• popcornplaya

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-02 16:54:36 följande:
    jag ser också...

Glad
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • Royalgala

Ja det var ingen äl-blödning jag hade för två veckor sedan för nu sitter jag här dag 31 i cykeln (aldrig hänt så sent förr) med hemsk hemsk äl-smärta, superpositiva äl-test i två dagar och mannen är borta till imorgonkväll på jobb:(
    Hoppas att det räcker med sexet vi hade i onsdags och får väl övertala honom imorgonkväll med efter han kört 40 mil. Men vad gör man inte för en bebis;)

• kanske 4a
    Royalgala skrev 2012-06-02 18:46:45 följande:
    Ja det var ingen äl-blödning jag hade för två veckor sedan för nu sitter jag här dag 31 i cykeln (aldrig hänt så sent förr) med hemsk hemsk äl-smärta, superpositiva äl-test i två dagar och mannen är borta till imorgonkväll på jobb:(
    Hoppas att det räcker med sexet vi hade i onsdags och får väl övertala honom imorgonkväll med efter han kört 40 mil. Men vad gör man inte för en bebis;)

Om jag var du hade jag tagit ett gravtest eftersom äl-test kan ge utslag för graviditet. Och om du hade äl för 2 veckor sedan så borde du ju ha BIM nu eller snart?
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Gabriella89

Jag känner mig relativt säker på att jag är gravid.. Tror jag fick detdär sticket (nu tog det) (BIM -10 är jag nu på).

Har haft två tvillinggraviditeter och tänker att om det är det igen så kan man snabbare få possitivt. Men hur snabbt kan man få plus?

:)  

• Royalgala

Gravtesten är negativa och jag har alltid haft äl på dag 19-20, iaf de senaste tre åren. Dvs superregelbunden cykel och just nu när vi ska börja försöka oss på en femma så kluddar det!?
    Hade mens 3/5 och sedan en blödning den 21/5-24/5 och trodde det var en sk äl-blödning ( så räknade på att äl kom den 20/5 pga av denna blödning) Så enl det skulle mensen komma nu den 3/6, men har alla symptom på äl nu då jag känner på samma sätt varje månad. Tycker bara det är typiskt att det är nu när mannen är borta!

• Knasten83

Binegar: blev inte du gravid? Eller jag blandar ihop det? Fick för mig att du blev gravid och lyckades fimpa.. Hm!?

• Anna73

Fattar ingenting...testade idag och minus,, inga känningar alls av mens..öm i bröstvårtorna, spänd i magen , hungrig, grinig.

21 dagar sedan jag skulle haft mens.... kom på att jag haft små bruna blödningar ca 1 vecka innan jag skulle haft mens,,,kan det varit mens?? har allt haft blod och på ca dag 28.

Ska jag kanske räkna som om mens hoppat över och se om den kommer nu till helgen när den var tänkt att den ska komma.???

Kramar Anna      

• EQ85
    alexander2011 skrev 2012-06-02 15:58:57 följande:
    nä, nästa måndag isf. vill att mensen ska vara minst 1 vecka sen innan jag testar igenHjärtatack gumms :)
    nej jag ahr inte gjort det. vet inte alls hur det funkar men den hjälpen kan man väl inte få förens man ahr försökt i minst 1 år va??? eller?? isf ska jag fråga. frågan är bara om jag verkligen kan få hjälp när vi ahr ett barn sen innan och jag ahr varit gravid 1 gång innan alex oxå :S
    jag fick hjälp efter 10 månader efter mitt MA. Hade cyklar som varierade från 30 dagar upp till 45 dagar.
    hade inte så ofta ägglossning visade det sig. så fick pergotime för att få större blåsor och det funkade.
    Jag sökte privatklinik, kostade 300 kr. 

ni har ju försökt länge nu? har du haft regelbundna cyklar under denna tiden?
    för om den varierar i längd är det ett tecken på obalans i kroppen.

{#emotions_dlg.flower} 
  • Kalize

Hej tjejer, jag behöver lite hjälp av er erfarna testare! Har skaffat ÄL-tester, sista mens var 20/5 och jag har testat med stickorna sen 28/5. Nu till problemet. Jag vet inte om det ska vara så, men alla tester jag har tagit är svagt svagt positiva. Ingen stegring över huvud taget. Vad innebär detta? Kan inte svara på när BIM eller ÄL är då jag har oregelbunden cykel, allt mellan 27-33 dagar. Nu har testen istället börjat bli svagare! Har tagit dem vid samma tid varje dag, kl 5 på morgonen innan jobbet. Gör jag något fel? Inte kan man väl ha haft ÄL en vecka efter mensen? Eller?

Stort tack för all hjälp!

• Jess86
    SkrattandeKalize skrev 2012-06-03 10:27:05 följande:
    Hej tjejer, jag behöver lite hjälp av er erfarna testare! Har skaffat ÄL-tester, sista mens var 20/5 och jag har testat med stickorna sen 28/5. Nu till problemet. Jag vet inte om det ska vara så, men alla tester jag har tagit är svagt svagt positiva. Ingen stegring över huvud taget. Vad innebär detta? Kan inte svara på när BIM eller ÄL är då jag har oregelbunden cykel, allt mellan 27-33 dagar. Nu har testen istället börjat bli svagare! Har tagit dem vid samma tid varje dag, kl 5 på morgonen innan jobbet. Gör jag något fel? Inte kan man väl ha haft ÄL en vecka efter mensen? Eller?

Stort tack för all hjälp!

ÄL testerna visar alltid svagt utslag. Det rekommenderas att du testar mellan kl 10-20 för då ska LH hormonet vara som starkast. Jag brukade alltid testa med andra kisset för dagen så att säga, runt 10 ungefär. Var det starkare då än dagen innan så tog jag ett till runt 17 för att inte missa en stegring Glad Du har nog inte missat ÄL, du är väl på cykeldag 13 så det kommer nog snart! Det kan stegras väldigt fort!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester