• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • IdaElinLivia040611
    OHs mamma skrev 2012-01-23 11:46:49 följande:
    Åh! Jag ångrar mitt beslut att inte köpa en Bugaboo....fast här är det i så fall en begagnad som har några år på nacken som gäller!

Tycker absolut att mörkgrå/svart bas är snyggast och skulle mer än gärna ha en kornblå eller svart toppklädsel!
    Förstår dig, men det finns ju ganska många på typ blocket. Du får hålla stenkoll där.
    Jag beställde min Donkey i helsvart och kommer att ha en svart och en rosa åkpåse. jag skulle velat ha nån färg på suffletterna men mannen tycker det blir för grälligt då....Rynkar på näsan . kanske smygköper till en rosa sufflett till Livia i samma som åkpåsen så får hon svart/rosa och Marcel helsvart...Flört.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • OHs mamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-23 13:27:44 följande:
    Förstår dig, men det finns ju ganska många på typ blocket. Du får hålla stenkoll där.
    Jag beställde min Donkey i helsvart och kommer att ha en svart och en rosa åkpåse. jag skulle velat ha nån färg på suffletterna men mannen tycker det blir för grälligt då....Rynkar på näsan . kanske smygköper till en rosa sufflett till Livia i samma som åkpåsen så får hon svart/rosa och Marcel helsvart...Flört.
    Ja, jag håller koll! Finns en intressant nu, dock solblekt toppklädsel vilket inte är så skoj...men det borde man väl kunna köpa nytt för en hyfsat billig peng, eller?
  • Tesssi

Vi funderar på mörkblå bas och svart top, eller mörkgrå bas och blå top. Det är så svårt. (Jag gillar brun/sand också, men min man tycker att det blir för ljust)

• BiLLYshaw

Nu har jag vart på rul, Sions lillebror beräknas födas den 28 Juni! Nu längtar vi efter vår lilleskrutt!

• RocketQueen
    OHs mamma skrev 2012-01-23 13:30:33 följande:
    Ja, jag håller koll! Finns en intressant nu, dock solblekt toppklädsel vilket inte är så skoj...men det borde man väl kunna köpa nytt för en hyfsat billig peng, eller?
    Hur mycket vill du lägga ungefär? Hur gammal vagn kan du tänka dig osv? Det skiljer ju rätt mycket i pris på de som bara är nåt år gamla och de som är äldre. Jag tycker att det låter på dig som att du har bestämt dig och kommer att ångra dig om du inte köper en bugga

Idag har jag träffat läkaren på mvc, hon konstaterade att jag hade rejält med foglossning och sjukskrev mig på 50%, så nu håller vi tummarna för att försäkringskassa godkänner det också.
  • PojkarnasMamma85
    RocketQueen skrev 2012-01-23 17:30:28 följande:
    Hur mycket vill du lägga ungefär? Hur gammal vagn kan du tänka dig osv? Det skiljer ju rätt mycket i pris på de som bara är nåt år gamla och de som är äldre. Jag tycker att det låter på dig som att du har bestämt dig och kommer att ångra dig om du inte köper en bugga

Idag har jag träffat läkaren på mvc, hon konstaterade att jag hade rejält med foglossning och sjukskrev mig på 50%, så nu håller vi tummarna för att försäkringskassa godkänner det också.
    Jag kan tänka mig en 06:a och uppåt bara den är i fint skick. Vill/kan lägga max 4000 kr men helst runt 3000 kr. Ja, det känns så...sista gravven och allt, så ska jag nog slå till. Maken säger att om vi ska byta (vilket han inte tycker) så ska det vara till en bugga i så fall eftersom den är snygg

Hoppas det går bra med FK för dig, har fortfarande inte hört nåt jag...blev ju heltidssjukskriven för drygt 2 veckor sen. Borde få svar denna vecka, eller i alla fall blanketterna man ska fylla i.
  • NinnaBus

Köpte syrrans vagn när hon skulle sälja den... En emmaljunga någonting... Inte en susning om vad det är för modell...
    Den vagn vi hade innan köpte vi begagnad till vårt första barn... Den var en smula sliten nu om man säger så...
    Vagnen vi köpte av syrran var jättefin.
    Har väl ett par år på nacken den med, men... Betydligt mycket finare än vår gamla vagn

Var till barnmorskan idag. Lyssnade på hjärtat m.m. Mysigt.
    Stressade som en tok dit och det första hon gjorde var att kolla blodtrycket.
    Tänkte att det lär väl ha skjutit i höjden av morgonens stress, men icke...
    110/60 så det var som det brukar vara...

Funderar på när de kollar hb nästa gång, för det kollade hon inte idag. Hon bara påpekade att man brukar kolla det om man är väldigt trött men tyckte inte det var behov av att kolla det idag även om jag är konstant trött.
    De går tydligen efter något nytt prov på järnvärdet och det hade varit så jättebra sist att man inte behövde kolla något nu... (?) Det var ju typ 10 veckor sen drygt sen jag var där sist och det provet togs... Hmmm...
    Men ska dit igen om ca 3 veckor...

21v i lördags

• RocketQueen
    NinnaBus skrev 2012-01-23 21:23:59 följande:
    Köpte syrrans vagn när hon skulle sälja den... En emmaljunga någonting... Inte en susning om vad det är för modell...
    Den vagn vi hade innan köpte vi begagnad till vårt första barn... Den var en smula sliten nu om man säger så...
    Vagnen vi köpte av syrran var jättefin.
    Har väl ett par år på nacken den med, men... Betydligt mycket finare än vår gamla vagn

Var till barnmorskan idag. Lyssnade på hjärtat m.m. Mysigt.
    Stressade som en tok dit och det första hon gjorde var att kolla blodtrycket.
    Tänkte att det lär väl ha skjutit i höjden av morgonens stress, men icke...
    110/60 så det var som det brukar vara...

Funderar på när de kollar hb nästa gång, för det kollade hon inte idag. Hon bara påpekade att man brukar kolla det om man är väldigt trött men tyckte inte det var behov av att kolla det idag även om jag är konstant trött.
    De går tydligen efter något nytt prov på järnvärdet och det hade varit så jättebra sist att man inte behövde kolla något nu... (?) Det var ju typ 10 veckor sen drygt sen jag var där sist och det provet togs... Hmmm...
    Men ska dit igen om ca 3 veckor...

21v i lördags
    Jag var också där idag och kolla inte heller mitt hb. Samma för mig, så bra värden för några veckor sen att det inte behövde kollas igen tyckte hon. Ska dit igen om två veckor och då ska det kollas igen.
  • Bumman79

Har ni skaffat en gravidförsäkring och isåfall tecknat en som kostar el en gratis?