• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Annelie81

Enortsmamma- nä absolut inte! Tycker att det var en onödigt dyr kostnad! Kör på den för 600:- ! Det viktigaste minnet har ni ju i era hjärtan *kram*

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-04-25 22:47:46 följande:

Får jag fråga va ditt blodsocker ligger på i snitt innan och efter måltid? Börja med mina tester idag nämligen
    Ligger på ca. 4,6 på morgonen och runt 6,6 efter frukost. 4,2 före lunch och runt 6 efter. Runt 5 innan middag och ca 7 efter. Toppnoteringen är 9,0 efter middag då jag ätit thaikyckling i kokosmjölk och jasminris som var enormt starkt så jag drack nog nästan fyra glas 7up till. Där var ju ganska så många blodsockerhöjande faktorer: kokosmjölk (antar jag), jasminris och dricka.
    Hur går det för dig? 
  • LillaGrynet

Ensortsmamma: Du är absolut ingen dålig mamma för det.. Att dem kan med att ta sådana priser:-O Kan ni ju hellre göra nåt fint på graven och minnesvärt...

• Havsjungfrun
    conda skrev 2012-04-26 08:33:24 följande:
    TUL idag, magen har växt alldeles för mycket de senaste tre veckorna, fick gå över på insulin i måndags. Fyra sprutor och sex stick varje dag, känner mig som en nåldyna... Sjukskriven blev Jag också, skönt men samtidigt lite jobbigt att inte ta examen denna gången heller. Fick iaf sjukskrivning tom 1 juni, bf 10 juni. Bm sa att jag ev. Blir igångsatt tidigare denna gång. Usch vad gnällig jag låter...
    Usch, vad jobbigt för dig men det är ju viktigt att behandla när det behövs. Försök nu njuta av din lediga tid även om jag förstår att det känns tufft att inte fixa examen innan bebisen kommer.
  • Havsjungfrun

Ensortsmamma: Nej verkligen inte! Vilka galna priser.

Ska till bm imorgon. Är nu v. 34+2. Om inte bebisen har vänt sig imorgon ska hon skriva remiss för ett vändningsförsök och det kommer hon att behöva för den här bebisen ligger envist med rumpan nedåt och huvudet vid naveln. Vi ska skriva önskemålen inför förlossningen också. Eg. ska man göra det senare men eftersom sonen föddes i v. 36 så vill jag ha det klart nu.
    Efter besöket bär det av på hotellövernattning och restaurangbesök med maken för att fira vår 5-åriga bröllopsdag Hjärta. Packade BB-väskan idag och tar med den i bilen i fall att.

• conda

Ensortsmamma: Om du känner att du vill sätta in en annons för din egen skull så gör det, men alla som känner dig vet hur mycket ditt barn betyder för dig, med eller utan annons. Din flicka kommer alltid finnas med dig. Mina yngre barn pratar ofta om Lina och vi firar alltid hennes födelsedag. För vår familj är det helt naturligt att storasyster Lina finns runt oss och kikar till oss ibland. =) TUL gick bra idag, bebisen ligger på +13% vilket innebär ca 200 g. Helt ok med andra ord - så skönt! Sockret däremot åker upp och ned, imorgon får JAG inte äta gröt till frukost utan får nöja mig med 2 knäckebröd och vatten, jag som alltid äter gröt.. =) men förhoppningsvis så kanske det ligger mer stabilt till lunchen då...

• gammelmamma

Enortsmamma: fruktansvärt att de kan med att ta såna hutlösa priser och utnyttja människors sorg, du är absolut ingen dålig mamma även om jag förstår att du blev ledsen

• JennieJ
    Havsjungfrun skrev 2012-04-26 21:06:17 följande:
    Ligger på ca. 4,6 på morgonen och runt 6,6 efter frukost. 4,2 före lunch och runt 6 efter. Runt 5 innan middag och ca 7 efter. Toppnoteringen är 9,0 efter middag då jag ätit thaikyckling i kokosmjölk och jasminris som var enormt starkt så jag drack nog nästan fyra glas 7up till. Där var ju ganska så många blodsockerhöjande faktorer: kokosmjölk (antar jag), jasminris och dricka. Hur går det för dig? 

Inte allt för olikt mig då (än så länge) är inne på min andra dag bara men Än så länge har de sett ut så här : innan frukost 4,7 både dagarna. Efter frukost 7,2 och 7,7. Innan lunch 4,8 och 5,0 sedan efter lunchen 5,8 och 7,0. Innan middagen 4,3 och 4,4 och efter middagen 6,6 och 6,2 och igår innan säng gång låg de på 7,2 (ätit kvällsmat). Tycker personligen inte de är något än att anmärka på så jag fattar inte hur jag kunde få så högt på glukosbelastningen?
  • Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-04-26 21:28:20 följande:

Inte allt för olikt mig då (än så länge) är inne på min andra dag bara men Än så länge har de sett ut så här : innan frukost 4,7 både dagarna. Efter frukost 7,2 och 7,7. Innan lunch 4,8 och 5,0 sedan efter lunchen 5,8 och 7,0. Innan middagen 4,3 och 4,4 och efter middagen 6,6 och 6,2 och igår innan säng gång låg de på 7,2 (ätit kvällsmat). Tycker personligen inte de är något än att anmärka på så jag fattar inte hur jag kunde få så högt på glukosbelastningen?
    Ser ju fint ut tycker jag. Hoppas att det håller sig så! Har du ändrat maten mycket? Är väl ofta så när man ligger på gränsen som jag gör att man är lite glukosöverkänslig men inte för den sakens skull har grav.diabetes.
  • JennieJ
    Havsjungfrun skrev 2012-04-26 21:30:54 följande:
    Ser ju fint ut tycker jag. Hoppas att det håller sig så! Har du ändrat maten mycket? Är väl ofta så när man ligger på gränsen som jag gör att man är lite glukosöverkänslig men inte för den sakens skull har grav.diabetes.

Har ändrat en hel del med tex bröd osv och jag äter ett mål mer per dag! Dricker bara light saker och gjort de en vecka ja så lite har jag allt ändrat