• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • bejb
    PetraK skrev 2012-02-04 16:46:56 följande:
    Tack för att ni är så förstående :).
    Det känns som att om man jobbar med gravida hormonella kvinnor så måste man ha en lugnande effekt. Jag HOPPAS verkligen att hon hade en dålig dag, det är ingen ursäkt men då kanske hon inte är sån där i vanliga fall åtminstone...
    Jag har läst runt lite om fosterrörelser och det verkar helt normalt att bebisen är aktiv mycket ett tag och sen vilar den ett tag, eller att rörelserna känns mindre för att den bytt vinkel eller så, så så länge jag känner den några ggr per dag kan jag nog hålla mej lugn. Jag går på magkänslan..

Min man skulle inte komma hem förens måndag eller tisdag, men han fick inget pass förens imorrn kväll igen så han kom hem nu i em, så han kom till jobbet och kramades med mej, det behövdes! :)

Och nu fick jag precis en ordentlig buff från min lillskit :)
    Oroa dig inte!
    För kanske 2 veckor sedan var det samma grej för mig. Jag kände någon buff då o då men inte lika mycket som annars. Men har pratat med andra mammor,vänner och bm och det är helt normalt att man ibland upplever att det är lugnare i magen. Babyn kan ha svängt sig om och sparkar mot ryggen istället.
    NU är det igen full aktivitet i magen och det är snarare "när känner jag inte några rörelser" =)
    Jag blev också lite ängslig och tänkte att nu är något fel,men helt i onödan.

Blir arg då jag läser hur du blev bemött av denna människa. Kommer en gravid kvinna och är orolig att något är fel ska man absolut inte bete sig så där,och ännu till en förstföderska som inte har alls något att jämföra med,vad som är normalt och om något är fel. Är det något som oroar dig i framtiden så hoppas jag att du inte behöver uppleva dendär typen av inkompetens igen!

Sköt om dig! Sköt om er, det blir nog bra =)
  • PetraK

Skönt att höra :).
    Det här med magen då, någon som upplevt det?
    Den känns verkligen mindre helt plötsligt. Inte lika hård som innan. Kan det vara att den vuxit högre upp i kroppen och plötsligt gett bebisen mer plats inåt? Trycks den upp ur bäckenet? Någonting känns inte som innan helt enkelt. Eller så har den blivit bredare och därför ser den mer platt ut framifrån, kan det bli så?

Igår buffade i alla fall bebisen en del på kvällen, så både jag och mannen fick känna att den lever :).

• RocketQueen

Jag tycker min mage förändras i storlek lite från dag till dag. Beror lite på om jag ätit och kanske på hur bebisen ligger? Ibland är den fluffig och ibland stenhård.

• fröken01

Petra, det händer ju mycket med tarmarna! Du kanske är lite mindre svullen bara? Mysigt med sparkar som ni kan känna tillsammans

• PetraK

Ja på så vis ändrar sig min mage också under dagen, innan jag ätit frukost är den ju mindre men har ändå varit hårdare. Men det känns som det fortsatt under dan liksom, att den inte blivit som den brukade bli innan i förrgår, och att det kom plötsligt var väl det som gjorde mej lite orolig.. Konstig känsla, men man lär väl vara med om många såna upplevelser under graviditeten :P...
    Skönt att höra att ni har lite likadant i alla fall :).

• bejb
    PetraK skrev 2012-02-05 10:25:52 följande:
    Ja på så vis ändrar sig min mage också under dagen, innan jag ätit frukost är den ju mindre men har ändå varit hårdare. Men det känns som det fortsatt under dan liksom, att den inte blivit som den brukade bli innan i förrgår, och att det kom plötsligt var väl det som gjorde mej lite orolig.. Konstig känsla, men man lär väl vara med om många såna upplevelser under graviditeten :P...
    Skönt att höra att ni har lite likadant i alla fall :).
    Väntar ju också vårt första barn och visst är det frustrerande ibland då man inte vet vad som är normalt eller onormalt och om något känns fel..  Men det är väl bara att lite på sin intuition, känner man att något inte känns bra ska man nog ta kontakt med bm.
    Vissa dagar kan jag också känna mig väldigt "ur balans" och inbillar mig att det inte känns något av lill*n. Men ibland kan man ju helt enkelt vara så upptagen själv så man inte hinner uppfatta allt heller.
  • PetraK

Ja så är det ju, oro för resten av livet har man dragit på sig ;) men det är väl så det ska vara :).

• AgnesGN

Tråkigt med bemötandet Petra. Min mage är oxå olika från dag till dag. Vissa dagar känns den mkt fastare och större, och andra dagar är den mindre. Har dock ganska nyligen börjat känna av mina skruttar där i magen så jag kan inte säga att jag märkt ngt mönster än...

• Speedofsound

Jag är så glad! Nu för 10 minuter sen så fick min sambo känna bebisens spark! Han blev så otrooooligt glad :)) vi har börjat med att han smörjer in min mage med olja varje kväll för att få lite närhet, och det funkade tydligen :)