PetraK skrev 2012-02-04 16:46:56 följande:
Tack för att ni är så förstående :).
Det känns som att om man jobbar med gravida hormonella kvinnor så måste man ha en lugnande effekt. Jag HOPPAS verkligen att hon hade en dålig dag, det är ingen ursäkt men då kanske hon inte är sån där i vanliga fall åtminstone...
Jag har läst runt lite om fosterrörelser och det verkar helt normalt att bebisen är aktiv mycket ett tag och sen vilar den ett tag, eller att rörelserna känns mindre för att den bytt vinkel eller så, så så länge jag känner den några ggr per dag kan jag nog hålla mej lugn. Jag går på magkänslan..
Min man skulle inte komma hem förens måndag eller tisdag, men han fick inget pass förens imorrn kväll igen så han kom hem nu i em, så han kom till jobbet och kramades med mej, det behövdes! :)
Och nu fick jag precis en ordentlig buff från min lillskit :)
Oroa dig inte!
För kanske 2 veckor sedan var det samma grej för mig. Jag kände någon buff då o då men inte lika mycket som annars. Men har pratat med andra mammor,vänner och bm och det är helt normalt att man ibland upplever att det är lugnare i magen. Babyn kan ha svängt sig om och sparkar mot ryggen istället.
NU är det igen full aktivitet i magen och det är snarare "när känner jag inte några rörelser" =)
Jag blev också lite ängslig och tänkte att nu är något fel,men helt i onödan.
Blir arg då jag läser hur du blev bemött av denna människa. Kommer en gravid kvinna och är orolig att något är fel ska man absolut inte bete sig så där,och ännu till en förstföderska som inte har alls något att jämföra med,vad som är normalt och om något är fel. Är det något som oroar dig i framtiden så hoppas jag att du inte behöver uppleva dendär typen av inkompetens igen!
Sköt om dig! Sköt om er, det blir nog bra =)