• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-02-05 21:33:57 följande:
    Jag är så glad! Nu för 10 minuter sen så fick min sambo känna bebisens spark! Han blev så otrooooligt glad :)) vi har börjat med att han smörjer in min mage med olja varje kväll för att få lite närhet, och det funkade tydligen :)
  • PojkarnasMamma85
    Speedofsound skrev 2012-02-05 21:33:57 följande:
    Jag är så glad! Nu för 10 minuter sen så fick min sambo känna bebisens spark! Han blev så otrooooligt glad :)) vi har börjat med att han smörjer in min mage med olja varje kväll för att få lite närhet, och det funkade tydligen :)
    Vad mysigt!
  • bejb

ajajaj vad det tar ont på magen.
    då jag blev gravid tog jag genast ut min navelpiercing,tyckte det var bäst då magen växer. Nu har ju förstås hålet läkt ihop men det tar så förbannat ont vid ärret och rött är det. Någon annan med samma problem?

• RocketQueen

Jag tog ut min långt innan så jag har sluppit det. Men jag vet att det kan bli så om man kanske haft nån liten infektion eller så och sen tar ut smycket, för då blir det irriterade liksom inlåst. Kanske prova med att ha en kopp med kroppsvarm koksaltlösning över i en kvart eller så? Det brukar göra under för irriterade piercingar.

• Norrlandstöus
    bejb skrev 2012-02-07 13:00:03 följande:
    ajajaj vad det tar ont på magen.
    då jag blev gravid tog jag genast ut min navelpiercing,tyckte det var bäst då magen växer. Nu har ju förstås hålet läkt ihop men det tar så förbannat ont vid ärret och rött är det. Någon annan med samma problem?

Jag har oxå så., men har tvättat nu några dagar så det börjar bli bättre.,
  • Algol
    AgnesGN skrev 2012-01-18 20:54:35 följande:
    Drömmer jämt saravictoria.... Sover dåligt...

Och Inatt sov jag INGET knappt... Gjorde RUL igår:

TVÅ små huvuden ovanifrån... Jag bär visst på tvillingar. Det är två små knyten... Lyckan är stor, paniken är stor oxå... =)
    Jag vet precis din känsla, det är en stor överraskning vid U-ljudet när man ser att där ligger två små bebisar =) Är det din första graviditet? Glad
  • Chriis

Bejb: jag tog ut min navelpiercing efter två- tre månader kanske, men inga problem alls här. Dock har jag aldrig haft infektion eller något liknande heller.

• bejb

jag har inte heller haft någon infektion eller ont tidigare heller..men nu då magen börjat växa och töjs ut så blev det irriterat runt ärret. fast det bara är ett litet ärr så gör det ju ont i hela magen nästan.

någon annan än jag som får ont under revbenen och på ryggen runt skulderbladen? för mig har det senaste veckan blivit ganska jobbigt.. speciellt om jag går/står eller sitter mycket.. det enda som hjälper är att kasta sig på soffan och vila. undrar hur jag ska orka jobba ännu 7 veckor..... pust å stööön!

• Speedofsound

Njae, jag har nästan alltid ont mellan skulderbladen pga mitt jobb :/ däremot har jag börjat få ont i fötterna, framför allt i hälarna. Efter en arbetsdag så vill jag knappt stå upp mer :P
    Det kryper som bare den i mina ben också när jag vilar, kliande känsla nästan!

• RocketQueen

Jag får ont längst ner i ryggen, typ i svanken och så strålar det upp. Läkaren sa att hon var rätt säker på att det är pga foglossningen. Att när jag får ont så spänner jag mig för mycket vilket leder till att jag får ont i ryggen också.