• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • emersson75
    LillSnurr82 skrev 2012-05-08 20:26:19 följande:
    Hi hi! Kan just nu ändå inte lägga upp bilder på familjeliv då ja endast har tillgång till iPad och iPhone. Men du kanske har Facebook ? Där kan jag och har jag lagt upp bilder på hästarna..
    Facebook har jag,  kan skicka pm med mitt namn, vet inte om jag lagt upp så många bilder på hästar men min första bild är iaf på hästarna,  Min vanliga dator är trasig så jag har bara en tråkdator nu och där finns det inte en endaste bild tyvärr, men jag kika gärna på dina bilder på fb, hästar är ett gift, man kan aldrig se sig mätt på dem :D

För att skriva lite barnrelaterat så kan jag tillägga att jag ska till Bm i morgon, ska bli mysigt att höra hjärtljuden och mindre mysigt att prata om den kommande förlossningen ;)
  • LillSnurr82
    emersson75 skrev 2012-05-08 20:36:44 följande:
    Facebook har jag,  kan skicka pm med mitt namn, vet inte om jag lagt upp så många bilder på hästar men min första bild är iaf på hästarna,  Min vanliga dator är trasig så jag har bara en tråkdator nu och där finns det inte en endaste bild tyvärr, men jag kika gärna på dina bilder på fb, hästar är ett gift, man kan aldrig se sig mätt på dem :D För att skriva lite barnrelaterat så kan jag tillägga att jag ska till Bm i morgon, ska bli mysigt att höra hjärtljuden och mindre mysigt att prata om den kommande förlossningen ;)

Låter bra :) Skulle ha vart hos bm i dag. Men eftersom jag är gräsänka och tiden jag skulle vara där var precis när lillan sover middag och vi sen äter.. Så jag avboka. Hitta ingen barnvakt heller. Men men.. Är ju inte långt kvar tills nästa möte om 2 veckor, så är nog ingen fara.. :)
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillSnurr82
    Uddabus skrev 2012-05-08 21:09:31 följande:
    Jag la in på min fölunge så ni är inte först ;)

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • Bumman79

Nu tror jag att jag vet varför jag har haft ont i huvudet så ofta, känt mig svag i kroppen, andfådd,supertrött, och varit nära att svimma flera ggr.

BM trodde ju först att det var kraftiga blodsockerfall men efter mycket tjat fick jag gå å ta ett prov på mina järndepåer...som visade sig ligga på 3. Inte alls bra. HB:t ligger på ca 106 tror jag vilket är rätt oki men rätt lågt tror jag.
    När jag skrev in mig hade jag 134 i HB och 18 i järndepåer så det har verkligen sjunkit...å pga min känsliga mage (IBS) så kan jag  inte ta järntabletter får så fruktansvärt ont i magen av dem.
    Så nu skulle BM höra efter om jag inte kunde få dropp med järn...

• Bumman79
    gammelmamma skrev 2012-05-08 21:29:28 följande:
    Är det någon här som har tänkt föda hemma?
    Å fy vilken läskig tanke :P. Men vissa kanske är intresserade av det :).
  • gammelmamma
    Bumman79 skrev 2012-05-08 21:31:29 följande:
    Å fy vilken läskig tanke :P. Men vissa kanske är intresserade av det :).

Ja för mig är det otänkbart men vissa gör ju det så jag var lite nyfiken om det var någon här och hur man i så fall tänker:)
  • AAEV
    gammelmamma skrev 2012-05-08 21:29:28 följande:
    Är det någon här som har tänkt föda hemma?
    Nej fy fan, aldrig i livet! Men mina andra förlossningar har ju varit långa och då har jag behövt bra smärtlindring. Jag hade varit alldeles för orolig att barnet inte skulle må bra, vi har ju en timme till sjukhus (40 min med ambulans) så det skulle nog inte funka här :)
    Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • UnderbaraPojke

Hemmaförlossning - NEJ TACK =)

Jag hade tänkt börja baka lite och lägga i frysen så man har när man får gäster senare =) Men kommer bara på kanelbullar =/
    Någon annan som har något förslag på vad man kan baka mycket av och som går att frysa in ?

Hur är det med Redbull på förlossningen? Får man dricka det där ?