, nej jag är inte utvecklingsstörd. Det är ganska vanligt att man tar till kränkningar när man inte klarar att hålla argumentationen på en normal nivå och det är okej om du känner det så att du inte kan möta mina argument, jag förstår att det är jobbigt för dig.

• Stella 78

Jag förstår vad du menar mini, för mig säger det också mer hur långt man är efter äl när det kommer till att testa tidigt. Eftersom alla har olika lutealfas så hinner ju hcg öka mer om man har längre osv. För en som har kort lutealfas är det ju inte konstigt om man får minus på bim-4 om det bara är tex 7 dagar efter äl osv

• Hoppas 2012

Jag har också tänkt på bim- etc innan men efter att jag tänkt på det och fått det mer förklarat för mig så struntar jag i bim och går efter ÄL =)

ÄL ca 6 juni, BIM 22 juni , 10:e försöket, första barnet
  • Mini Léonie

Otroligt skönt och veta att några förstår. För lite är det så med att när nån lägger ut ett test "jag är på BIM-4 är det kört" Har personen inte tidigare plussat är det omöjligt för henne att gå efter SIN cykel och frågar därför oss. Syftet med tråden typ?

Jämför vi då BIM - blir det ytterst missvisande att jämföra två emellan men jämför vi ÄL+ får man en klarare bild.

• Odella
    Noomi81 skrev 2012-06-01 08:06:16 följande:
    Ben&Jerry för mig.  Nu har jag satt mig och maken på Vitamin-boost-camp så jag hoppas jag slipper ännu en bytta glass nästa månad.
    Gött :D Ja, jag ska fixa ÄL-stickor nästa månad och har bestämt mig för att åka upp dit snubben befinner sig när jag har ÄL :D Jag ska fan inte ge mig, nästa månad BLIR det ett plus för oss båda!
  • Snigo

Jag håller med, jag vill veta när du hade ägglossning för vilken dag du ska ha mens spelar ju ingen roll.. Endel har ju 45 dagars cykel!

• littlestereo

Vad tror ni om det här testet?
    Har haft 5 oskyddade samlag senaste månaden. Jag fick "mens" förra torsdagen, det varade i 2 dagar och blödde ganska normalt...men jag har känt mig konstig i 2 v, arg för ingenting och lipar och skrattar om vartannat....och det spänner i brösten! Kan det ha varit en sån blödning när ägget fastnar? Tycker ni att testet ser positivt ut?

• Odella
    Binegar skrev 2012-06-01 10:27:20 följande:
    Har bestämt mig för att lägga hela bebisverkstaden på hyllan nu & börja med p-medel nästa cykel.
    Sätter mig i skolbänken istället till hösten. Känns både väldigt bra men ändå ledsamt, när jag ville så mycket..
    Lycka till med det också Binegar :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester