• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Fru HH
    Norrlandstöus skrev 2011-10-31 10:35:08 följande:
    någon som vet när man börjar kunna känna sparkar och hickningar?
    Kommer nog runt v. 20 enl dem omkring mig som är gravida eller som fått.
    Låååång väntan ;)
  • RocketQueen

Längtar86: Jag förstår det, på mitt jobb har vi byxor som påminner mest om kostymbyxor så de sitter verkligen inte skönt. :-/ Men jag har köpt ett par svarta kostymmammabyxor som jag ska börja använda när det blir officiellt. Det är nog inte helt populärt på jobbet men eftersom de inte erbjuder mammakläder av någon konstig anledning (det är minst en i månaden som blir på smällen på det där bygget ) så fixar jag det själv.

• PetraK

Lillalyckan: ja då är det ju lite märkligt att dom inte har en mammamodell! Jag tror att jag kommer få leta rätt på några byxor som är så lika våra som möjligt, och få pengar till det. Jag hoppas det i alla fall. Om jobbet kräver "uniform" så kan man ju inte bli tvungen att betala själv, eller hur?

• RocketQueen

Det har jag också tänkt på, vet faktiskt inte hur det är. Men jag har för mig att jag har hört att man kan lämna in kvittot och få tillbaka pengarna. Måste kolla upp det där...

• Gullgrodan

Nivatuq: Har du mycket symtom? Också v.8 idag. Har inga symtom alls direkt, frusen är väll det enda...

• Ma JoLi
    Gullgrodan skrev 2011-10-31 17:48:56 följande:
    Nivatuq: Har du mycket symtom? Också v.8 idag. Har inga symtom alls direkt, frusen är väll det enda...

Jag svarar fast frågan inte var riktad till mig ;) Jag gick också in i vecka 8 idag. Inte mycket symptom är heller. Är väldigt hungrig i perioder och trött i perioder. Brösten är också ömma. Idag kände jag mig för första gången lite svullen om magen (kan ju bero på annat). Annars väldigt lugnt.
  • Speedofsound

Jag hade nästan inga problem alls fram tills mitten av förra veckan. Då började jag må illa konstant och kunde inte äta någon tillagad mat. Mest fil, mackor och frukt. Men jag hoppas verkligen att ni slipper sånt! :)

• RocketQueen

Är i v.10 nu och mina symptom har gått upp och ner som en berg och dalbana. I vecka 6-8 mådde jag extremt dåligt. Kunde inte äta nånting förutom flingor, somnade så fort jag satt mig ner.  Sen i v.9 försvann allt utom de ömma brösten och nu har illamåendet kommit tillbaka igen. Men det går verkligen upp och ner, man vet aldrig när man vaknar vilken typ av dag det blir.

• bejb

lillalyckan> samma här! mådde illa för några veckor sen..och där emellan har det varit bättre men nu igen mår jag väldigt illa.. och inte bara på morgnar nu utan hela dagen t.o.m. :/ igår var en sån dag då jag bara tänkte "oh my goood..." hoppas på en bättre dag idag och att jag inte behöver springa och spy hela dagen på jobbet.
    hoppas du också får må bra idag!

Svar på tråden BF juni 2012