linb skrev 2011-10-27 10:23:54 följande:
Hej!
Jag har också, enligt fl och olika appars uträckning blivit beräknad till den 30 juni. Jag mår relativt bra, har dock i över en vecka som väcker mig på nätterna och som förhindrar dagen lite. Forhoppningsvis ger den med sig lite för var dag som går. Sedan är jag konstant hungrig, äter cirka varannan timme för annars blir jag illamående och svimfärdig, försöker dock ta en frukt eller liknande då man inte vill gå upp i vikt som tusan :P Hur mår du själv? Har du känt av något ännu? Vad det en planerad graviditet? Jo försten, fryser som en tok gör jag också. Helgen ska bestå av shopping av tjocka koftor :)
Kram
mm jag räknade om för hade skrivit in fel mens-datum på appen, så nu är min bf 27e juni istället haha, inte så stor skillnad men men...
Jag brukade oxå vakna upp mitt i natten typ första veckan (alltså veckan innan jag plussade) men nu sover jag ganska bra.. Tycker det känns som att jag kissar lite mer än oftare, men min bröst känns som att dom inte är lika spända och ömma längre som dom va när jag plussade, men kanske jag inbillade mig mer då? Ah jag vet ej, man går omkring o tänker på det här heeeelaaa tiden.. Nu när jag vaknade så kände jag mig liite illamående för första gången, men vet ej om de va illamående pga hunger eller graviditet, det är över iaf nu när jag har ätit, men annars tkr jag inte de känns som så mkt mer, och det gör att jag blir helt nojig, men det hjälper ju inte att gå omkring att oroa sig egentligen (lättare sagt än gjort hehe), men man får se.. Jag är nog lite tröttare än vanligt oxå, men får se, jag är v. 5+2 nu, och har bokat in VUL lite längre fram, så slipper man vänta tills lååångt fram i graviditeten iaf..
Hmm annat jag känner oxå är typ ibland ngn konstig känsla både vänster o höger sida, t.ex om jag böjer mig eller stärcker på mig, så det är nog livmodern..
Jaa, vi blev gravida med meningen, inte så att vi satt och gjorde ägglossningstest, men vi va aktiva om man säger så heheh