• Trixxy

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Gliss89 skrev 2012-07-16 14:01:12 följande:
    Hej !

Har läst den här tråden i flera månader och följer den flitigt , men har inte tagit chansen att gå med, så jag gör det nu. Vi har försökt sedan september och sedan dess har cykeln sakta men säkert gått ner i antal dagar.

Fick positivt på ÄL-testet igår em, och fick starka känningar i morse, så tog ett till för skojs skull och fick ett starkt positivt !!  Nu är det bara att mysa på och sen räkna ner till bim. 

Och grattis till alla som har plussat! =)        

Det där är väl inte ett positivt test?strecken skall vara lika starka
  • Whoeix

Jävla telefon...

Fortsättning: ingen vätska i buken, äggledarna och äggstockar var fina, slemhinnan förtjockad i livmodern, och en liten fin blåsa i helt rätt storlek för den veckan jag är i! (4+6)
    Eftersom jag har två tidigare MF tog de blodprov på mig idag, skall tillbaka på torsdag och ta ett nytt för att se om hcgt stiger som det skall. Skall även på nytt VUL den 31e.
    Nu hoppas hoppas hoppas vi att detta går vägen denna gången!!!

• Nealin

Jag vill bara dela med min erfarenhet, jag plussade den 6 juni och är nu gravid i vecka 10. Är 23 år och slutade med prev i januari och missbrukade tester de första månaderna och tyckte mig se streck överallt och blev lika besviken varje gång mensen kom. Tyckte att jag hade enorma symptom och mensvärk en vecka innan bim osv. Ömma bröst och allt det som hör till mensen också egentligen. När jag väl plussade nu gjorde jag inte ett graviditetstest förrens två dagar efter bim. Testade med Apotekets som visade ett svaaaaaaaagt plus men ändå mer "säkert" streck än de jag alltid försökt tyda till plus tidigare. Fick världens hjärtklappning och kastade mig i bilen för att handla cb digital som kom att visa gravid 1-2.. Hade inga symptom alls mer än vad man som vanligt har innan mens. Hade kraftigare symptom de gånger jag inbillade mig. Försök att slappna av och hur svårt det än är så övertala er själva att det kommer tillsist! Trodde aldrig att jag skulle få se detdär pluset och när jag gjorde det började ist tårarna att forsa av panik och förvirring. Blev helt satt även fast det var det jag gått och väntat på. Era plus kommer jag lovar! Slappna av, njut av sommaren, ta ett glas vin i kvällssolen medans ni kan så ska ni se att ni snart sitter där med ett stort fett plus i er hand!

• Gliss89
    Trixxy skrev 2012-07-16 15:15:01 följande:

Det där är väl inte ett positivt test?strecken skall vara lika starka

Det är det svaga strecket som är kontrollstrecket... Det starka som är teststrecket...
  • Lojan

Var tvungen att ta ett till men "vanlig" urin. denna gången Clearblue.
    Är där två streck?  
  • slemtorsk i din bralla
    Lojan skrev 2012-07-16 15:21:00 följande:

Var tvungen att ta ett till men "vanlig" urin. denna gången Clearblue.
    Är där två streck?  
    tyvärr så ser inte jag något iaf... någon annan kanske gör det...
  • isflikkan1
    Nealin skrev 2012-07-16 15:18:30 följande:
    Jag vill bara dela med min erfarenhet, jag plussade den 6 juni och är nu gravid i vecka 10. Är 23 år och slutade med prev i januari och missbrukade tester de första månaderna och tyckte mig se streck överallt och blev lika besviken varje gång mensen kom. Tyckte att jag hade enorma symptom och mensvärk en vecka innan bim osv. Ömma bröst och allt det som hör till mensen också egentligen. När jag väl plussade nu gjorde jag inte ett graviditetstest förrens två dagar efter bim. Testade med Apotekets som visade ett svaaaaaaaagt plus men ändå mer "säkert" streck än de jag alltid försökt tyda till plus tidigare. Fick världens hjärtklappning och kastade mig i bilen för att handla cb digital som kom att visa gravid 1-2.. Hade inga symptom alls mer än vad man som vanligt har innan mens. Hade kraftigare symptom de gånger jag inbillade mig. Försök att slappna av och hur svårt det än är så övertala er själva att det kommer tillsist! Trodde aldrig att jag skulle få se detdär pluset och när jag gjorde det började ist tårarna att forsa av panik och förvirring. Blev helt satt även fast det var det jag gått och väntat på. Era plus kommer jag lovar! Slappna av, njut av sommaren, ta ett glas vin i kvällssolen medans ni kan så ska ni se att ni snart sitter där med ett stort fett plus i er hand!

Åååå, Nealin du plussade på samma dag som mig!! Gjorde VUL i torsdags va då i 8+5 så är oxå inne i v.10 nu 9+2 :)

Bf 17-18/2 du oxå eller?!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester