• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112

Underbara Pojke: Dumle-kakor! Som drömmar fast med Dumle... Farligt goda och supersmidiga att baka! :)

• Baby1112

Trots en relativt lätt första förlossning skulle jag aldrig varken vilja eller våga föda hemma. Är alldeles för nojjig för det, nåt kan ju gå fel... :)

Men min yngsta syster föddes hemma, oavsiktligt dock. Pappa var inte ens hemma utan jag fick ringa efter ambulans och hela alltet. (väldigt rörigt och körigt ett tag där) Min mamma har fått tre barn och säger jämt att om hon skulle haft fler hade hon velat föda hemma igen... Tycker hon är konstig!!! :)

• Polarlantis

NU vill jag sluta jobba! PUST! Är så himla trött och har ont hela tiden och får inte sova...inte på topp precis och då ska man försöka göra en massa bra på jobbet samtidigt som man letar vikarie och ska på konferens, suck! Men bara tre veckor till så...om den inte tittar ut innan dess...händer mycket i magen nu, det ilar och har sig och värken kommer och går...en och annan förvärk också har jag på känn, ont gör det iaf. Men inget regelbundet eller så. BM nästa vecka, hoppas plutten är fixerad då!

• lycka 4

sockerkakor i alla olika varianter är perfekt att frysa in.

• PojkarnasMamma85

Inatt vaknade jag av värkar, ja riktiga värkar! De höll på i 40-45 min med allt från 2-8 min mellanrum. Efter att jag tagit Alvedon klingade dem av och jag kunde gå och lägga mig och sova igen. Nu är jag öm i magen och känner att bebisen trycker neråt nåt ofantlgt emellanåt vilket gör riktigt ont i underlivet.

Snart kan det väl sätta igång på riktigt istället!

• Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-05-08 21:29:28 följande:
    Är det någon här som har tänkt föda hemma?
    Nej, inte om jag kan undvika och det lär jag nog hinna.
  • UnderbaraPojke
    Baby1112 skrev 2012-05-09 08:03:27 följande:
    Underbara Pojke: Dumle-kakor! Som drömmar fast med Dumle... Farligt goda och supersmidiga att baka! :)

Hm detta lät ju riktigt mumsigt =) Gör du vanliga drömmar och "hackar" i dumle eller hur gör du ??
  • IdaElinLivia040611

Ingen hemförlossning för mig heller, känner mig trygg på sjukhus och skulle aldrig våga riskera något.

Hade sjukt ont i ryggen igår. Var på IKEA för att handla spjälisen och lite täcken och lakan och sånnt. Fick ta en alvedon för jag hade sån sjukt konstig smärta. Det släppte efter ett tag som tur var.

Idag ska jag skruva ihop sängen och bädda den. Måste göra plats för hans kläder också. Har inte ens kollat hur mycket som finns efter Livia som han kan använda.
    Lite nytt skall allt inhandlas:)

Har fortfarande inte fixat amningsbh mm fastnade i solen i går så det blev ingen shopping till mig. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618