Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Niicesara skrev 2012-06-01 18:23:03 följande:
Såhär känner jag - vet man när man har BIM så borde man ju veta när man haft ägglossning? Eller? Hur kan man annars veta när man har BIM?
Har även tänkt på det här med tester... Det står på många att man kan testa 4 dagar innan mens men då måste dom ju räkna med en menscykel på 28 dagar och 14 dagars lutealfas.
Har man en lutealfas på 10 dagar så kan man inte testa på BIM-4 (ÄL+6) Det är för tidigt.
Förstår Ni hur jag menar?
Jag personligen tycker det är bättre att räkna ÄL+ än BIM- med tanke på hur olika vi är. Skriver någon att dom fått negativt på BIM-4 men bara är på ÄL+6 så är det ju inte så konstigt.
Skriver då en annan att dom fick starkt plus på BIM-4 och är på ÄL+12 så är det en helt annan sak.
Ge inte upp förrän mensen kommer och jämför inte med andra och när dom testade positivt! Det blir bara så fel då..
Om alla ska kunna förstå och hänga med i det hela så bör man kanske skriva BÅDE i förhållande till BIM och ÄL, om man vet när man hade ÄL?