• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • bejb

läste nyss att man inte ska bada bastu i början av graviditeten.. inte förrän man gått in i vecka 14. stämmer det?

• PetraK

I mammapraktika (en bok som jag har) står det att det inte är någon fara, men att man ska dricka ordentligt och använda sunt förnuft med värmen (så man inte blir överhettad). Men jag har även läst motsatsen på andra ställen, så jag vet inte.
    Undrar samma om att bada badkar (det är det bästa jag vet och det blir nästan varje dag så här års), är orolig att det skulle vara skadligt, inte för att jag badar kokhett och blir helt matt efter eller så... Tror dock inte det är någon fara...

• Speedofsound
    PetraK skrev 2011-10-29 13:43:39 följande:
    I mammapraktika (en bok som jag har) står det att det inte är någon fara, men att man ska dricka ordentligt och använda sunt förnuft med värmen (så man inte blir överhettad). Men jag har även läst motsatsen på andra ställen, så jag vet inte.
    Undrar samma om att bada badkar (det är det bästa jag vet och det blir nästan varje dag så här års), är orolig att det skulle vara skadligt, inte för att jag badar kokhett och blir helt matt efter eller så... Tror dock inte det är någon fara...
    Jag har läst att det ska vara okej, men man vet inte riktigt hur det påverkar barnet i höga temperaturer. Därför är det bäst att inte bada jättehett. Sen så har ju många problem med yrsel och att bada för varmt kan göra att man blir väldigt lätt yr. 
  • PetraK

Okey, ska höra med min bm vad som är "bra" temperatur, för jag är så frusen så här års och bad är i princip det enda som hjälper. Och bastu får jag om en månad så det vill jag också veta :).

• Speedofsound

Jag måste vara världens tråkigaste människa just nu. Det enda jag gör är sover! Jag har ett ganska krävande jobb som jag knappt orkar med för tillfället.. Vad kan man göra?

• Norrlandstöus
    PetraK skrev 2011-10-29 09:52:17 följande:
    Hörreni, en fråga till er som vill svara, hur har erat sexliv blivit sen ni blev gravida?
    Jag TÖRS inte ha sex än, vet att det inte ska vara farligt, men jag känner att om vi har sex och jag blöder pga känsliga slemhinnor eller så, så kommer det oroa ihjäl mej! Dessutom är jag inte speciellt sugen på sånt, jag är mer i stort behov av att vara nära. Kramas eller bara vara i samma rum. Vill inte att han ska iväg och jobba och så... Jag tänker mej att jag säkert törs ha sex efter ultraljudet, men bävar inför att jag kanske inte kommer våga då heller :(.

Det är som innan jag vart gravid,. varken jag eller sambon skulle stå ut utan sex så.. men jag har inte haft några blödningar allls och skulle jag börja få det skulle vi nog leva i celibat..:)
  • PetraK

Okey, hoppas jag kommer över rädslan, om inte nu så i alla fall efter ultraljudet.

• bejb

nu har jag äntligen fått skaffat mig ett par mammabyxor... såå skönt! blev en jeansmodell,riktigt snygga och bekväma! alla mina vanliga jeans går inte att knäppa knappen på längre så nu har jag äntligen nåt som passar :)
    var har ni hittat era mammakläder? köpte mitt på hm.. blev riktigt överraskad över utbudet på hm..fanns ju så mycket bra!

• Speedofsound

Bejb: Vilken vecka är du i? Jag är i V8 snart 9 och jag har inte växt nåt tycker jag. Har gått upp nåt kilo men inte växt nåt :) Kanske är bra så behöver det inte bli så många frågor på jobbet än :)

• EmeelieeA

Jag är i vecka 9 och har köpt gravid tights. Är större om magen men om det är bebis magen eller svullna tarmar vet jag inte!

Svar på tråden BF juni 2012