• PetraK

BF juni 2012

Många bebisar som börjar ploppa ut ;)! Grattis till er allihopa!!

Jag tycker att min mage har sjunkit massor, hade förmodligen första förvärkarna här om dagen också. Nu längtar jag tills det drar igång, men det är bara vecka 38+2 idag, så jag får väl vänta ett tag till...
    Men karln har semester till den 4 juli, fr.o.m. idag, så nu går vi och väntar på bebisen tillsammans :) myyys!

• PetraK

Ja, jag är nästan lite kluven hehe. Jag vill ju att bebisen ska komma nu, jag är redo och vi skulle få mycket tid alla tre ihop. Samtidigt gör det kanske inte så mycket om den dröjer, för tiden ihop med mannen, ensamma, är ju också guld värd.
    Spelar ingen roll helt enkelt :) vilket som är mysigt, men förutom att jag är så nyfiken på den lilla människan i magen så längtar jag efter att kunna sitta, stå, gå, ligga och röra mej normalt nu :)!

• PetraK

Inte svider, men hugger och ilar typ. Precis i "vecket". Kommer och går. Och trycker neråt gör det lite också då...

• PetraK

Hoppas det är för att det är på g då :).

• PetraK

Igår hade jag diffus molvärk, hugg precis under magen (kommer ett par gånger i rad, håller i sig i några sekunder, gör inte skitont, och sen kan det vara borta ett bra tag), blev plötsligt dålig i magen, mådde sen illa "under revbenen". Kroppens sätt att säga VILA, magsjuka eller om något är på gång, det vet jag inte! Somnade med det, vaknade utan det men nu har det börjat igen.
    Skrev det till min kompis och hon svarade att precis så var det för henne en timme innan vattnet gick :P.
    Vi får se, tror dock bara det är vilan som kroppen vill åt nu, är inte så bra på det!

• PetraK

Mamma MB: jag har haft klåda överallt förutom händer och fötter, hade också såna där små prickar, och min bm tog prover för grav.klåda ändå, men det var inget. Jag fick Tavegyl utskrivet, man blir däckad av dom, men då slipper man ju bry sig om klådan ;P. Jag har kört med aloeveragel också, det funkade väldigt bra. Annars har jag inga bra tips. Hoppas det går över snart!!

• PetraK

Min karl är väldigt tankspridd! Han håller på och bygger garage och när han har varit i stan för att köpa något till det så kommer han alltid hem och har glömt något. Det ligger listor (från oss båda) överallt i huset, och ändå känner vi oss lite förvirrade då och då hehe :).

• PetraK

Jag har hugg neråt i magen igen, bebis rör sig som en galning, och det trycker neråt. Och när jag försökte kissa nyss så kom det pyttelite, det känns som jag behöver kissa mer men det går inte. Plus att jag gjort nr 2 (sorry känsliga) två gånger idag, vilket jag annars gjort kanske två gånger på en vecka, de 10 senaste veckorna eller något... Hoppas det börjar närma sig!!

4 dagar till BF.

• PetraK

Alltså, jag gjorde lite fotvård på mej själv nu ikväll (sprickor, aj aj!) och nu har jag ångest över att jag pressat på magen för hårt! Jag drog upp benet på det andra, med magen mellan benen osv, det som gick helt enkelt (ni vet kanske), men är ändå rädd att jag skadat bebisen på något vis. Satt ju inte kvar i någon position speciellt länge, men ändå... Har läst runt på nätet men hittar inget om att man kan skada sitt barn på det viset, så det är säkert ingen fara, men jag är nojig :(...

• PetraK

Bumman79: ja sparkade gjorde den både innan, under och efteråt, ingen skillnad i kraft eller så, möjligtvis mer efteråt. Ne, usch, hoppas inte det är farligt på något vis, då skulle man väl hört om det? Och barnmorskan skulle väl sagt något? T.ex. de gånger man försökt få på sig skorna efter viktkontroll och så...
    Nu ska jag försöka sova i alla fall. Molvärken håller i sig, sen rör bebisen så mycket på sig att jag inte vet om det är det eller sammandragningar. Vi får se vad som händer :).

Svar på tråden BF juni 2012