• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • zenoble

Håller på att skola in sonen och måste hålla med om att det verkar tungt när alla är så små och behöver hjälp med allt, konstigt att det inte blir beviljat!

Som jag planerat nu ska jag söka gravpenning från maj. Så ca en månad innan BF. Men tänk om bebis kommer tidigare? sonen kom 2 veckor tidigare så man vet ju inte.. Man vill ju kanske ha i alla fall en månad hemma innan och förberda/vila sig.
    Börjar jobba på onsdag, första dagen på 4 månader så vet ju inte alls hur det kommer gå heller Flört

Verkligen super svårt det där!

• Bumman79
    zenoble skrev 2012-01-30 09:46:09 följande:
    Håller på att skola in sonen och måste hålla med om att det verkar tungt när alla är så små och behöver hjälp med allt, konstigt att det inte blir beviljat!

Som jag planerat nu ska jag söka gravpenning från maj. Så ca en månad innan BF. Men tänk om bebis kommer tidigare? sonen kom 2 veckor tidigare så man vet ju inte.. Man vill ju kanske ha i alla fall en månad hemma innan och förberda/vila sig.
    Börjar jobba på onsdag, första dagen på 4 månader så vet ju inte alls hur det kommer gå heller Flört

Verkligen super svårt det där!
    Ja skitsvårt att bestämma sig! :(
  • RocketQueen

Hur tänker ni? Tänkte ni ta föräldradagar och vara hemma ett tag innan bf, eller kanske semester, eller ska ni försöka jobba så länge som möjligt? Jag funderar på att ta fp från och med bf men ta ett par veckors semester innan så man kan vara hemma och pyssla innan. Räknar kallt med att gå över tiden

• Mamma MB
    RocketQueen skrev 2012-01-30 13:19:24 följande:
    Hur tänker ni? Tänkte ni ta föräldradagar och vara hemma ett tag innan bf, eller kanske semester, eller ska ni försöka jobba så länge som möjligt? Jag funderar på att ta fp från och med bf men ta ett par veckors semester innan så man kan vara hemma och pyssla innan. Räknar kallt med att gå över tiden

Jag känner att jag inte har så mycket koll på havandeskapspenning, föräldrapenning och allt vad det heter. Jag önskar att jag kan jobba så länge som möjligt, men tänker att jag jobbar till och med sista maj (är beräknat till 9 juni). Men jag vet inte.. Allt känns som en enda stor djungel!
  • April09juni12

Jag är sjukskriven nu och fram till GP (om GP nu går igenom?) sen tar jag nog semester dom sista 11 dagarna till BF!

• RocketQueen

Jag tänkte nog också jobba fram tills runt sista maj. Är ju sjukskriven 50% nu så då hoppas jag orka hela vägen. Sen blir det nog semester tror jag. Finns nog ingen chans att få gp ändå, ingen annan på mitt jobb har fått så jag ska nog inte ens söka tror jag. Sen blir det nog fp från bf som är 6/6. Så tänker jag nu iaf, men jag vet inte riktigt...

• zenoble
    RocketQueen skrev 2012-01-30 14:17:39 följande:
    Jag tänkte nog också jobba fram tills runt sista maj. Är ju sjukskriven 50% nu så då hoppas jag orka hela vägen. Sen blir det nog semester tror jag. Finns nog ingen chans att få gp ändå, ingen annan på mitt jobb har fått så jag ska nog inte ens söka tror jag. Sen blir det nog fp från bf som är 6/6. Så tänker jag nu iaf, men jag vet inte riktigt...
    Du kan ju söka i alla fall det skadar ju inte, får du avslag så får du väl ta fp. Glad du får skriva ihop nåt riktigt bra till fk..
  • RocketQueen

Men nu skrev jag ju fel, jag menade ju att jag skulle jobba tills typ sista april, sen eventuellt ta ut semesterdagar. Blir ju lite extra pengar med semester istället för med gp också tänkte jag...

• zenoble

Ja de har du ju rätt i.. Jag ska också jobba till sista april tänkte jag. sen GP. nu har jag haft lägstnivå dagarna  med sonen så det är ju det sämsta man kan få, blir ju mer än dubbelt med GP iaf.. Glad
    semestern tar jag ut i sommar så får sambon ta ut lite FP.

• PetraK

Jag står och går på jobbet hela dagarna och det börjar bli tungt nu, så jag ska söka från mitten på april (så mycket man får söka), men jag går och inbillar mej att det inte kommer bli beviljat :/.
    Men om det blir det så kommer jag i vilket fall som helst jobba så länge jag kan.
    Sen tar jag nog ut semester dom där 11 dagarna innan BF och fram till BF tror jag...

Vet ni hur det funkar med fp?
    Min man jobbar borta varannan vecka, han jobbar 7 dagar, är hemma 7 dagar. Kan vi göra som så att jag bara tar ut kanske 2-3 dagar den veckan han är borta och han tar ut 7 dagar den veckan han är hemma? Han får ju ut bättre fp än mej och vi skulle kunna spara dagar på så vis, men får man göra så?