PetraK skrev 2012-01-30 20:36:08 följande:
Jag står och går på jobbet hela dagarna och det börjar bli tungt nu, så jag ska söka från mitten på april (så mycket man får söka), men jag går och inbillar mej att det inte kommer bli beviljat :/.
Men om det blir det så kommer jag i vilket fall som helst jobba så länge jag kan.
Sen tar jag nog ut semester dom där 11 dagarna innan BF och fram till BF tror jag...
Vet ni hur det funkar med fp?
Min man jobbar borta varannan vecka, han jobbar 7 dagar, är hemma 7 dagar. Kan vi göra som så att jag bara tar ut kanske 2-3 dagar den veckan han är borta och han tar ut 7 dagar den veckan han är hemma? Han får ju ut bättre fp än mej och vi skulle kunna spara dagar på så vis, men får man göra så?
Ja du får ta ut dagar hur du vill under det första året. Men från och med barnet fyller 1 år måste man ta ut 5 dagar i veckan för att behålla sin SGI.
Jag är ju redan sjukskriven så det problemet e ju löst. Sen ska jag ta ut 4 dagar i veckan hade jag tänkt. Under sommaren kommer min man ta ut 3 dagar i veckan och jobba resten så kan vi vara hemma samtidigt stor del av sommaren:) MYYS!!!!!