• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • mydiamond
    EmeelieeA:när du skriver skumt du menar inget negativ då va:)? fått bruna små flytningar nu ikväll, men är väl ganska vanligt ändå?
  • EmeelieeA

mydiamond: Nej inget skumt som i dåligt, utan skumt som i att jag inte visste att jag var gravid innan det! Men vart lite misstänksam när det droppade ur brösten :P
    Jo bruna flytningar verkar vara ganska vanligt. Tycker jag har läst lite här o var i olika trådar om folk som haft det.
    Jag hade det en dag förra veckan också. :) Så länge du inte har ont eller att det kommer stora mängder osv så är det nog ingen fara :) 

• Norrlandstöus
    Mysgrodan skrev 2011-10-28 15:01:42 följande:
    Men hur ont ska jag säga att jag har haft då? Är det några andra symptom som är vanliga för utomhavandeskap?

säg att du har konstant värk på ena sidan och att det ibland strålar upp mot bröstet och sticker till.. jag hade det och när jag berättade det fick jag komma in på vul redan samma dag;) roligt att se den lilla ärtan
  • Speedofsound

Jag går in i v 9 snart, jag vaknar tidigt och mitt i natten och är vrålhungrig. Måste ju upp och äta annars blir jag illamående. Blir rätt jobbigt när man ska upp tidigt och jobba.. Någon som har nåt tips!?

• PetraK

Saravictoria: Jag går in i vecka 9 idag och jag har likadant. Vaknar vid 4 tiden vissa nätter och är hungrig/illamående, men jag har bara druckit lite juice eller kräm och sen har jag hållt mej tills jag ska gå upp. Ha nyponsoppa eller något bredvid sängen så behöver du inte gå upp ens.
    Sen försöker jag äta nånting sent på kvällen, vad som helst som går ner, så man inte äter middag klockan sex och sen ingenting mer.

Hörreni, en fråga till er som vill svara, hur har erat sexliv blivit sen ni blev gravida?
    Jag TÖRS inte ha sex än, vet att det inte ska vara farligt, men jag känner att om vi har sex och jag blöder pga känsliga slemhinnor eller så, så kommer det oroa ihjäl mej! Dessutom är jag inte speciellt sugen på sånt, jag är mer i stort behov av att vara nära. Kramas eller bara vara i samma rum. Vill inte att han ska iväg och jobba och så... Jag tänker mej att jag säkert törs ha sex efter ultraljudet, men bävar inför att jag kanske inte kommer våga då heller :(.

• Fru HH

Ha lite frukt och vatten vid sängen, ibland hjälper det att bara få i sig lite och framför allt att man tuggar. Vatten hjälper ju också. Så slipper du gå upp och gå till köket så man vaknar till.

• EmeelieeA

Längtar86: jag har haft sex ett par gånger utan blödningar etc. Men jag håller med dig, har inte alls samma sug. Men just nu mår man ju mest illa så det är inte så konstigt att man inte känner sig så sugen!

• Speedofsound

Nyponsoppa vid sängen är ju ett bra tips! Vatten kan göra att jag ibland blir mer illamående, känner hur det rinner ner i magen och lägger sig tomt där. Men nyponsoppa ska jag verkligen testa!

Jag är inte rädd för att ha sex, det ska väl vara bra? Men däremot har jag inget sug. Jag är konstant trött, lätt illamående, ont i magen och har väääldigt ont i brösten... :(

• Gullgrodan

Har haft sex 1 gång sen jag blev gravid... Å det är snart 7veckor sen.

• PetraK

EmeelieeA: Ne så är det ju också. Men det är jobbigt :/.Hoppas det blir bättre snart... Min man är dock väldigt förstående och han pysslar om mej så sjukt bra :). Han verkar ha likadant gällande det där med närhet :).

Svar på tråden BF juni 2012