• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • afromama

jag som inte hade så många symptom....

Jag har under flera år till o från drabbats av rejäl magkatarr.

Som en blixt från en klar himmel slog den till i fredags...fyfan säger jag bara.
    Har läst att har man haft det tidigare blir det ännu värre vid en graviditet.
    Jag har mått skit sedan i fredags , köpte Omeprazol idag o tänkte knapra det. Ska även ta mej till min husläkare som vet om min mage....

• M karl

Idag var jag på VUL igen och allt såg bra ut. Imorgon är det dags för inskrivning, spännande! Illamåendet fortsätter här (v. 8+4) men jag slipper spyor iaf.

• Fru HH

Längtar till jag ska på VUL!!!
    Jag har ont i brösten och dem är stooora! Blir hungrig sjukt fort och är trött.
    Annars mår jag bra :)

• Speedofsound

Hej! Hoppar in här med. Har inte riktigt kunnat räkna ut när BF är för att min kropp spökade till det med en mens mitt i allt! Men efter digitalt test så fick jag räkna med första mensen och inte den andra jag fick. Då fick jag BF 12 juni. Ska på möte på MVC på fredag. Jag frågade om man kunde få reda på vilken vecka jag är i, men hon sa att man mest får vänta till v 18 med UL.. Men hur ska jag veta när det är? :S Kan man begära att få ett vul?

• Soffifi

Ni som varit på VUL, är det nån särskild anledning eller rutin?
    Jag minns att jag fick VUL förra grav men då hade jag noll koll på min mens så tror det var därför.
    Den här gången visste jag exakta datum.

• PetraK

Jag dricker en kopp kaffe om dan, för magens skull. Det har alltid funkat förut, men nu går det så där :(. Andra tips mot förstoppning? Säg inte katrinplommon för så spyr jag!

Var på inskrivning idag, min bm var jättego, kändes bra. Hon sa inte så mycket som jag inte redan visste, men det kändes lugnande att vara där. Nu längtar jag till den 30 november då det är ultraljud :).

• Mysgrodan
    Fru HH skrev 2011-10-26 21:21:48 följande:
    Vi har BF samma dag!! =)
     Jag hade ett missfall i Juli i V 13 men fostret var dött sen V 7. Hoppas det går vägen denna gång. Mina syptom är lite ömma bröst och lite molvärk. Har även haft lite halsbränna. Dock så har jag mindre symptom än förra graviditeten om jag inte minns fel. Man blir ju lätt nojig när man haft missfall. Tror inte jag kommer att kunna njuta av detta förän jag gjort ett ultraljud. Jag ska på provtagning den 16/10 och inskrivning 26/10. Inga VUL om jag inte blöder. Hon skulle däremot testa min HCG nivå vilket dom tydligen inte gör i vanliga fall.

När ska du på dina besök och får du göra ett tidigt VUL? Hur gammal är du?
  • Sanna86
    Fru HH skrev 2011-10-26 21:21:48 följande:
    Här är det samma sak som för dig. Mina bröst har redan blivit så stora att jag måste ut och shoppa mig iaf en ny bh vilken dag som helst. Och då är jag bara i v. 5+2. Jag trodde jag inbillade mig att de växt så mkt, men min sambo konstaterade att de var mkt större. Hungrig blir jag också väldigt snabbt och måste nu äta väldigt regelbundet.

Vid min förra graviditet växte brösten också otroligt mycket, så det verkar som att jag har samma sak att vänta mig.
  • linb
    shaakirah skrev 2011-10-26 16:57:12 följande:

Hej hej.. Hoppar in här fast jag är med i två andra trådar om bf juni 2012 hehe.. Jag är enligt mina egna (och mina 3 appar haha) uträkningar beräknad till den 28e juni..
    Ni som är samma tid, alltså slutet av juni, hur mår ni, vad känner ni för symptom, eller känner ni inget alls? Jag är v.4+7 idag

Hej!

Jag har också, enligt fl och olika appars uträckning blivit beräknad till den 30 juni. Jag mår relativt bra, har dock i över en vecka som väcker mig på nätterna och som förhindrar dagen lite. Forhoppningsvis ger den med sig lite för var dag som går. Sedan är jag konstant hungrig, äter cirka varannan timme för annars blir jag illamående och svimfärdig, försöker dock ta en frukt eller liknande då man inte vill gå upp i vikt som tusan :P Hur mår du själv? Har du känt av något ännu? Vad det en planerad graviditet? Jo försten, fryser som en tok gör jag också. Helgen ska bestå av shopping av tjocka koftor :)

Kram 
  • Mysgrodan
    linb skrev 2011-10-27 10:23:54 följande:
    Hej!

Jag har också, enligt fl och olika appars uträckning blivit beräknad till den 30 juni. Jag mår relativt bra, har dock i över en vecka som väcker mig på nätterna och som förhindrar dagen lite. Forhoppningsvis ger den med sig lite för var dag som går. Sedan är jag konstant hungrig, äter cirka varannan timme för annars blir jag illamående och svimfärdig, försöker dock ta en frukt eller liknande då man inte vill gå upp i vikt som tusan :P Hur mår du själv? Har du känt av något ännu? Vad det en planerad graviditet? Jo försten, fryser som en tok gör jag också. Helgen ska bestå av shopping av tjocka koftor :)

Kram 
    Kul me en till med BF den 30 juni!
Svar på tråden BF juni 2012