• Kalize

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jess86 skrev 2012-06-03 10:31:57 följande:
    ÄL testerna visar alltid svagt utslag. Det rekommenderas att du testar mellan kl 10-20 för då ska LH hormonet vara som starkast. Jag brukade alltid testa med andra kisset för dagen så att säga, runt 10 ungefär. Var det starkare då än dagen innan så tog jag ett till runt 17 för att inte missa en stegring Glad Du har nog inte missat ÄL, du är väl på cykeldag 13 så det kommer nog snart! Det kan stegras väldigt fort!
    Åh tack, det var riktigt skönt att höra! Är ju helt färsk när det gäller sånt här. Vill däremot inte testa på jobbet, så det får nog bli det klockslaget som jag testat tidigare. Dock har jag ju lite semester nu, så jag kan nog skjuta på testtiderna lite. Det har tagit lite för lång tid för min bebis att komma, jag vill ha en NU!
  • Flisan79

Kalize: har själv inte använt äl-test men läst en del. Vad jag förstår är det att föredra att ta testen på eftermiddagen. Vissa personer får ett mer eller mindre svagt streck hela cykeln, det betyder ingenting. Hormonet som testet reagerar på går i vågor men med en mycket högre topp under inför äl. Vissa personer får bara en kort stegring så ibland kan den vara svår att träffa den.
    Jag tycker du ska fortsätta testa för med tanke på längden av din cykel borde äl komma snart.

• Snigo

Man ska inte använda äl tester med morgon urin har jag hört?

• popcornplaya

Morgonens cb

Det översta från bim+1 andra från mo bim+2 och tredje från em bim+2 sista är från imorse bim+3

Preg jag tog igår fm på bim+2
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Känner mig inte så hoppfull direkt....

Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • Jess86

Popcorn: Tycker det från idag ser väldigt utsmetat ut? Det är ju nåt blått där men inget rakt streck liksom...

• Flisan79
    Flisan79 skrev 2012-06-03 11:06:13 följande:
    Popcorn: ser ju ändå ganska tydligt på det från idag!
    Var dock skarpare i mobilen...hmmm

En lite tillfällig blogg/hemsida http://www.nogg.se/glansitillvaron
  • Angeliic
    popcornplaya skrev 2012-06-03 11:03:23 följande:

Morgonens cb

Det översta från bim+1 andra från mo bim+2 och tredje från em bim+2 sista är från imorse bim+3

Preg jag tog igår fm på bim+2
    Fast jag ser faktiskt ett svagt streck på det du tog nu i morse! Har du testat med CB digital?
    Håller tummarna för dig! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester