• Odella

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mini Léonie skrev 2012-06-01 15:05:19 följande:
    Ja det gör vi och oavsett hur avstängd jag än må bli så måste jag fråga. Är du på något sätt utvecklingsstörd??? Länge undrat!
    Oj lägg ner med det här snacket :( Jag håller med slemtorsk i hennes logik, visst fasen är det lättare och för vissa kanske bara möjligt att hålla koll på BIM. Jag har ingen aning om när jag har ägglossning, och kollar man endast på ägglossning kan man ju lura sig själv att BIM inte är viktigt iom att många missfall sker innan BIM. Bara mina tankar. Tycker däremot inte påhopp och fula ord passar sig i någon diskussion.
  • skumbanan

Trots att jag känner "inne" så har jag aldrig hittat äl-flytningar.. Någon som blivit gravid ändå?

• Inelg
    Mini Léonie skrev 2012-06-01 15:27:48 följande:
    Otroligt skönt och veta att några förstår. För lite är det så med att när nån lägger ut ett test "jag är på BIM-4 är det kört" Har personen inte tidigare plussat är det omöjligt för henne att gå efter SIN cykel och frågar därför oss. Syftet med tråden typ?

Jämför vi då BIM - blir det ytterst missvisande att jämföra två emellan men jämför vi ÄL+ får man en klarare bild.
    Japp, jag fattar ditt resonemang för jag går också efter ÄL just därför. Jag tex har 12 lutefas så för mig att räkna BIM i jämförelse med andra blir ju bara konstigt  Tungan ute BIM -2 för mig är ÄL + 10, medan för nån annan är BIM -2 samma som ÄL+12.

Capish?  Tungan ute
  • Ankena

Jag förstår resonemanget med ÄL/Bim, däremot förstår jag inte personangreppen som följer..

• Inelg

Snälla söta  Slemmis och Mini.. Sluta nu , eller ta det på mailen så vi inte tar upp trådarna för detta. Det är bara en bagatell, vi alla är här av samma anledning och inte för att bråka.. --> Baby

Kram på er båda... LOVE YA!       Hjärta  {#emotions_dlg.flower}

• Angeliic
    Mini Léonie skrev 2012-06-01 15:05:19 följande:
    Ja det gör vi och oavsett hur avstängd jag än må bli så måste jag fråga. Är du på något sätt utvecklingsstörd??? Länge undrat!
    Va sjutton kommer detta ifrån?? Himla onödigt att gå på så sådär! 
  • Springlotus

Hej!!!
    Ville tacka er alla för stöd och så mycket hjälp! Testade i morse med Clearblue Digital, och YEP! jag är gravid -  något som ni alla visste redan igår! Lycka!!!!!!
    Kram på er (ni vet vem ni är)!

• Springlotus
    littlestereo skrev 2012-06-01 16:20:22 följande:
    Vad tror ni om det här testet?
    Har haft 5 oskyddade samlag senaste månaden. Jag fick "mens" förra torsdagen, det varade i 2 dagar och blödde ganska normalt...men jag har känt mig konstig i 2 v, arg för ingenting och lipar och skrattar om vartannat....och det spänner i brösten! Kan det ha varit en sån blödning när ägget fastnar? Tycker ni att testet ser positivt ut?

I mina ögon - ja (om strecket är i samma färg som i Test-fönstret, alltså inte bara grått eller vit (på bilden ser det blått ut), efter att ha genomgått en liknande resa igår. Fick ett ganska likt resultat som du med CB (och pluset dessutom försvann efter 15 minuter). Sedan testade jag med Apotekets test, igen ett svagt streck. Imorse använde jag Clearblue digital (mest för att slippa fundera på streckets färg.. intensitet etc) och fick "gravid" - något som några här på forumet visste redan igår. Har du använt testet tidigt på morgonen? 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester