• MrsC74

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Angående tjafs mellan Slemmis och mini så tror jag mini har fått nog. Hon har svalt massa skit för att hon är ärlig. En del klarar inte av det. det har kommit massa skit och påhopp från båda med mini verkar vara den enda som står för det.
    Det var inte så länge sedan Slemtorsk startade en tråd som fick mini avstängd Jävligt lågt. Det finns en stängd tråd där det snackas skit om mini rätt frisk.

Tycker det ändå räcker nu.

• Niicesara
    Flisan79 skrev 2012-06-01 20:05:43 följande:
    Jo så är det säkert men de varnar ju samtidigt att det kan vara för tidigt så det spelar mindre roll.
    Jo det är klart men många ger ju upp om dom inte får sitt plus på BIM-4 eftersom många andra får det.
    Ville bara säga att det beror på lutealfasen och att bla CB nog utgår från en standard cykel. :)
    Så man ska inte ge upp om man själv inte får sitt plus då.
    Tycker faktiskt att tillverkarna borde skriva det lite tydligare. :D
  • popcornplaya

Angående tjaffset om äl vs bim så kan jag nog hålla med båda parter lite.

Har man en regelbunden cykel så kan det ju va intressant att veta ur bimsynpunkt hur man ligger till om mensen kanske uteblivit t.ex. Men att jämföra med andra om när man kan få plus borde äl+ vara mer intressant.  

Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Flisan79 skrev 2012-06-01 20:06:50 följande:
    Ser svagt på båda

Meeee skrev 2012-06-01 20:09:31 följande:
    Popcorn- tycker det ser ut som att det är nått där. :) håller tummarna

Ja vi får väll se. Litar inte så värst på varken cb eller preg men ville ha nått annat test för att kolla mot mina testlagret tester som visat svagt i flera dagar. Är dock skeptisk och tror nog att det är spök på hela bunten med tester. Jag har inte sån tur att få positiva tester.
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • Odella
    Niicesara skrev 2012-06-01 18:23:03 följande:
    Såhär känner jag - vet man när man har BIM så borde man ju veta när man haft ägglossning? Eller?
    Hur kan man annars veta när man har BIM?
    Har även tänkt på det här med tester... Det står på många att man kan testa 4 dagar innan mens men då måste dom ju räkna med en menscykel på 28 dagar och 14 dagars lutealfas.
    Har man en lutealfas på 10 dagar så kan man inte testa på BIM-4 (ÄL+6) Det är för tidigt.
    Förstår Ni hur jag menar?

Jag personligen tycker det är bättre att räkna ÄL+ än BIM- med tanke på hur olika vi är. Skriver någon att dom fått negativt på BIM-4 men bara är på ÄL+6 så är det ju inte så konstigt.
    Skriver då en annan att dom fick starkt plus på BIM-4 och är på ÄL+12 så är det en helt annan sak.

Ge inte upp förrän mensen kommer och jämför inte med andra och när dom testade positivt! Det blir bara så fel då..
    Jag skriver i min kalender första och sista mensdagen och har sedan typ 20 års ålder haft en cykel på 25 dagar. Så därför har jag koll på BIM men inte på ÄL.
  • Kevin Molly

Har bitit mig i läppen flera gånger nu. Gillar inte att lägga mig i tjafs på nätet då skrivna meningar kan misstolkas så lätt.
    Alla här jobbar mot ett och samma mål och det är ett positivt graviditetstest och slutresultatet en liten bebis. Det är oavsett om man räknar -bim eller äl+
    När det kommer till graviditet och barn Finns det inget standardsvar, vi är alla olika och får den ena plus 4 dagar innan bim så får den andra plus 4 dagar efter bim, den ena får bebis innan bf den andra på bf dagen den tredje efter bf och allt är lika rätt. Den ena får sova hela natten den andra får vara vaken hela natten, för den ena funkar inte amningen, den andre funkar det inte för, den tredje vill inte amma osv så fortsätter det men det betyder inte att det bara är en som gör rätt.
    Med fyra små trollungar så kan jag säga att mina fyra graviditeter har varit helt olika, jag har plusat olika nån innan nån efter och nån på bim.
    Så lägg ner allt tjafs och njut med varandra istället. En graviditet är en fantastisk tid med mycket hormoner i omlopp som kan ställa till det, man reagerar på sätt man aldrig skulle ha gjort innan.

• Odella
    Kevin Molly skrev 2012-06-01 20:54:38 följande:
    Har bitit mig i läppen flera gånger nu. Gillar inte att lägga mig i tjafs på nätet då skrivna meningar kan misstolkas så lätt.
    Alla här jobbar mot ett och samma mål och det är ett positivt graviditetstest och slutresultatet en liten bebis. Det är oavsett om man räknar -bim eller äl+
    När det kommer till graviditet och barn Finns det inget standardsvar, vi är alla olika och får den ena plus 4 dagar innan bim så får den andra plus 4 dagar efter bim, den ena får bebis innan bf den andra på bf dagen den tredje efter bf och allt är lika rätt. Den ena får sova hela natten den andra får vara vaken hela natten, för den ena funkar inte amningen, den andre funkar det inte för, den tredje vill inte amma osv så fortsätter det men det betyder inte att det bara är en som gör rätt.
    Med fyra små trollungar så kan jag säga att mina fyra graviditeter har varit helt olika, jag har plusat olika nån innan nån efter och nån på bim.
    Så lägg ner allt tjafs och njut med varandra istället. En graviditet är en fantastisk tid med mycket hormoner i omlopp som kan ställa till det, man reagerar på sätt man aldrig skulle ha gjort innan.
    Applåder! Skål
  • Odetta
    popcornplaya skrev 2012-06-01 20:05:19 följande:
    Ja cb testet och preg testet är nya.

Jag ser på båda
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com ♥
  • popcornplaya

Odetta: :) ja lite spännande är det.

Har ett cb test kvar och en testlagretsticka så det blir väll att testa imorgon igen.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester