• babydeluxe

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej! Någon som kan hjälpa mig reda ut det här?!
    Tog ett gravtest (rfsu) i morse på bim -2. Först blev det ett extremt svagt streck som en skugga...sedan efter kanske 15 minuter blev det ett synligt streck, dock ändå svagt, Sedan efter några minuter till så försvann strecket oc nu syns det bara ett vitt streck typ. Tog ett clearblue digital vid lunchtid efter att ha hållt mig i två timmar och det visade negativt. Var det ett spökstreck jag fick på rfsu tro?

• Helenmedh

Nu har jag fått hem kompensationstesterna från tl.. Skulle ju väntat till bim men kunde fasen inte hålla mig. Speciellt inte när vi påbörjade vår barnlöshetsutredning idag och när han gjorde gynundersökningen så tyckte han att tappen var mer röd/rosa än vanligt.. Har även en rad andra "symtom" riktiga eller inbillade vettekatten.. ;) Här är iallafall bilderna på testet som jag tog idag på bim-6

• Trixxy
    Helenmedh skrev 2012-06-19 17:23:00 följande:
    Nu har jag fått hem kompensationstesterna från tl.. Skulle ju väntat till bim men kunde fasen inte hålla mig. Speciellt inte när vi påbörjade vår barnlöshetsutredning idag och när han gjorde gynundersökningen så tyckte han att tappen var mer röd/rosa än vanligt.. Har även en rad andra "symtom" riktiga eller inbillade vettekatten.. ;) Här är iallafall bilderna på testet som jag tog idag på bim-6

Vad menas med att tappen är rödrosa?
  • Helenmedh
    Trixxy skrev 2012-06-19 18:00:41 följande:
    Vad menas med att tappen är rödrosa?
    Att den har den färgen? Han sa det: Ja tappen är mer rödrosa än vad som är normalt på en ickegravidkvinna. Tydligen ändrar den färg om man är gravid. Sist jag var gravid så sa dom under gynundersökningen att den hade en fin rödlila färg..
  • Trixxy
    Helenmedh skrev 2012-06-19 17:23:00 följande:

Hittade:

Lite före och under menstruationen är livmodertappen

Öppen för att släppa ut mens

hård som nästippen

lågt placerad i slidan

Fuktig pga. blodet

Kan vara lite bakåtvänd

Rosaröd men skymt av blodet!

Vid Graviditet är livmodertappen

Helt stängd till någon dag före födseln och helt tätt pg av slemproppen

Torr lite fuktigt lite olika från person till person!

Lågt placerad kan vara bakåtvänd

blålila i färgen

Den ska vara mjuk, som läpparna

Så rosaröd betyder äl eller mens.

Vid graviditet är den blålila
  • Trixxy

Så hur skall man kunna se färgen på sin tapp utan gynundersökning?

• Trixxy
    Grodan74 skrev 2012-06-19 16:37:14 följande:
    Hej alla har ju inte varit inne på ett tag då min mamma just gått bort.. Mitt uppe i sorgen kom detta glädjebesked som jag väntat på i ca 7 mån...Lördag morgon kl 09,00Måndag eftermiddag kl 16,00Tisdag morgon kl 03,00

Först vill jag beklaga den stora sorg som har kommit över er.

Mitt i all sorg fick ni en stor glädje som jag vill gratulera till!
  • EQ85
    Liiina89 skrev 2012-06-19 16:16:03 följande:
    bim-5 enligt p-tracker. 
    Hemma ser vi ett tjockt streck men är det spök eller inte? :/

vet ej om det sitter rätt, men ser ett streck vid det vita.

• Helenmedh
    Trixxy skrev 2012-06-19 18:06:45 följande:
    Så hur skall man kunna se färgen på sin tapp utan gynundersökning?
    Eh ja det vet jag inte?  Han sa dock att det var graviditet eller bakterier. Därav tog jag ett test..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester