• karamellflickan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Niicesara skrev 2012-06-01 18:23:03 följande:
    Såhär känner jag - vet man när man har BIM så borde man ju veta när man haft ägglossning? Eller?
    Hur kan man annars veta när man har BIM?
    Har även tänkt på det här med tester... Det står på många att man kan testa 4 dagar innan mens men då måste dom ju räkna med en menscykel på 28 dagar och 14 dagars lutealfas.
    Har man en lutealfas på 10 dagar så kan man inte testa på BIM-4 (ÄL+6) Det är för tidigt.
    Förstår Ni hur jag menar?

Jag personligen tycker det är bättre att räkna ÄL+ än BIM- med tanke på hur olika vi är. Skriver någon att dom fått negativt på BIM-4 men bara är på ÄL+6 så är det ju inte så konstigt.
    Skriver då en annan att dom fick starkt plus på BIM-4 och är på ÄL+12 så är det en helt annan sak.

Ge inte upp förrän mensen kommer och jämför inte med andra och när dom testade positivt! Det blir bara så fel då..
    Det har du rätt i, om man vet hur lång lutealfas man har. Jag har "alltid" haft 28 dagars cyklar, men jag har inte förrän under det senaste året när bebisverkstad nr 2 pågått tagit reda på när jag har ÄL. Nu råkade det sammanfalla på dag 14. I de flesta fall. Men det har hänt att den kommit 12 dagar innan mens och en gång 11. Och en gång p dag 20, men då var mensen också en vecka sen.

Om alla ska kunna förstå och hänga med i det hela så bör man kanske skriva BÅDE i förhållande till BIM och ÄL, om man vet när man hade ÄL?
  • alexander2011

popcornplaya skrev 2012-06-01 19:30:26 följande:

Tack för trixet Skrattande Var och handlade förut och då kunde jag inte låta bli att köpa cb och preg även om jag egentligen tycker de är skit. La in bilden nu men den hamnade dock lite konstigt.

asså jag hoppas att det är nått för jag ser verkligen på båda testerna på bilden. du har ju fått en massa knepiga tester innan om jag inte minns fel. trixade din o jag slänger in den oxå. jag vill veta hur det går imorgon om du testar igen men tyvärr hinner jag inte läsa förens på eftermiddagen. ska på brännbollsturnerning hela förmiddagen/eftermiddagen imorgon hahahaha

• alexander2011
    OK denna tråden handlade väl om att man försöker bli gravid,vill ha hjälp med tvetydliga tester, stötta varandra o kunna ventilera UTAN massa jävla påhopp o tjafs så därför tänker jag byta samtalsämne o FAKTISKT hålla mig till det som tråden igentligen handlar om.

BIM+1 idag, inte så ovanligt för min del igentligen. den har ju hoppat lite hur som helst annars verkar det som.

trodde bergis att NU kommer mensen (igår) men nejj inga spottings ingenting mer än ÖMMA bröstvårtor o ont emot armhålorna mer eller mindre. mensvärken kommer o går mer eller mindre oxå och nått enormt ökad sexlust. killen tror att jag har blivit knäpp asså. vissligen kan mensen ändå vara på g. brukar ju som sagt ha såhär dagar innan (kanske inte just med lusten) :(

annars blir det försök 9 för oss. Vi är trötta på att hoppas,längta,vänta och snart försöka. Att det ska vara så svårt. Jag fattar inte. har prövat apiforce, använder äl tester varje månad (förut  denna månaden) o prickar in rätt tider men ändå  händer ingeting. Man tar nästan bara för givet att bara för att förra gången gick det så snabbt,dvs 3:e försöket blev man gravid påoch 1:a gången 1:a försöket (dock abort).
    alla säger att det är så lätt att bli gravid direkt efter en graviditet, BULL SHIT!!! iaf inte för oss.

förlåt tjejer, men jag behöver bara få Kräks av mig lite... är så trött på att försöka när inget händer. ni som har följt mig vet hur alla mina satans spöksträck har gett mig hopp om och om igen :(

testade sist för (nu) 3 dagar sedan, negativt och så har jag INGA tester hemma :(

jag ska kika in imorgon eftermiddag o se hur det går för er andra        
  • alexander2011
    CML skrev 2012-06-01 21:56:06 följande:
    Idag visade det digitala GRAVID!!

GRATTIS Solig vilket försök lyckades ni pÅ?
  • Odella
    alexander2011 skrev 2012-06-02 00:20:51 följande:
    OK denna tråden handlade väl om att man försöker bli gravid,vill ha hjälp med tvetydliga tester, stötta varandra o kunna ventilera UTAN massa jävla påhopp o tjafs så därför tänker jag byta samtalsämne o FAKTISKT hålla mig till det som tråden igentligen handlar om.

BIM+1 idag, inte så ovanligt för min del igentligen. den har ju hoppat lite hur som helst annars verkar det som.

trodde bergis att NU kommer mensen (igår) men nejj inga spottings ingenting mer än ÖMMA bröstvårtor o ont emot armhålorna mer eller mindre. mensvärken kommer o går mer eller mindre oxå och nått enormt ökad sexlust. killen tror att jag har blivit knäpp asså. vissligen kan mensen ändå vara på g. brukar ju som sagt ha såhär dagar innan (kanske inte just med lusten) :(

annars blir det försök 9 för oss. Vi är trötta på att hoppas,längta,vänta och snart försöka. Att det ska vara så svårt. Jag fattar inte. har prövat apiforce, använder äl tester varje månad (förut  denna månaden) o prickar in rätt tider men ändå  händer ingeting. Man tar nästan bara för givet att bara för att förra gången gick det så snabbt,dvs 3:e försöket blev man gravid påoch 1:a gången 1:a försöket (dock abort).
    alla säger att det är så lätt att bli gravid direkt efter en graviditet, BULL SHIT!!! iaf inte för oss.

förlåt tjejer, men jag behöver bara få Kräks av mig lite... är så trött på att försöka när inget händer. ni som har följt mig vet hur alla mina satans spöksträck har gett mig hopp om och om igen :(

testade sist för (nu) 3 dagar sedan, negativt och så har jag INGA tester hemma :(

jag ska kika in imorgon eftermiddag o se hur det går för er andra        
    Vet hur det är, det SKA ju inte vara svårt att bli på smällen men ändå vill det sig inte :/ Håller tummarna för dig :)
  • alexander2011
    Odella skrev 2012-06-02 00:37:00 följande:
    Vet hur det är, det SKA ju inte vara svårt att bli på smällen men ändå vill det sig inte :/ Håller tummarna för dig :)
    tack. men helasaken om att kunna bli gravid är verkligen en hel vetenskap. önskade att man bara kunde skynda på det på nått sätt
  • maddiiie89

Jag måste bara fråga.. Kan man få ÄL en vecka innan mens plus att jag kände av min ÄL förra helgen? Tog ett ÄL rest igår kväll och det visade jätte starkt och nu på morgonen tog jag ett till och de va jätte svagt.. Men mensen ska ju komma på fre - lörd nästa helg. Har alltid haft 29 dagars cykel... Vad händer ?:/

• alexander2011
    maddiiie89 skrev 2012-06-02 08:16:59 följande:
    Jag måste bara fråga.. Kan man få ÄL en vecka innan mens plus att jag kände av min ÄL förra helgen? Tog ett ÄL rest igår kväll och det visade jätte starkt och nu på morgonen tog jag ett till och de va jätte svagt.. Men mensen ska ju komma på fre - lörd nästa helg. Har alltid haft 29 dagars cykel... Vad händer ?:/
    jag tror att det är så att din äl kom 1 vecka sent bara. hur många dagar har du mellan äl o mens?
  • maddiiie89

Jag brukar ha 14 dagar mellan ÄL och mens men nu är det 7 dagar isf:/ kan man verkligen ha så ?

• alexander2011
    maddiiie89 skrev 2012-06-02 08:26:20 följande:
    Jag brukar ha 14 dagar mellan ÄL och mens men nu är det 7 dagar isf:/ kan man verkligen ha så ?
    nä har du 14 dagar så ahr du alltid 14 dagar. men jag tror att du had eäl igår och då ska du räkna att du har mensen 14 dagar från igår dvs den 14:e ska du ist ha mensen ist för den 7:e
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester