• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Mamma MB
    Speedofsound skrev 2011-10-31 18:40:15 följande:
    Jag hade nästan inga problem alls fram tills mitten av förra veckan. Då började jag må illa konstant och kunde inte äta någon tillagad mat. Mest fil, mackor och frukt. Men jag hoppas verkligen att ni slipper sånt! :)

Känner igen mig i det du skrev. Förra veckan va hemsk för mig, kunde inte nåt förutom lite fil och salta kex. Jag kunde inte ens vara i köket eller öppna kylskåpet... men köpte Prostafen och nu mår jag bättre.
  • Moa Li

Hej! Jag kör med svarta tights och har gjort det de senaste veckorna. Tights och tunikor. Jag var väldigt svullen i början, men nu har det lagt sig. Men jeans är inte bekvämt nu, så kör på mjukisvarianten.

• PetraK

Min värsta svullnad har också lagt sig, men som du skrev, jeans är inte skönt alls!!

Ni som äter/ätit postafen, hur pass trött blir man av det? Vågar jag ta en nu innan jag ska till jobbet? Står i butik och blir ensam efter 15-16, fram till 21. Jag vill inte bli helt snurrig för att jag blir trött (är det så det räcker till och blir över redan).

• Mamma MB
    PetraK skrev 2011-11-01 10:03:46 följande:
    Min värsta svullnad har också lagt sig, men som du skrev, jeans är inte skönt alls!!

Ni som äter/ätit postafen, hur pass trött blir man av det? Vågar jag ta en nu innan jag ska till jobbet? Står i butik och blir ensam efter 15-16, fram till 21. Jag vill inte bli helt snurrig för att jag blir trött (är det så det räcker till och blir över redan).

Jag har inte riktigt märkt av att jag blir trött av Prostafen. Jag känner mig pigg nästan hela dagen men sedan fram vid 19-tiden börjar tröttheten komma men det beror nog inte på prostafenen.
  • Mysgrodan

Jag är i V 6 nu och har molvärk till och från men bara på vänster sida? Är det verkligen normalt? I går stack det dessutom till riktigt rejält i vänster sidan, kan ha varit nån muskel som spökade för jag har en del träningsvärk i samma region men klart man blir orolig! Hur definierar ni molvärk och har ni det mer liksidigt?

• RocketQueen

Jag är en av dom som blir helt zombiefierad av postafen. Det är inte värt att ta dom för mig. Visst, illamåendet blir bättre men inte tillräckligt bra för att det ska vara värt tröttheten. Jag kan knappt fungera som människa när jag tar dom men det verkar vara väldigt individuellt det där.

• Gullgrodan

Jag drömmer så mkt nu för tiden, konstigt... Gör de aldrig annars.

• Speedofsound

Gullgrodan: det är bra att drömma! Och det är naturligt :) bara kroppen som ställer om sig lite :) jag har massa mardrömmar nu för tiden, men BM sa att det bara va bra egentligen. Man får vända det till nåt bra helt enkelt :)

• Fru HH
    Mysgrodan skrev 2011-11-01 11:07:29 följande:
    Jag är i V 6 nu och har molvärk till och från men bara på vänster sida? Är det verkligen normalt? I går stack det dessutom till riktigt rejält i vänster sidan, kan ha varit nån muskel som spökade för jag har en del träningsvärk i samma region men klart man blir orolig! Hur definierar ni molvärk och har ni det mer liksidigt?
    Jag har haft molvärk ett tag nu, inte mkt dock utan bara lite grann.
    Som en svag svag mensvärk.
    Kanske känns mer på ena än andra sidan beroende på vart den lille satt sig?
  • Fru HH

Usch, hade ju MF 28 aug, och det e inte lätt nu vill jag lova.
    Går och oroar mig HELA tiden  Gråter
    Tror att varje lite känsel är ett tecken på MF, fått lite färgförändring på pappret vid 2st toabesök.
    Ett i lördags och ett idag, jätte jätte jäääääte lite.
    Då tror jag direkt att MF är på gång... Fast jag är TOK gravid med alla mina symptom...

Usch va jobbigt detta är, ska på VUL 15 nov, känns som en evighet...

Svar på tråden BF juni 2012