• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • NinnaBus

Inventerat bebiskläderna och insett att vi har i princip inget kvar i stl 56...
    Har lånat ut det mesta till mina syskon... En del har hunnit bli lite urtvättat och resten vet jag inte hos vem det befinner sig just nu...
    Så det får nog fyllas på lite...
    Men skulle få låna lite av syrran också som fick en pojk i somras...

Stl 50 har vi en hel del kvar i. De kläderna har varit små till syskonbarnen så de har vi kvar allt i...
    Vårt andra barn föddes lite tidigt så han var bara 45 cm lång... Då var tom 50 stort....

Skulle vilja ha tag på lite färgglada bebiskläder som inte kostar skjortan bara för att det råkar sitta nåt märke på dem... Är så trött på allt ljusblått pluttinuttigt... Vill ha lite starkare glada färger också...

• Kameleonten
    NinnaBus skrev 2012-01-21 21:24:53 följande:

Har lånat ut det mesta till mina syskon... En del har hunnit bli lite urtvättat och resten vet jag inte hos vem det befinner sig just nu...

Stl 50 har vi en hel del kvar i. De kläderna har varit små till syskonbarnen så de har vi kvar allt i...
    Vårt andra barn föddes lite tidigt så han var bara 45 cm lång... Då var tom 50 stort....

Skulle vilja ha tag på lite färgglada bebiskläder som inte kostar skjortan bara för att det råkar sitta nåt märke på dem... Är så trött på allt ljusblått pluttinuttigt... Vill ha lite starkare glada färger också...

Jag vill också ha färgglada kläder och gärna i starka färger, inte bara bleka pasteller och grådaskiga kläder. Blev så glad när vi hittade det på rea idag. 25-30 kr plagget och det blev bland annat gröna, gula, röda och marinblå kläder. Sen blev det lite som inte var på rea också.
  • NinnaBus
    Kameleonten skrev 2012-01-22 00:19:13 följande:
    Jag vill också ha färgglada kläder och gärna i starka färger, inte bara bleka pasteller och grådaskiga kläder. Blev så glad när vi hittade det på rea idag. 25-30 kr plagget och det blev bland annat gröna, gula, röda och marinblå kläder. Sen blev det lite som inte var på rea också.
    Åhh... Nu blev jag genast sugen på att ut och leta i affärerna
    Får ta och kika lite nästa helg. Måste ändå iväg till stan då och leta födelsedagspresenter till största pojken....
    Har 7 mil till stan och affärer...
    Där vi bor finns bara en liten mataffär, bensinmack och en pizzeria...
  • IdaElinLivia040611
    NinnaBus skrev 2012-01-21 21:24:53 följande:

Polarn och pyret har jätte fina kläder på rea just nu, i alla fall här i sthlm. Och nu har dom även ta 3 för 2 så då blir det ju jäte billigt. Om man nu gillar deras kläder:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Moa Li

Jag har fått massa bebiskläder från en kompis och de flesta är i stl 56. Varierade storlekar, och passar både tjej och kille. Jag gillar att blanda "mjukisjeans" som är lite grabbiga med lite gulligare tjejig tröja - till en tös. Jättemysigt att vika in kläderna i garderoben. Endel var verkligen pyttesmå och många jättefina små luvtröjor och byxor.

• PetraK

Jag har antagligen legat konstigt i natt för imorse när jag vaknade hade jag världens hugg på högersidan, från en bit under revbenet neråt på sidan och lite mot ljumsken, där vecket efter magen är.
    Det gör ont att gå från sittande till stående eller från liggande och upp eller om jag drar upp benet, när jag går känner jag inget. Och det gör ondare när jag varit still en stund.
    Blev så klart orolig och kollade runt lite, blindtarmsinflammation och skit. Sen ringde jag 1177 och hon som jag pratade med lugnade mej. Antagligen är det något ligament eller så som blivit sträckt...
    Jag har fått en liten puff på utsidan av magen av bebisen och har känt den lite svagt tror jag (varierar verkligen massor från dag till dag hur aktiv den är!), så jag hoppas det inte är någon fara..

• Polarlantis

Någon mer som har rättså rejält ont ovanför blygdbenet? Alltså toköm mage? Är som ett blåmärke både på in och utsida känns det som, inte skönt alls! Några tankar?

Imorgon är det RUL och till skilnad från alla er som bara ser fram emot det med glädje så är jag helt panikslagen och vill inte alls gå dit, är så rädd för att det ska vara ngt fel! USH! Ska bli skönt att få det överstökat!  

• Kameleonten

Vi klickade precis hem en barnvagn :) Vi hade bestämt oss för en brio happy, en duo med liggdel. Vi har varit och provkört i affär och där skulle det kosta 8000 kr för chassi+sittdel+liggdel. Men jag hittade ett erbjudande på kopbarnvagn.se, 2011 års modell för 5300. Det var inte den färgen vi hade bestämt oss för, men det är helt okej för 2700 kr! Känns så bra, beställde även åkpåse, sittdyna, regnskydd och myggnät. Har någon annan köpt barnvagn än?

• Kameleonten
    Polarlantis skrev 2012-01-22 17:08:14 följande:
    Någon mer som har rättså rejält ont ovanför blygdbenet? Alltså toköm mage? Är som ett blåmärke både på in och utsida känns det som, inte skönt alls! Några tankar?

Imorgon är det RUL och till skilnad från alla er som bara ser fram emot det med glädje så är jag helt panikslagen och vill inte alls gå dit, är så rädd för att det ska vara ngt fel! USH! Ska bli skönt att få det överstökat!  
    Jag var också jättenervös innan. Fast jag längtade ändå väldigt mycket. När vi skulle gå in i rummet slog mitt hjärta jättesnabbt och jag glömde nästan att andas. Var så himla skönt att se att att någon rörde sig där inne. Oftast är man ju orolig helt i onödan. 

Det går säkert jättebra imorgon! 
  • PetraK

Kameleonten: jag köpte barnvagn igår, en teutonia mistral s -09, begagnad, 4000:-. Min syrra hade en sån fast 07 och jag älskade den vagnen. Vart supernöjd med den jag köpte, det enda som behöver fixas är att det är grus inuti däcken (punkteringsfria). Har läst att en del fått nya gratis eftersom det är konstruktionsfel, så jag har mailat inköpsstället och teutonia, så får vi se. Annars köper jag nya däck.

Köpte även spjälsäng igår :). Och så har jag lagt bud på ett skötbord. Tidigt kanske, men varför inte? Lika bra att passa på medans man känner att man orkar, sen vet man inte hur det blir ;).

Magontet har gått över :). Och bebis har levt rövare på eftermiddagen :).

Halvtid imorrn :D!