• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Speedofsound

En gratis fram till v26 och därifrån en som kostar 600 men skyddar oss om
    något skulle hända under förlossningen. Dagen efter förlossningen tecknar vi en barnförsäkring och då har vi pengar tillgodo från gravidförsäkringen. Jag gillar Länsförsäkringar :)

• Polarlantis

YEY! RUL gick som en dans! Så nu är livet så mycket lugnare!! Dags att kolla försäkring snart...

• PojkarnasMamma85
    Bumman79 skrev 2012-01-23 22:43:13 följande:
    Har ni skaffat en gravidförsäkring och isåfall tecknat en som kostar el en gratis?
    Gratis via mina andra försäkringar på Lärarförsäkringar.
  • Mamma MB
    Bumman79 skrev 2012-01-23 22:43:13 följande:
    Har ni skaffat en gravidförsäkring och isåfall tecknat en som kostar el en gratis?
    Jag har precis skaffat en gratis från Salus Ansvar som vi är kund hos sedan tidigare. Fick tips om denna sidan där man kan jämföra med andra bolag vad som ingår och inte ingår om man inte vet vilken man ska välja:

http://bankforsakring.konsumenternas.se/Forsakring/Barn/Gravidforsakring/Jamfor-gravidforsakring/
  • bejb

igår då jag var till bm kolla hon hb och det var 119. Annars brukar jag ha väldigt lågt men nu när jag är gravid är det högre :) Och före graviditeten var det 145 så högt har jag aldrig haft tidigare! :)

• bejb

har drabbats av kraftiga graviditetshormoner och hör och häpna.. börjar sy!! jag som annars inte bryr mig om sånt,men nu är det hur kul som helst. har redan sytt flera påslakan och lakan set åt bebis :)
    finns det någon här som e bra på handarbete och har något bra/lätt mönster på en virkad babyfilt?
    eller anvisning till ett lapptäcke?

• NinnaBus
    bejb skrev 2012-01-24 18:49:17 följande:
    har drabbats av kraftiga graviditetshormoner och hör och häpna.. börjar sy!! jag som annars inte bryr mig om sånt,men nu är det hur kul som helst. har redan sytt flera påslakan och lakan set åt bebis :)
    finns det någon här som e bra på handarbete och har något bra/lätt mönster på en virkad babyfilt?
    eller anvisning till ett lapptäcke?
    Brukar gå att hitta gratismönster på nätet...
    Googla eller kolla på t.ex drops sida...

drops design
    Välj baby i huvudkategorin och skriv filt i sökrutan.
    Man får sedan klicka på rutan med sv. flaggan för att komma in på beskrivningen och gå längst ned på sidan... Finns massor av mönster att välja på...
    Antingen googlar du på drops eller så har du adressen här...

www.garnstudio.com/index-se.php
  • NinnaBus

Suckar lite lätt...
    Haft mer sammandragningar ett par dagar nu...
    Igår och idag har det inte behövts mycket alls för att de ska komma. Räckt med att stå och gå en stund...
    Blir mindre om jag vilar...
    Så nu vet jag inte hur jag ska göra med jobbet imorgon...
    Jobbar på förskola, så det går ju inte direkt att ta det lugnt där...
    Får se hur det känns frammåt kvällen...
    Suck... Behövde bara få klaga lite...

• IdaElinLivia040611
    NinnaBus skrev 2012-01-29 14:43:26 följande:
    Suckar lite lätt...
    Haft mer sammandragningar ett par dagar nu...
    Igår och idag har det inte behövts mycket alls för att de ska komma. Räckt med att stå och gå en stund...
    Blir mindre om jag vilar...
    Så nu vet jag inte hur jag ska göra med jobbet imorgon...
    Jobbar på förskola, så det går ju inte direkt att ta det lugnt där...
    Får se hur det känns frammåt kvällen...
    Suck... Behövde bara få klaga lite...
    Jobbigt med sammandragningar. Får ibland kvällstid, men inte så farligt än. Prata med din BM om hur du ska göra med jobbet. Det e ju inte bra att har för mycket sammandragningar och kan du inte omplaceras så kanske du ska gå ner lite i tid.....{#emotions_dlg.flower}
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618