• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Mysgrodan
    Fru HH skrev 2011-11-01 15:10:30 följande:
    Jag har haft molvärk ett tag nu, inte mkt dock utan bara lite grann.
    Som en svag svag mensvärk.
    Kanske känns mer på ena än andra sidan beroende på vart den lille satt sig?
    hmm...får hoppas det är helt normalt. Nån fler som har molvärk får gärna svara, snälla Skäms
  • Mysgrodan
    Fru HH skrev 2011-11-01 15:13:16 följande:
    Usch, hade ju MF 28 aug, och det e inte lätt nu vill jag lova.
    Går och oroar mig HELA tiden  Gråter
    Tror att varje lite känsel är ett tecken på MF, fått lite färgförändring på pappret vid 2st toabesök.
    Ett i lördags och ett idag, jätte jätte jäääääte lite.
    Då tror jag direkt att MF är på gång... Fast jag är TOK gravid med alla mina symptom...

Usch va jobbigt detta är, ska på VUL 15 nov, känns som en evighet...
    Jag vet hur det känns! Alla jag vet som har haft missfall har dessutom haft 2 stycken så jag går bara och väntar på mitt andra missfall. Men jag hoppas som du att alla symptom (som jag inte hade förra gången) är ett gott tecken! Skrattande

Men det är jättesvårt att glädjas åt sin graviditetefter ett missfall! Kommer inte att bli lugn förän jag fått göra mitt UL som väl förmodligen blir efter jul nån gång, du har tur som får göra ett VUL iaf! Glad

Kände mig oxå så ortroligt lurad förra gången då jag gick till V 13 innan jag började blöda och fick då göra ett VUL som visade att fostret dött redan i V7. Alla dessa veckor då jag gick på moln utan att veta. Ska jag få ett missfall till så hoppas jag att det visar sig snabbt så jag slipper bli lurad igen.

Jag håller iaf tummarna för oss!! Det ska nog gå vägen och gör det inte det så fortsätter vi att kämpa!! Skrattande
  • PetraK

Gullgrodan; jag drömmer inte heller så mkt i vanliga fall, men nu, herregud! Det går inte en natt utan att jag drömmer, flera drömmar per natt (känns som att det är från jag somnar tills jag vaknar) och det är både mardrömmar och "vanliga" drömmar, men alltid rätt konstigt. Skönt att det är ett gott tecken ;).

• Gullgrodan

Hoppas det. Jag drömmer mest mardrömmar, men även andra. Inatt drömde jag att jag blev ovän med sambon för en skitsak och gav tillbaka förlovningsringen. Igår drömde jag att han var till Ullared, dagen innan var vi på marknad, osv.. Jag minns drömmarna så väl också, men jag brukar jämt glömma bort vad jag drömt, men ej nu...

• Soerpaan

Jag har också molvärk, som en väldigt lätt mensvärk, kan också får som små hugg på sidan/ljumsken. Diskuterat detta på en annan tråd och lätt molvärk verkar vanligt. Rörande huggen så var det någon som hade pratat med sin barnmorska om det och att det beror på att livmodern växer. Många verkar oroa sig för MF, men jag försöker så gott det går trycka undan sådana känslor. Känns som jag inte ska ta ut sorgen i förskott, o då jag är gravid för första gg vill jag njuta så mycket jag bara kan... Men det är inte så lätt ibland när tankarna börjar vandra.

• honduvet

Det är klart att man är RÄDD för att man ska få missfall, men jag tror att går man och oroar sig och tänker på det för mycket så kanske det leder till att det blir så ialla fall. 
    Det är lite samma sak med sjukdomar. Går man och tänker hela tiden på att man "jo men jag har nog lite ont i halsen, går o känner efter oså, jo, imorrn blir jag sjuk" då är det klart det blir så.
    Tänker man i stället positivt och: "det här kommer gå så jävla bra" eller "nä fan, inte ska jag bli sjuk inte, jag kan då hålla mig frisk om jag bara vill och äter lite vitaminer". 
    Lite samma sak om man är deppig och inte vill bli glad, klart som sjutton att man går runt o är deppig då att allt känns skit!
    Man kan tyvärr ändå inte påverka ett missfall eller MA , så NJUT istället av att ni är gravida och tänk att era kroppar är friska! Tänk att varje litet symptom är ett tecken på att ni faktiskt har ett liv där inne som håller på o möblerar om för att få plats och det är klart de kan komma ett hugg då och då eller att man har lite molvärk - det är fullt normalt. Hellre tecken än inga tecken, då kanske man ska oroa sig. Men tänk på att man inte behöver känna något varje dag heller, såhär i början. Även små blödningar är normalt i små mängder. 
    Såå, hejja oss nu, tänk positivt, okej? :) :) 

• AgnesGN

Vid illamående har jag tips - åksjukearmbanden. Funkar för det mesta på mig, inte alltid dock... Postafen blir jag trött av, men är ju redan helt paj av trötthet så kan inte säga skillnad egentligen...

Angående drömmar så drömmer jag väldigt mycket nu sen jag fick veta att jag var gravid. Är väl mycket som behöver bearbetas... Tror det är ganska normalt vad jag förstår?

• Norrlandstöus
    honduvet skrev 2011-11-01 21:12:17 följande:
    Det är klart att man är RÄDD för att man ska få missfall, men jag tror att går man och oroar sig och tänker på det för mycket så kanske det leder till att det blir så ialla fall. 
    Det är lite samma sak med sjukdomar. Går man och tänker hela tiden på att man "jo men jag har nog lite ont i halsen, går o känner efter oså, jo, imorrn blir jag sjuk" då är det klart det blir så.
    Tänker man i stället positivt och: "det här kommer gå så jävla bra" eller "nä fan, inte ska jag bli sjuk inte, jag kan då hålla mig frisk om jag bara vill och äter lite vitaminer". 
    Lite samma sak om man är deppig och inte vill bli glad, klart som sjutton att man går runt o är deppig då att allt känns skit!
    Man kan tyvärr ändå inte påverka ett missfall eller MA , så NJUT istället av att ni är gravida och tänk att era kroppar är friska! Tänk att varje litet symptom är ett tecken på att ni faktiskt har ett liv där inne som håller på o möblerar om för att få plats och det är klart de kan komma ett hugg då och då eller att man har lite molvärk - det är fullt normalt. Hellre tecken än inga tecken, då kanske man ska oroa sig. Men tänk på att man inte behöver känna något varje dag heller, såhär i början. Även små blödningar är normalt i små mängder. 
    Såå, hejja oss nu, tänk positivt, okej? :) :) 
    Klockrent! nu brudar ser vi framåt:D
  • Speedofsound

Köpte armbanden idag och de är oslagbara! Idag åt jag min första tillagade måltid, har inte kunnat få ner nåt på 1 vecka!
    Drömmarna är jättenormala att ha fick jag förklarat för mig idag :)

Svar på tråden BF juni 2012