• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • shaakirah
    linb skrev 2011-10-27 10:23:54 följande:
    Hej!

Jag har också, enligt fl och olika appars uträckning blivit beräknad till den 30 juni. Jag mår relativt bra, har dock i över en vecka som väcker mig på nätterna och som förhindrar dagen lite. Forhoppningsvis ger den med sig lite för var dag som går. Sedan är jag konstant hungrig, äter cirka varannan timme för annars blir jag illamående och svimfärdig, försöker dock ta en frukt eller liknande då man inte vill gå upp i vikt som tusan :P Hur mår du själv? Har du känt av något ännu? Vad det en planerad graviditet? Jo försten, fryser som en tok gör jag också. Helgen ska bestå av shopping av tjocka koftor :)

Kram 
    mm jag räknade om för hade skrivit in fel mens-datum på appen, så nu är min bf 27e juni istället haha, inte så stor skillnad men men...
    Jag brukade oxå vakna upp mitt i natten typ första veckan (alltså veckan innan jag plussade) men nu sover jag ganska bra.. Tycker det känns som att jag kissar lite mer än oftare, men min bröst känns som att dom inte är lika spända och ömma längre som dom va när jag plussade, men kanske jag inbillade mig mer då? Ah jag vet ej, man går omkring o tänker på det här heeeelaaa tiden.. Nu när jag vaknade så kände jag mig liite illamående för första gången, men vet ej om de va illamående pga hunger eller graviditet, det är över iaf nu när jag har ätit, men annars tkr jag inte de känns som så mkt mer, och det gör att jag blir helt nojig, men det hjälper ju inte att gå omkring att oroa sig egentligen (lättare sagt än gjort hehe), men man får se.. Jag är nog lite tröttare än vanligt oxå, men får se, jag är v. 5+2 nu, och har bokat in VUL lite längre fram, så slipper man vänta tills lååångt fram i graviditeten iaf..
    Hmm annat jag känner oxå är typ ibland ngn konstig känsla både vänster o höger sida, t.ex om jag böjer mig eller stärcker på mig, så det är nog livmodern..
    Jaa, vi blev gravida med meningen, inte så att vi satt och gjorde ägglossningstest, men vi va aktiva om man säger så heheh
  • PetraK

Linb: jag fryser också som en tok! Där folk svettas huttrar jag :P. Sover med ett duntäcke + ett sommartäcke men fryser ändå, får köra sockor på fötterna!

Drömmer fortfarande varje natt också, så pass att det känns som jag bara drömt hela natten och därmed inte fått så bra sömn. Och det hänger alltid ihop med något som hänt under dagen.
    Pratar och grejar även i sömnen igen, har gjort det under stressiga perioder. Jag kan sätta mej upp och kolla på mannen och säga allt möjligt, och om han säger att jag pratar i sömnen så nekar jag :P. Har stått upp i sängen och försökt skruva loss lampor från taket (som inte finns), haft samtal med min syster (som inte var där) osv. Jobbigt men lite kul också :P...

• mydiamond

Här är en till som också har en del symptom:) går in i vecka 9 imorgon! hade MF i somras och nu hoppas jag med hela mitt hjärta att det går vägen! 2 stl har jag gått upp i bh! har 75 runt om och största kupan, köpte på lindex som nu är för liten och dem har inte större:( Någon som har tips på bra BH affär?

Snart är det dags för andra samtalet hos BM den 14....då följer även sambo med! känns som det blir mer verkligt då!

• RocketQueen

Jag fryser också hela tiden. Brukar annars bara sova i trosor men nu är det pyamas med både långa byxor och tröja som gäller!

• Fru HH

Bokade inskrivning och VUL idag, 15 nov ska vi dit.
    Ska bli spännande, hoppas bara att liten vill stanna kvar hos oss.

• Moa Li

Idag har vi varit på ultraljud och fått se en jätteliten bebis med ett stort pickande hjärta! Bebisen är 1 och en halv centimeter "sittande" ...pyttipytt, men man kunde ändå se små armar och ben. Nu känns det så mycket mer på riktigt. Måste ta hand om den lille där inne nu, äta bra och motionera lagom.

Jag kunde inte låta bli att berätta för en tjej till på jobbet när jag kom tillbaka efter ultraljudet. Kändes som hon hade avslöjat mig iallafall, om jag inte sagt någonting. Jag höll på att spricka av att inte få berätta. Är på rosa moln idag. Och känner att jag är oövervinnelig!!!

Även om det inte skulle gå bra hela vägen nu, det är ju fortfarande väldigt väldigt tidigt, men så kommer det gå.

Satt på konferens idag och tänkte på det lilla pickande hjärtat medan chefen pläderade. Kändes mysigt att få ha en liten hemlighet, med stort hjärta.

Vi fick en bild med oss... fast den får man ha bra med fantasi för att kunna tyda. Men man kunde se livmodern som svart och rund och den pyttelilla bebisen "simma" i mitten, med en navelsträng emellan. Hur häftigt som helst.

...men svårast är ju att inte berätta.

Ska få se bebisen igen i vecka 12, om 4 veckor. Till jul ska jag behålla min hemligheten, det lilla hjärtat.

Kram från Moa Li

• Sanna86

Idag fick jag gå och införskaffa mig en ny BH på lunchen. Fattar inte hur brösten kan växa så snabbt såhär tidigt! Vart ska det sluta någonstans?? Haha!

Moa Li: Vi har också sagt att vi ska vänta till jul med att berätta för dem som inte redan vet. Just nu vet bara våra föräldrar och en av mina kollegor. Däremot så ska jag till Ullared med tre kollegor i mitten av november. Tanken var att vi skulle övernatta och dricka vin på kvällen. Just därför kommer jag nog behöva berätta för de andra två kollegorna som inte vet nåt. Och om jag skulle hitta lite bebisgrejer där nere också såklart :) Men angående julen så tänkte vi göra nåt roligt, såsom att ge bort "nyheten" i ett paket eller så. Som till min bror ett paket när han får budskapet "Du ska bli morbror i juni" :P

• Moa Li

sanna, ja, tror ett sådant paket skulle vara uppskattat! Hoppas du kan hålla dig så länge från att berätta Skrattande

Imorgon ska svärföräldrarna få veta att de ska bli "farmor och farfar" i juni. Tror de kommer bli överlyckliga.

• Fru HH
    Mysgrodan skrev 2011-10-27 07:48:22 följande:
    Vi har BF samma dag!! =)
     Jag hade ett missfall i Juli i V 13 men fostret var dött sen V 7. Hoppas det går vägen denna gång. Mina syptom är lite ömma bröst och lite molvärk. Har även haft lite halsbränna. Dock så har jag mindre symptom än förra graviditeten om jag inte minns fel. Man blir ju lätt nojig när man haft missfall. Tror inte jag kommer att kunna njuta av detta förän jag gjort ett ultraljud. Jag ska på provtagning den 16/10 och inskrivning 26/10. Inga VUL om jag inte blöder. Hon skulle däremot testa min HCG nivå vilket dom tydligen inte gör i vanliga fall.

När ska du på dina besök och får du göra ett tidigt VUL? Hur gammal är du?
    Fy va jobbigt att få MF såpass sent, jag fick iaf mitt i v. 6 förra gången.
    Nog för att det känns i hjärtat ändå, men ju längre man gå desto mer lever man sig in i rollen.
    Jag hoppas verkligen att båda våra frön ska stanna kvar hos oss {#emotions_dlg.flower}

Jag har nog mer känningar denna gång än förra, men så fort det stramar till i men blir man ju skit nojig :(

Eftersom jag haft MF innan bokade dem automatiskt in ett VUL.
    Tror det är för att man ska kunna känna sig lite mer avslappnad till v. 12.
    Så säg att du vill ha ett, det är nog inga problem.

Jag ska på inskrivning och VUL 15 nov.
    Känns som en evighet, jag bara hoppas på att inga blödningar dyker upp!

Får jag fråga vad HCG nivå är?

Jag är 26, och du?
  • Fru HH
    Sanna86 skrev 2011-10-27 07:50:05 följande:
    Här är det samma sak som för dig. Mina bröst har redan blivit så stora att jag måste ut och shoppa mig iaf en ny bh vilken dag som helst. Och då är jag bara i v. 5+2. Jag trodde jag inbillade mig att de växt så mkt, men min sambo konstaterade att de var mkt större. Hungrig blir jag också väldigt snabbt och måste nu äta väldigt regelbundet.

Vid min förra graviditet växte brösten också otroligt mycket, så det verkar som att jag har samma sak att vänta mig.
    Ja det är helt otroligt, nu är nog mina svullna mest och jag hoppas det avtar snart...
    För nu har jag bara en sport BH liknande på mig och får knappt stängt mina skjortor ändå...
    Och ont gör dem!
    MEN sålänge det är för det lilla fröets skull får det göra hur ont som helst.
    ALLT är värt det Hjärta

Haha, konsitgt att man kan blir hungrig så fort redan.
    Och inte sugen utan HUNGRIG :)
    Jag tål ju inte så mycket frukt då jag är pollenallergiker, annars kan man ju vräka i sig sånt.
    Jag får hålla mig till bananer och vindruvor.
Svar på tråden BF juni 2012