• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Sovit som en kratta å vaknar med molvälk =( Har inte släppt ont både fram å bak blä vill inte få förvärkar nuuu , måste packa lite först ;)

Ska sätta ut soffan på blocket idag hoppas att den blir såld , känns som om jag bara vill bli av med så mycke som möjligt haha.

Nästa vecka åker mitt hjärta till Åre 4 dagar blää känns inge vidare , att vara själv stör mig inte men som jag sagt tidigare så känner vi ju inte direkt några här .

• Polarlantis
    Baby1112 skrev 2012-05-14 23:05:21 följande:
    Varit på förlossningen igen eftersom bebisen vägrat röra på sig idag. Öppen två cm och så gott som ingen tapp. Men bebisen har vänt sig och ligger numer i tvärläge.. Fick tid för vändning på onsdag. Känns sådär... Den låg ju så fint nedåt i fredags. Skulle det sötta igång innan så skulle jag tänka på att komma in i tid... Haha!!! :)
    Sicken buse! Hoppas det blir lätt att vända! Håller alla tummar!

GRATTIS PEPITA!!!!!!!!!
    UnderbaraPojke skrev 2012-05-14 22:57:20 följande:
    Pepita: stort grattis ;)

Usch,håller på att dööö av nervositet !! ska in på TUL i morgon pga misstankar om för mkt fostervatten då mitt sf mått ökat tre cm på tio dagar ;/ hon sa åt mig att packa väskan för om deras misstankar stämmer sätter dem igång mig i morgon .... Knappt nervös man e juuuuuh.

Hur lång tid efter man blivit igångsatt får man bebis typ??
    SPÄNNANDE! Håller tummarna för er!!!

EGO: En till som inte kunnat sova i natt, suck! har också börjat få halsbränna nu, inte mysigt! Imorgon blir det BM och skriva förlossningsplan och i helgen flytta sängen och få in den lilla sängen i rummet och lite allmänt sanerande av huset...
    Igår hade jag massor med ilande och tryck. När jag skulle gå från jobbet gjorde varje steg ont i underlivet...eller innuti snarare, som om barnet tryckte på bäckenbenet eller ngt...skumt iaf! Men efter bilresan hem försvann det igen...
  • Baby1112

Japp, en riktig busbebis! :) Denna graviditeten är helt tvärtemot första, det gör det lite jobbigt eftersom jag gärna jämför! :/
    Dottern låg nedåt sen typ vecka 29, hon rörde sig hela tiden (nästan iaf) och förlossningen kom igång ett dygn efter slemmisen.
    Denna graviditet är inget samma... Blir helt förvirrad, även om jag vet att alla graviditeter är olika. Känns som att vara gravid första gången igen liksom... :)

• Lina007
    lycka 4 skrev 2012-05-14 18:19:28 följande:
    Ännu mer av slemmisen lossnade för en stund sen shit hur stor slempropp har man egentligen ?? Molvärk och fortfarande helt död. Känns som om 12 års mammaskap kom i kapp mig på en dag. Jag hatar när det är rörigt runt om mig å nu är det mega rörigt, vi flyttar ju snart så det är ju som det är vojne vojne. Detta är verkligen 4 gången gilt ;)

Och ännu mer kom idag för mig, hur mycket kan släppa egentligen?! Trodde det som kommit hittills var "det" liksom. :-P
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • gammelmamma

Har sovit två timmar i sträck två nätter i rad, jag känner mig som en ny människa:) Så underbart. I dag ska jag försöka baka lite.

• gammelmamma

Förresten: rolig ide att skapa en ny grupp med färdiga bebisar:) Hoppas jag kan börja skriva där snart;)

• PojkarnasMamma85

Fredag känns som en bra dag att föda på

Nån som har någon erfarenhet av hur lång tid det tar för förlossningen att starta från och med att magen sjunkit ner?

• MissFörstånd

Pepita - GRATTIS!!! .

Pojkarnasmamma - inte lång tid hoppas jag på .

Idag är en skitdag. Dottern på 4,5 år testar mig verkligen och jag gråter för ingenting. Imorse var hon riktigt elak och jag blev jätteledsen. Har städat massa på fm för att jag varit arg/besviken/ledsen. Orkar inte svara på varken sms eller samtal. Vill bara att bebisen ska komma och jag får bli mig själv igen... 36+2 idag, ingen bra dag.

• gammelmamma
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-15 10:50:06 följande:
    Fredag känns som en bra dag att föda på

Nån som har någon erfarenhet av hur lång tid det tar för förlossningen att starta från och med att magen sjunkit ner?
    Jag tror att det är väldigt individuellt, tyvärr! Det går nog inte att säga. Det jag har hört från en gammal barnmorska är att den står som högst 4 veckor innan den kommer ut
  • Polarlantis
    gammelmamma skrev 2012-05-15 11:08:00 följande:
    Jag tror att det är väldigt individuellt, tyvärr! Det går nog inte att säga. Det jag har hört från en gammal barnmorska är att den står som högst 4 veckor innan den kommer ut
    AHA! Då tänker jag tro på det! Isf är det bara ett par veckor kvar hihi!