• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • bejb

Har också köpt vagn i helgen! En nästan oanvänd emmaljunga edge duo -10. Och den var verkligen lite använd, man såg inte ens på däcken att de varit utomhus. Så nu har vi en av dom största och dyraste grejorna undan! :)
    Känns bra! Lite kläder har jag köpt,men endast sånt som jag absolut velat köpa för det var så sött. Tror vi kommer få gaanska så mycket av vänner och bekanta och här i finland har också alla mammor rätt till moderskapsförpackning från folkpensionsanstalten fpa.fi/in/internet/svenska.nsf/NET/010403100821MP
    och där finns redan det mesta man behöver ha i början. Kanske några par byxor extra och någon body behövs,men jag tar ingen stress med det.
    Förra helgen var jag också på loppis och sökte sängkläder till spjälsängen, hittade ett påslakan som såg helt oanvänd ut för ynka 1euro och några större påslakan för barnsängar,men dom tänkte jag sy om så de passar till spjälsängen.. började igår..och det blev hur bra som helst! Så där slapp vi också väldigt billigt undan. För köper man allt nytt blir det fort mycket pengar.

Hoppas ni alla mår bra! Jag känner ja har en bättre period nu igen, vaknade av en tydlig spark från bebbe (låg med handen ovanpå täcket på magen) och kände 3 tydliga sparkar :))) Idag ska jag också till bm på besök och få lyssna på <3

• Tesssi

Vi har precis fått reda på att makens föräldrar tänker köpa en vagn åt oss. Så nu kan vi beställa en ny Bugaboo Cameleon istället för att köpa en begagnad. Jag har underbara svärföräldrar! {#emotions_dlg.flower}

Vad ska man välja för färg?

• IdaElinLivia040611

Vi har också fixat vagnen nu. Bugaboo Donkey eftersom vi behöver en syskonvagn. Sålde min Cameleon i går också för 7000:- kommer bara ha varit använd i typ 8 månader när dom hämtar den så dom gjorde ett riktigt kap....å jag gråter för jag älskar den vagnen.....men måste ju ha syskonvagn då dotern bara e 1 år när nya kommer.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611
    Tesssi skrev 2012-01-23 07:52:46 följande:
    Vi har precis fått reda på att makens föräldrar tänker köpa en vagn åt oss. Så nu kan vi beställa en ny Bugaboo Cameleon istället för att köpa en begagnad. Jag har underbara svärföräldrar! {#emotions_dlg.flower}

Vad ska man välja för färg?
    Vilka underbara svärisar. Vi valde en svart/grå bas och har sen haft färgglad åkpåse och skötväska. Super praktiskt att bara skrubba av den om det kommer nån fläck. En ljus vagn kan ju fläckarn synas på mer, så tänkte vi. Och ska man ha fler barn e det ju bra att inte binda sig med färg på vagnen. Men man kan ju iofs köpa typ ny suflett eller nått för att ändra om man har en neutral färg på basen...
  • RocketQueen

Vår Cameleon har mörkbrun bas med offewhite topp, hur fint som helst! Och vi ville också ha mörk bas för att det är lättare att hålla rent helt enkelt, kan tänka mig hur det ser ut när man kört genom lera med en ljus...

• IdaElinLivia040611
    RocketQueen skrev 2012-01-23 09:07:00 följande:
    Vår Cameleon har mörkbrun bas med offewhite topp, hur fint som helst! Och vi ville också ha mörk bas för att det är lättare att hålla rent helt enkelt, kan tänka mig hur det ser ut när man kört genom lera med en ljus...
    Ja precis;) Brun/vit låter jätte fint!
  • Mamma MB

Denna vagn har vi bestämt oss för; Tako Jumper X. Vi har läst ca 150 (!) recensioner från privatpersoner som har denna och i stort sett alla verkar vara jättenöjda.
    Kostar 5000 kr och då ingår ligg- och sittdel, barnskydd, regnskydd och skötväska. Nackdelen med denna är väl att det är bara i Lund den finns i butik annars får man beställa via internet. Nu har vi tur och bor i Lund och har kunnat "provköra" den och den var verkligen hur skön som helst. Och smidig. Ska beställa den denna veckan tänkte vi. Så ni som fortfarande letar barnvagn och inte riktigt har hittat nån som ni tycker om är denna helt klart värd att fundera på:

http://pyretosnackan.se/barnvagnar/tako/jumper-x-barnvagnar/jumper-x-3-in-1-svart/

• OHs mamma

Åh! Jag ångrar mitt beslut att inte köpa en Bugaboo....fast här är det i så fall en begagnad som har några år på nacken som gäller!

Tycker absolut att mörkgrå/svart bas är snyggast och skulle mer än gärna ha en kornblå eller svart toppklädsel!