• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • AAEV

Ensortsmamma: Jag jobbar ju i "branschen" och kan verkligen hålla med om att det är hutlösa priser både på döds och minnesannonser. Vi har många kunder som väljer att inte ha dödsannons bara för att det kostar så himla mycket! :(

På tal om annat så känner min kropp verkligen av att den behöver lite mer kalorier än vanligt, är vrålhungrig vid tretiden på eftermiddagen. brukar inte vara det i vanliga fall :) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Ensortsmamma

Tack vad gulliga ni är allihopa. Efter mycket diskuterande och måååånga tårar ikväll så har vi (nog) kommit fram till att vi ska göra lite extra fint på graven , vilket vi skulle gjort ändå men kanske beställa nått fint arrangemang.
    Förstår inte som en del också säger hur man kan ta så mycket pengar från folk. De är ju ingenting man vill lägga 600:- på, hade det vart hennes dop hade jag inte tvekat. känner mig hemsk, trodde verkligen inte att det skulle vara så dyrt, blir så ledsen med när det inte blev som jag hade tänkt mig. Men jag hoppas att Maja förstår och förlåter sin mamma..

• Uddabus

Klart att hon gör... Det är tanken o handling osv som räknas..

Vi är för materialistiska osv idag att jag blir tokig.

Varför skulle du vara en dålig mamma pga en annons i tidningen?

Du älskar ju ditt barn lika mycket vilket som...

• gammelmamma

Håller med, er omtankte och kärlek visas inte genom annonsen. Egentligen borde det bojkottas av alla så att de blev tvungna att sänka priset, eller ännu hellre ha det gratis som grattishälsningar till barn

• AAEV
    gammelmamma skrev 2012-04-26 22:22:21 följande:
    Håller med, er omtankte och kärlek visas inte genom annonsen. Egentligen borde det bojkottas av alla så att de blev tvungna att sänka priset, eller ännu hellre ha det gratis som grattishälsningar till barn
    Här kostar grattisannons 120 kr för barn! 
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Lina007

Att man aldrig lär sig!

Jag tyckte tidigare idag att tvättkorgen började bli aningen full och hade turen att det fanns en ledig tid mellan 17-22. Sen har jag städat genom hela lägenheten och sambon har rensat ur på grejer som fått flytta ner i källaren eller hamnat på återvinningen.

När jag är nere i tvättstugan andra gången så låser sig fogarna totalt och ont som satan gjorde det så klart! Så jag får stå där, över en tvättvagn, i ungefär tio minuter innan det släpper.

Och nu har jag så kriminellt ont i nacken och ryggen av att ha tjurat på och burit de där förbannade tvättkassarna och sen jag har lagt mina stödstrumpor på ett så himla bra ställe att jag inte hittar dem, så benen gör ont och ser ut att tillhöra en elefant...

MEN! Jag tror närmare bestämt att det skönaste i underklädesväg som jag köpt under denna graviditet är gravid-trosorna! Jag hade aldrig såna när jag väntade sonen men idag kunde jag inte låta bli att köpa två par och fasen vad sköna de är!!

Så, nu har även jag fått gnällt av mig lite. :-P

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Bumman79

Idag var jag på föreläsning om förlossning och eftervård på Danderyds sjukhus.

En del hade man hört på föräldrautbildningen men lite var ju ändå nytt. Kul att höra lite om hur rummen ser ut å vad det finns där inne osv...å roligaste var nog att lyssna på eftervården på patienthotellet det är ju det man ser fram emot när allt är över.
    Båda kvinnorna som föreläste verkade ju hur gulliga som helst så är alla som dem så kommer man ju att känna sig trygg på BB iaf...

• gizmolarson

Ensortsmamma- det är svindyrt att sätta ut just sånna annonser i tidningen, jag skulle sätta ut en när min X å bästa vän dog p det skulle gå på flera tusen.. Hemskt..

• Dancia

Lina007: usch, lider med dig. Jag har också varit lite extra tjurig ikväll för att det gör mer ont än vanligt i fogarna. Var ute med hunden tidigare idag. Jag gör nästan aldrig det längre eftersom jag inte klarar av att gå promenader med fogarna och förvärkar men jag längtade ut och behövde frisk luft och ville försöka lite försiktigt.

Hinner gå 200 meter från huset och så kommer det en lös hund mot oss och min hund snurrar runt som en duracell kanin och jag vrids på alla håll och kanter då jag försöker hålla kvar min hund och samtidigt håller min 2,5-åriga dotter i andra handen. Detta resulterade i att min kropp gjorde tvister och rörelser som inte alls är bra när man har foglossning och det kände jag direkt efter när jag försökte ta första stegen från platsen :(.

Så efter det har jag varit på så himla dåligt humör och liksom varit "sur" för att min kropp blev ännu mer förstörd av en helt onödig händelse.

• Dancia

Ensortsmamma: Jag tycker det är fruktansvärt att de kan ta så mycket betalt för en liten annons. Tycker ni gör helt rätt i att istället göra något extra fint på graven. Du är absolut ingen sämre mamma för det.