• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Mysgrodan
    Fru HH skrev 2011-10-28 06:46:37 följande:
    Fy va jobbigt att få MF såpass sent, jag fick iaf mitt i v. 6 förra gången.
    Nog för att det känns i hjärtat ändå, men ju längre man gå desto mer lever man sig in i rollen.
    Jag hoppas verkligen att båda våra frön ska stanna kvar hos oss {#emotions_dlg.flower}

Jag har nog mer känningar denna gång än förra, men så fort det stramar till i men blir man ju skit nojig :(

Eftersom jag haft MF innan bokade dem automatiskt in ett VUL.
    Tror det är för att man ska kunna känna sig lite mer avslappnad till v. 12.
    Så säg att du vill ha ett, det är nog inga problem.

Jag ska på inskrivning och VUL 15 nov.
    Känns som en evighet, jag bara hoppas på att inga blödningar dyker upp!

Får jag fråga vad HCG nivå är?

Jag är 26, och du?
    Jag försökte verkligen få ett tidigt VUL men dom sa nej, bara om jag börjar blöda =( Jag får snällt vänta till typ V18-20 vilket känns som en evighet!!
    HCG är gravidhormonet. Om det är på en normal nivå så borde bebisen utvecklas normalt. Man kan bara mäta det i början av graviditeten.

Jag är 28 =)

Har börjat känna av halsbränna och i natt var jag tvungen upp och kissa 2 gånger!! Det måste vara ett bra tecken =) Jag håller tummarna för att vi får varsin bebbe i slutet på Juni! =)
  • bejb

idag har jag mått jätttedåligt på morgonen! usch å fy säger jag bara! samma sak för 2v sen på fredagen,men sen dess har det varit bra..tills idag! men det räckte med att spy en gång och ta lite frisk luft (snälla arbetskompisar som låter en ta det lugnt bara..) så då blev det nog bättre lite senare.

nu är det färdigt jobbat för denna vecka och jag känner mig så lycklig idag! lycklig att det gått ännu en vecka med lillskrutten i magen och jag känner mig riktigt gravid med en massa symptom. imorgon ska jag och gubben åka in till stan och söka lite nya kläder åt mig,eftersom ingenting passar längre.. nya byxor,bh,tights,tröja,vinterjacka! :)

må gott alla andra också och sköt om er och era små Hjärta

• IdaElinLivia040611
    mydiamond skrev 2011-10-27 12:51:45 följande:

Här är en till som också har en del symptom:) går in i vecka 9 imorgon! hade MF i somras och nu hoppas jag med hela mitt hjärta att det går vägen! 2 stl har jag gått upp i bh! har 75 runt om och största kupan, köpte på lindex som nu är för liten och dem har inte större:( Någon som har tips på bra BH affär?

Snart är det dags för andra samtalet hos BM den 14....då följer även sambo med! känns som det blir mer verkligt då!

Har också 75 runt och köpte går BH:ar på Twilfit. 75E har jag nu, hittade på rea för 75:-/st och eb på ord pris 199:- så jätte bra och billigt. Undrar var man ska köpa sen när man får mjölk i tutarna Förvånad
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • Fru HH
    Mysgrodan skrev 2011-10-28 07:19:39 följande:
    Jag försökte verkligen få ett tidigt VUL men dom sa nej, bara om jag börjar blöda =( Jag får snällt vänta till typ V18-20 vilket känns som en evighet!!
    HCG är gravidhormonet. Om det är på en normal nivå så borde bebisen utvecklas normalt. Man kan bara mäta det i början av graviditeten.

Jag är 28 =)

Har börjat känna av halsbränna och i natt var jag tvungen upp och kissa 2 gånger!! Det måste vara ett bra tecken =) Jag håller tummarna för att vi får varsin bebbe i slutet på Juni! =)
    Men gud va konstigt, det brukar man ju få om man är orolig bara ju. SPECIELLT om man fått missfall innan.
    Tycker du ska ringa en annan BM och kolla om inte dem kan hjälpa dig.

Ja fy tusan va halsbränna jag haft i 2 dagar nu!
    Men det börjar gå över nu....

Ja, alla tecken är ju ändå tecken på lycka :)
    Håller alla tummar jag har {#emotions_dlg.flower}
  • Fru HH
    bejb skrev 2011-10-28 10:50:34 följande:
    idag har jag mått jätttedåligt på morgonen! usch å fy säger jag bara! samma sak för 2v sen på fredagen,men sen dess har det varit bra..tills idag! men det räckte med att spy en gång och ta lite frisk luft (snälla arbetskompisar som låter en ta det lugnt bara..) så då blev det nog bättre lite senare.

nu är det färdigt jobbat för denna vecka och jag känner mig så lycklig idag! lycklig att det gått ännu en vecka med lillskrutten i magen och jag känner mig riktigt gravid med en massa symptom. imorgon ska jag och gubben åka in till stan och söka lite nya kläder åt mig,eftersom ingenting passar längre.. nya byxor,bh,tights,tröja,vinterjacka! :)

må gott alla andra också och sköt om er och era små Hjärta
    Jag fick tips från min kollega på "må-illa" tabletter som heter Postafen, prova dem.
    Det är inge roligt att må illa, fy tusan.
    Bävar inför den perioden, hoppas den inte kommer :(

Härligt men sån lycka, jag känner samma!
    Ha en underbar helg, med massa shopping ;)
  • mydiamond

okej tack för tipset!:)
    Asså jag måste fråga, jag går in i vecka 9 idag! igår när jag skulle lägga mig såg jag en vätskedroppe  ur bröstet? är inte det lite väl tidigt? det var mer vattnigt liksom?

• Norrlandstöus
    Mysgrodan skrev 2011-10-28 07:19:39 följande:

Jag är 28 =)

du kan ju säga att du har haft ont på ena sidan för då måste dom´göra ett vul för att utesluta utomhavandeskap..;)
  • Mysgrodan
    Norrlandstöus skrev 2011-10-28 12:04:11 följande:
    du kan ju säga att du har haft ont på ena sidan för då måste dom´göra ett vul för att utesluta utomhavandeskap..;)
    Tack för tipset! Är inte så bra på att ljuga men ska nog göra ett försök ;)
  • Mysgrodan
    Norrlandstöus skrev 2011-10-28 12:04:11 följande:
    Men hur ont ska jag säga att jag har haft då? Är det några andra symptom som är vanliga för utomhavandeskap?
  • EmeelieeA
    Mydiamond: Jag var gravid en gång tidigare och då läckte mina bröst kring v8-9, det var då jag starkt misstänkte att något var skumt :P Det ömmade och spännde som tusan! Jag satt utan bh och så kände jag att det vart lite blött på magen. Men mitt var ju inte helt vitt, det var en blandning kan man väl säga.
    Men den här gången så gör brösten knappt ont på mig! 
Svar på tråden BF juni 2012