• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • RocketQueen

Vi har köpt några enstaka kläder i 50 bara, tänker som så att det antagligen kommer att vara sommar så man kanske inte behöver så himla mycket kläder ändå och dom växer ju så fort när dom är så små.

• Speedofsound

Vi har fått kläder i storlek 56, de växer ju så otroligt fort i början så det kanske är lika bra. Som ni säger så är det ju sommar och förmodligen ganska varmt så det kanske inte behövs så mkt kläder :)

• PetraK

Jag har bara köpt strlk 56 och 62 till och med, men hoppas på att syrran har ett par bodies eller så i strlk 50.

/fd längtar 86 (passade på att byta namn när det ändå var gratis ;) )

• zenoble

Ja, är bebisen är 50cm så ska ju 50 vara precis. Så bra att ha med sig nåt utav varje till förlossningen :) På sonen var 50 lite stort men han var 48 cm så de kan ju va större när de kommer med :) och som sagt är det ju sommar så de har ju kanske inte har så mycket kläder på sig!

• PetraK

Tycker inte ni att storlekarna skiljer sig mycket från butik till butik? På en del ställen ser 56 stort ut och på andra ställen ser det litet ut?

• MammaEmelie
    PetraK skrev 2012-01-21 10:10:25 följande:
    Tycker inte ni att storlekarna skiljer sig mycket från butik till butik? På en del ställen ser 56 stort ut och på andra ställen ser det litet ut?
    Håller verkligen med! När sonen var liten så var kappahls kläder stora medan lindex och H&M var små.
  • OHs mamma

Med sonen hade vi köpt ca 5 par byxor och 5 par bodies i stl 50, men de satt som korvskinn redan på BB. Så stl 56 var det som gällde nästan från dag 1.

• MammaEmelie
    OHs mamma skrev 2012-01-21 12:19:15 följande:
    Med sonen hade vi köpt ca 5 par byxor och 5 par bodies i stl 50, men de satt som korvskinn redan på BB. Så stl 56 var det som gällde nästan från dag 1.
    Tror samma sak kommer hända mig denna gången med! :) Är större denna graviditet än vad jag var med sonen och ändå var han stor för att vara mitt barn.
  • LindanÖ

Jag hade inget i 50 när vi fick dottern å de va ju bara bra eftersom hon var 56 lång när hon föddes :P Så jag lär inte ha med mig nåt i 50 denna gång heller =)

• Kameleonten
    PetraK skrev 2012-01-21 10:10:25 följande:
    Jo det tycker jag också. Vi shoppade lite mer kläder idag, på åhléns och då blev det lite kläder i stl 50/56.