• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Essence

USCH! Drömde inatt att bebisen inte levde längre. Vaknade imorse med världens ångest och kände inga rörelser. Jag satte mig upp och knuffade på magen åt både höger och vänster. Tog ungefär 20 minuter innnan jag fick något svar där innifrån. Herreguuud vad orolig jag var under tiden! =\

• zenoble

Inatt fick min vän sin lilla tös, snacka om att man blir sugen nu!! På söndag är jag fullgången och hoppas hoppas bebis vill komma snart :)

Undra vem som är näst på tur? Spännande ju :)

• Havsjungfrun

Hade ont i magen, som håll i häger sida och stenhård mage hela kvällen igår. Badade varmt och hade värmedyna på tills jag somnade. Stenhård mage hela natten. Tog Alvedon vid 4-tiden och då blev det lite bättre. Magen är stenhård idag med och förvärkar. Ska på 2*30-årskalas imorgon kväll. Köpte presenterna först i onsdags efterson jag inte visste riktigt hur det blev och nu vill jag verkligen kunna gå så jag hoppas på att det ska vara lugnt till imorgon natt i alla fall. Tar det superlugnt idag. Tog t.o.m. bilen nerför backen för att lämna sonen vid skolbussen eftersom det gjorde ont bara av att klä på mig...

zenoble skrev 2012-05-11 07:52:10 följande:
    Inatt fick min vän sin lilla tös, snacka om att man blir sugen nu!! På söndag är jag fullgången och hoppas hoppas bebis vill komma snart :)
    Undra vem som är näst på tur? Spännande ju :)
    Ja, snart kommer de börja att ploppa ut på ett löpande band. Vi kanske skulle ha någon lista på födda bebisar i tråden...

• UnderbaraPojke

28 dagar kvar !!!

Är såååå trött på illamåendet nu :( MEN förutom det så har jag faktiskt för första gången börjat njuta av graviditeten. Dock har inte bebisen sjunkigt ännu så han trycker fortfarande på magsäck och lungor men jag har äntligen hittat en sovställning som fungerar KANON!!! Tror ni alla förstår hur mkt det betyder :)
    Det har dock inte gått upp för mig att jag faktiskt ska bli mamma, fast jag längtar kan jag inte riktigt förstå det. Antar att detta kanske inte är helt onormalt med första barnet.
    Jag kan inte ta kläderna och försöka se framför mig en bebis - MIN bebis - i dem kläderna. Det går bara inte. Men ändå så längtar man såå tills det e dags.

Många tankar som snurrar här med...

• Elvis Mamma

UnderbaraPojke: Jag har heller inte alls fattat att jag faktiskt ska få en bebis, de känns så otroligt overkligt, precis som när jag väntade sonen å jag har så svårt att liksom glädjas och slappna av innan bebisen ligger i mina armar, vägen dit känns så lång även om de är så nära men nu börjar man på allvar längta Skönt att du hittat en sovställning som funkar, min mage är ännu inte i vägen när jag ska sova men de står nog inte på förens den exploderar i storlek

• Lina007
    Tesssi skrev 2012-05-11 07:08:11 följande:
    Igår kväll hade jag regelbundna förvärkar/sammandragningar i ca 2-2,5h, men de var inte så täta att vi kände att vi behövde ringa förlossningen. Det börjar verkligen närma sig!

Jag blev lite nojjig så jag la i ett plastat frottélakan i sängen på min sida, i fall vattnet går. Jag vill ju inte förstöra bäddmadrassen.

Haha, härligt att höra att man inte är ensam. Jag har nämligen också tänkt göra det för att ev skydda den. :-P
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • emma78

Har börjat drömma såååå otroligt konstiga drömmar.....har hört att man gör det mot slutet....
    I förrgår drömmde jag att bebisen hade epelepsi i magen!!?  hahaha förmodligen sparkade den som attan när jag sov och på något sätt fick jag in det i drömmen.....men jag åkte till bb i lugn och ro och läkaren sa bara lugnt att bebisen hade ett epelepsianfall i magen och att allt var typ normalt! Igår drömmde jag att jag gick på toa och slemproppen gick,efter slemproppen kom det ut en stor "hjärnliknande" klump och när jag skulle plocka upp den från toaletten fick jag upp min ryggrad tillsammans med bäckenet så som ett skelett ser ut i skolan ni vet!?men samma sak där inget konstigt,åkte till bb och allt var i sin ordning!!hahahahaha
    Tänk vad en graviditet kan sätta diller i hjärnan!!Ska bli skönt att få sova "normalt" snart..... 

• NinnaBus

Jahapp...
    Skulle hämta yngsta sonen på förskolan 11.45.
    Men 11.30 så ringer förskolan och frågar om han kan få vara kvar till kl 13.
    De skulle ha lite mys med glass efter maten och tyckte att det var tråkigt om han missade det.
    (Han går allmän förskola så han går alltid hem innan maten annars.)
    Blev så glad att de tänkte på honom så han får vara med också.

• Baby1112

Har varit på förlossningen och vänt pga molvärken. Tappen är nästan utplånad och är öppen 1,5 cm. Liten blödning jämte. Bebisen väger ca 2300 gram nu (v.35+2). Så antingen fortsätter det eller också kan det stanna av...
    Dock började slemmisen lossna nu när vi kom hem! :)

• Zvartaliljan

Nu håller jag äntligen på o packar för att åka HEM!! Efter 3,5 veckor så ska det bli underbart o få komma hem till familjen