• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2012-05-10 20:55:04 följande:
    Godkväll. Nu äntligen är det på väg åt rätt håll här. Lille Emilio slipper nu (förhoppningsvis) sola mer och imorgon blir sista blodtransfusionen, sen är det planerat att vi ska få åka hem med hemsjukvård på lördag!! Gud vad jag längtar! Bara jobbigt att svärföräldrarna och mannens systrar bestämt sig för att komma just på lördag, jag tycker de kan hålla sig borta ett bra tag till men nej se det går inte...kommer börja min hemvistelse med att låsa in mig i sovrummet med Emilio...
    Skönt att ni förhoppningsvis är på g hem! Men allvarligt, ni behäver tid med bara familjen efter att knappt ha träffat barnen på flera veckor. Se till att maken sätter stopp för besöket!!! Kram
  • Bumman79
    Havsjungfrun skrev 2012-05-10 19:41:24 följande:
    Det ingår att ha lite ångest över vad som komma skall på slutet. Kom på härom morgonen att "herregud, det blir en till att potträna". Precis som om det skulle vara den jobbigaste delen Flört. Precis som du skriver är man så trött nu. Längtar tills bebisen är ute för då blir man trots allt av med de flesta krämpor ganska så omgående och blir piggare igen. Sommar och skönt får vi också Solig
    Ja vilken härlig tid att få barn jag har alltid drömt om ett vår/sommarbarn :). Skönare än att behöva sitta inne med 10-30 minusgrader när barnet är nyfött...eller bara att åka till BB när det är isgata på vägarna....

Ja man kanske blir piggare barnet är väl som ett lyckopiller ;). På något sätt måste det gå...även om man så skulle vara trött å deppig ibland...man måste försöka vila tror jag på om man har möjlighet.
  • Zvartaliljan
    Havsjungfrun skrev 2012-05-10 21:16:57 följande:
    Skönt att ni förhoppningsvis är på g hem! Men allvarligt, ni behäver tid med bara familjen efter att knappt ha träffat barnen på flera veckor. Se till att maken sätter stopp för besöket!!! Kram

Problemet är att en av systrarna bor i Italien och redan köpt flygbiljett, flyger imorgon. Var bestämt innan vi fick veta att vi skulle få åka hem då de skulle komma för o träffa de andra barnen. Så det blir svårt o avstyra då hon bara är i Sverige över helgen o svärfar åker till Kina på måndag o är borta ett tag. Så jag får väl bita ihop o stå ut...avskyr min svärmor o har inte träffat henne sen i oktober då vi rök ihop som satan...så det lär ju vara en hel del spänning i luften...
  • Bumman79
    Emma Stark skrev 2012-05-10 20:45:50 följande:
    Jag har börjat tänka att "hjälp, ska vi verkligen fixa att uppfostra ett barn in i det samhälle som vi lever i. Allt vi gör och säger påverkar barnet och hur hon blir som människa. " DET känns som ett fruktansvärt stort åtagande. Nästan lite ogreppbart t.o.m :S 

Förmodligen ändrar sig dessa tankar när barnet väl kommer och när man faktiskt kommer in i en vardag igen tillsammans med denna lilla människa :)
    Jo mycket tankar/känslor har man ju...jag kan tänka lite oroligt redan nu på tonåren att jag inte vill att barnet ska vara tidig med att börja dricka och börja röka och sådant...helst ska den väl vilja sitta hemma hos mamma på kvällarna å kolla på tv ;).

Man vill inte bli för hönsig heller...men ändå få ett väluppfostrat barn som det går bra för såklart...
  • Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2012-05-10 21:21:39 följande:

Problemet är att en av systrarna bor i Italien och redan köpt flygbiljett, flyger imorgon. Var bestämt innan vi fick veta att vi skulle få åka hem då de skulle komma för o träffa de andra barnen. Så det blir svårt o avstyra då hon bara är i Sverige över helgen o svärfar åker till Kina på måndag o är borta ett tag. Så jag får väl bita ihop o stå ut...avskyr min svärmor o har inte träffat henne sen i oktober då vi rök ihop som satan...så det lär ju vara en hel del spänning i luften...
    Oj då, då var det ju väldigt mycket krångligare... Hoppas att det går bra i alla fall! 
  • Baby1112

Funderade senast idag på hur jag ska orka med en liten till. Men kom fram till att man alltid klara sig. Min dotter är det bästa som finns. Men vissa perioder får man ta en dag i taget för att orka med. Hade någon sagt till
    mig när hon föddes att du kommer inte att få sova alla på tre månader för hon kommer skrika typ jämt (kolik) så hade jag bara sagt glöm det. Jag gör det inte!!! Men sen räcker det med ett litet leende, gurgel eller blick så är man fast och har glömt allt jobbigt... :)

Zvartaliljan: kul att ni får åka hem. Tråkigt med massa besök bara...

• Tesssi

Igår kväll hade jag regelbundna förvärkar/sammandragningar i ca 2-2,5h, men de var inte så täta att vi kände att vi behövde ringa förlossningen. Det börjar verkligen närma sig!
    Jag blev lite nojjig så jag la i ett plastat frottélakan i sängen på min sida, i fall vattnet går. Jag vill ju inte förstöra bäddmadrassen.

• Baby1112

Nu har jag haft ihållande kraftig molvärk i ryggen i ganska exakt tolv timmar... Men bara lätta sd till och från. Men denna molvärk gör att jag varken kan sitta, ligga, stå eller gå någon längre stund... Det här suger!!!
    Antingen får den hoppa ut eller lugna ner sig så jag kan leva normalt igen...

Har dessutom åkt på en dunderförkylning!!! :(

Så idag är livet bara blä!!!

• lycka 4

Ang funderingarna kring barn mm . Jag kommer ihåg när jag fick min dotter , nummer ett . Jag va ung hade just fyllt 20 och jag å pappan hade varit tillsammans i 9 månader =) ( blev gravid efter ca 2 veckor )

Jag tyckte allt va rätt enkelt å vi levde lite som vi ville hon va ju liksom gullegrisen bland alla vänner å första barnbarnet på båda sidor mm

När tvåan kom blev det såå annurlunda , fastare rutiner mm allt behövdes planeras på ett annat sätt .

3an liksom bara hängde me jag ammade samtidigt som en va klar på toa å en annan läste läxor å det va liksom inget konstigt ;)

Antar att 4 an kommer bli lite som 3an ? Jag har dock bestämt att jag ska ta mig tid denna gång till att inte stressa över amningen mm. Jag har ju jätte mycke mjölk med mina barn  men med trean fan jag liksom ingen ro så efter ca 3 månader gav jag upp.

Det är lite annurlunda denna gång för med mina tre tidigare barn va jag ensam nästan jämt så det va jag som drog lasset , nu denna gång får jag ju barn med en man som är väldigt delaktig =)

Oj va långt det blev hihi. Det kommer gå bra för oss alla , mammor är fantastiska och allt går av sig själv när barnet väl kommer saker man inte trodde man var kapabel till bara går av sig själv. Vi kvinnor är lite som superhjältar =)