• Springlotus

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

TACKAR!!!!  ( i sjunde himlen)  Kyss

• slemtorsk i din bralla
    Inelg skrev 2012-06-01 17:31:33 följande:
    Snälla söta  Slemmis och Mini.. Sluta nu , eller ta det på mailen så vi inte tar upp trådarna för detta. Det är bara en bagatell, vi alla är här av samma anledning och inte för att bråka.. --> Baby

Kram på er båda... LOVE YA!       Hjärta  {#emotions_dlg.flower}
    tack men det var inte jag som bråkade... jag försöker bara visa en annan sida av saken, har inte varit otrevlig eller använt mig av kränkande tillmälen...
  • malin7878
    Mini Léonie skrev 2012-06-01 15:06:43 följande:
    Ja vi släpper det. Men oavsett hur avstängd jag än må bli nu så måste jag fråga. Är du på något sätt utvecklingsstörd??? Länge undrat!

Du har uppenbarligen ingen gräns för vad man skriver till folk...
  • Niicesara
    Såhär känner jag - vet man när man har BIM så borde man ju veta när man haft ägglossning? Eller?
    Hur kan man annars veta när man har BIM?
    Har även tänkt på det här med tester... Det står på många att man kan testa 4 dagar innan mens men då måste dom ju räkna med en menscykel på 28 dagar och 14 dagars lutealfas.
    Har man en lutealfas på 10 dagar så kan man inte testa på BIM-4 (ÄL+6) Det är för tidigt.
    Förstår Ni hur jag menar?

Jag personligen tycker det är bättre att räkna ÄL+ än BIM- med tanke på hur olika vi är. Skriver någon att dom fått negativt på BIM-4 men bara är på ÄL+6 så är det ju inte så konstigt.
    Skriver då en annan att dom fick starkt plus på BIM-4 och är på ÄL+12 så är det en helt annan sak.

Ge inte upp förrän mensen kommer och jämför inte med andra och när dom testade positivt! Det blir bara så fel då..
  • Hoppas 2012
    Niicesara skrev 2012-06-01 18:23:03 följande:
    Såhär känner jag - vet man när man har BIM så borde man ju veta när man haft ägglossning? Eller?
    Har även tänkt på det här med tester... Det står på många att man kan testa 4 dagar innan mens men då måste dom ju räkna med en menscykel på 28 dagar och 14 dagars lutealfas.
    Har man en lutealfas på 10 dagar så kan man inte testa på BIM-4 (ÄL+6) Det är för tidigt.

Jag personligen tycker det är bättre att räkna ÄL+ än BIM- med tanke på hur olika vi är. Skriver någon att dom fått negativt på BIM-4 men bara är på ÄL+6 så är det ju inte så konstigt.
    Skriver då en annan att dom fick starkt plus på BIM-4 och är på ÄL+12 så är det en helt annan sak.

Ge inte upp förrän mensen kommer och jämför inte med andra och när dom testade positivt! Det blir bara så fel då..
    Bra skrivet!!
    ÄL ca 6 juni, BIM 22 juni , 10:e försöket, första barnet
  • Inelg
    Niicesara skrev 2012-06-01 18:23:03 följande:

yepp!! {#emotions_dlg.flower}
  • Inelg
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-01 18:00:03 följande:
    tack men det var inte jag som bråkade... jag försöker bara visa en annan sida av saken, har inte varit otrevlig eller använt mig av kränkande tillmälen...
    Hjärta
  • Flisan79

Niicesara: nej man vet inte äl bara för att man vet bim. Har man en jämn cykel på låt säga 28 dagar är det ju knappast svårt att lista ut när nästa bim är helt utan att ha en aning om när man har äl och hur lång lutealfas man har.
    Resten av ditt inlägg håller jag helt med om och är inne på leonies bana även om hon kanske gick lite långt vid ett tillfälle.

Vet man däremot inte om när man har äl så får man väl utgå från det man vet, dvs bim.

Och på tester står det väl ändå att man KAN testa från bim -4 men att man även kan få ett falskt minus om man testar tidigt?

• Mini Léonie

Det absolut bästa är att hur vidrig i sina påhopp Slemmis än varit så är det ALLTID mig ni går på.
    Aldrig någonsin är det nån som säger till när hon går för långt.

Jag har stöttat och peppar många här inne och tycker verkligen merparten av er både tänka två ggr innan ni hoppar på mig för att jag ifrågasätter om hon har en beteendestörning efter allt hon "önskat mig".

Jag vet att det inte löser något att lämna tråden men jag ska uppriktigt säga att det är första gången något här får mig att börja gråta. Det tar hårdare att se att ingen vågar stå upp för sin åsikt i tråden fast jag fått flertalet mail under dessa månader som bekräftar samma sak, jag släpper det nu och låter det vara som det är.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester